Het geheime leven van katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Het geheime leven van katten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 23:09

Nu op ned 3. Erg gave docu over wat katten doen als ze buitenshuis zijn. Bewijst voor mij maar weer eens dat wij mensen maar een klein deel van het kattenleven zijn ipv het centrum van hun bestaan. Geweldige beesten! *\o/*


magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:22

Ik ben het ook aan het zien maar wel fronsend. Aan de hand van de trofeeën bepalen hoeveel er gejaagd wordt? Wat dacht je van de prooien onderweg? Zo vielen er nog wel wat dingetjes op. Benieuwd hoe het verder gaat.

Komt mij overigens erg bekend voor, is het geen herhaling?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Het geheime leven van katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:25

Ik zit ook te kijken :j ben wel benieuwd wat er uit zou komen als ze dit met onze katten zouden doen :D ben wel benieuwd wat die de hele dag doen

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 23:26

Het wetenschappelijk gehalte is idd nogal beperkt. Alleen de verspreidingspatronen zijn in dat opzicht goed verzameld. Maar ik vind het erg gaaf om te zien dat katten echt een eigen cultuur hebben naast de onze. Oh enne dat ze de voerbakken van de buren plunderen, massaal :D

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Re: Het geheime leven van katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:30

ik ga het morgen terug kijken lijkt me leuk!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ ~ share love

_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Het geheime leven van katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:31

Ik heb het ook gezien. Leuk beginsel van een geweldig idee. Helaas nog ontzettend beperkt. Ik vond het op een schoolproject lijken, maar het zou zeker een goed onderzoek/project kunnen zijn.
Er ontbrak mijns inziens nog heel veel info. Ik hoop dat dit 'onderzoek' nog een goed vervolg met diepgang krijgt.

Lijkt me ook leuk om mijn eigen katten eens te volgen, helaas beschik ik niet over de benodigde apparatuur :P

PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Het geheime leven van katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:33

ik ben het nu aaan het het terug kijken.....

Als je een paard iets leert met geschreeuw,zal het nooit naar je gefluister luisteren.

Spullen nodig? Stuur maar pb! Kleine prijzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:35

Nou ik weet het wel hoor!
YouTube eens "cat version parody, smack my bitch up"!
Zie je alles wat ze doen!

HAHAHAHA _O-

Niniee

Berichten: 317
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:35

Dit is echt iets wat ik altijd al wilde weten! Was gisteren niet thuis, dus ga het vanavond maar terug kijken. :)

          “Weeds are flowers, too, once you get to know them.”

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:49

_Evanne schreef:
Ik heb het ook gezien. Leuk beginsel van een geweldig idee. Helaas nog ontzettend beperkt. Ik vond het op een schoolproject lijken, maar het zou zeker een goed onderzoek/project kunnen zijn.
Er ontbrak mijns inziens nog heel veel info. Ik hoop dat dit 'onderzoek' nog een goed vervolg met diepgang krijgt.

Lijkt me ook leuk om mijn eigen katten eens te volgen, helaas beschik ik niet over de benodigde apparatuur :P

Misschien is 't allemaal wel veel uitgebreider (lijkt mij wel overigens) maar laten ze dat niet zien?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:40

Ik heb hem ook gezien en vond hem bar slecht, maar dat kwam vooral omdat ik me ging irriteren aan de Nederlandse stem die op een kinderlijke manier overduidelijke dingen ging uitleggen.
Het onderzoek vond ik ook slecht opgezet en had best een stuk dieper gekund. Jammer.

'We hebben in het geheim wat camera's opgesteld in de buurt'. Joh, alsof het die katten interesseert :') Voor wie was het dan geheim? :+
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-12-13 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:57

_Tara_ schreef:
_Evanne schreef:
Ik heb het ook gezien. Leuk beginsel van een geweldig idee. Helaas nog ontzettend beperkt. Ik vond het op een schoolproject lijken, maar het zou zeker een goed onderzoek/project kunnen zijn.
Er ontbrak mijns inziens nog heel veel info. Ik hoop dat dit 'onderzoek' nog een goed vervolg met diepgang krijgt.

Lijkt me ook leuk om mijn eigen katten eens te volgen, helaas beschik ik niet over de benodigde apparatuur :P

Misschien is 't allemaal wel veel uitgebreider (lijkt mij wel overigens) maar laten ze dat niet zien?


Waarom hebben ze dat dan achter gehouden? Het lijkt mij niet echt geheime informatie of iets wat hen ten nadele komt als men dat komt te weten ;) Volgens mij komt het hen eerder ten nadele. Op deze manier brengen ze anderen op het idee om dit onderzoeksidee daadwerkelijk góed uit te voeren en presenteren.

Neem bijvoorbeeld dat ze laten zien dat er voorbakken geplunderd worden. No oliebol, Sherlock. Iedereen met een buitenkat wéét dat dat gebeurt. Niet in alle huizen, maar in huizen waar geen kat met (spreekwoordelijke!) ballen loopt, gebeurt dat zeker.

Er zijn zoveel simpele dingen die ze niet hebben getoond. Bijvoorbeeld waarom bleven die katten zo dicht bij huis. Waarom gingen ze 'om de beurt' naar buiten en welke van de twee heeft bepaald wie wanneer naar buiten gaat? De katten zijn heus niet rond de tafel gaan zitten om dat te bespreken. Waarom lopen ze, voor zover wij op de monitor konden zien, iedere keer precies dezelfde ronde? Wat is de rangorde van deze katten? Hoe gaat het in een buurt met minder katten? Hoe gaat het in een buurt waar veel honden of konijnen wonen? Hoe, wat, waar, wanneer, waarom... Er zijn nog tig van zulke dingen waar ze een antwoord op zouden kunnen zoeken. Of(volgens bovenstaand geciteerde) nog tig van zulke dingen waar ze de antwoorden op hebben maar achterhouden.

Zoveel vragen, zoveel informatie die niet naar buiten zijn gebracht, of helemaal niet onderzocht? Hoewel dat best te achterhalen zou zijn geweest. Een 'onderzoek' in één buurt, voor maar één week is natuurlijk erg beperkt. Het gedrag zal ook seizoensgebonden zijn. Ook is het een belangrijk punt of de betreffende katten wel of niet geholpen zijn.
Liefst zou ik van huiskatten net zoiets zien als wat ze bij grotere katten vaak doen, zoals de documentaire's op National Geographic. Aan gebrek van interesse van kijkers zal het niet liggen, denk ik :)

Cayenne, die vrouw was indd héél storend. Daar mogen ze wel een persoon voor uitzoeken met een prettigere stem en manier van spreken.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Het geheime leven van katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:31

Misschien dat de programmamakers het op deze manier wilde doen? Dat de onderzoekers nog wel meer wilde laten zien maar de programmamakers dat te veel vonden. Kunnen zoveel redenen zijn. Om nou na deze 45 minuten conclusies te trekken... Dit soort dingen zijn toch vooral bedoeld ter vermaak.

Van mij mocht 't ook wel een stuk diepgaander hoor, daar niet van. Wat jij zegt, een docu zoals ze die over grotere katachtigen uitzenden maar dan met huiskatten, lijkt mij ook erg interessant :j

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Het geheime leven van katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:34


Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers