Ik was net aan het wandelen met mijn hond ( maltezer kruising van drie jaar ), dan zie ik in de verte een andere hond.
Een grote donkere hond, ik weet, daar houd mijn hond niet van.
Het is echt iets wat mijn hond heeft : blaffen en heel hard trekken aan de lijn om naar die een andere hond gaan om 'aan te vallen' meestal doet ze dat bij grotere donkere honden, zoals deze dus.
Als ze los loopt doet ze dat niet, dan is ze meestal bang.
Bij sommige honden is ze echter helemaal niet bang , maar heel enthousiast en wil ze gelijk spelen, maar bij de meeste dus niet.
Daarom houd ik haar wat kort, want ik had geen zin om me om te draaien en een andere kant op te gaan.
Ik heb namelijk bijna drie weken mijn enkel gekneusd dus ik loop nog niet zo heel lekker.
Mijn hond zal blaffen , dat weet ik, maar als ik haar kort hou is er toch niks aan de hand.
Dan nader ik de hond en zijn baas, en ja hoor, mijn hond begint met blaffen, maar oke, ik houd haar gewoon kort.
Echter is de andere hond los en die vliegt dus naar mij en mijn hond toe.
De eigenaar vliegt er meteen achteraan en schreeuwt dat ik mijn hond, die in middels helemaal ingekrompen met de staart tussen haar potten achter me staat zonder te blaffen, naast me moet houden en bij me moet houden.
Ik sta echt perplex : ik moet dus me hond bij me houden ?
Ik had haar al kort omdat ik weet dat ze niet aardig is tegen andere honden, en hij laat zijn hond gewoon los lopen.
Honden mogen niet eens loslopen in een woonwijk, daarnaast heb ik geleerd dat als je hond losloopt en je een andere hond ziet die vast zit, jij ook je hond vast moet doen want je weet maar nooit.
Tot slot vloog die andere hond ook naar mijne toen ze begon te blaffen, dus als je weet dat je hond dat doet, waarom laat je je hond dan los lopen ?
Echt, ik snap sommige mensen niet meer