hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 15:48

Nee klopt wbt de epileptie maar ze heeft voor de rest geen verkramping en andere symptomen die duidelijk op epileptie duiden
Ze heeft nu 3 van die aanvallen gehad in een half jaar.. dat is in principe geen regelmaat

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:52

Limanade schreef:
Nou kom net van de dierenarts af.. anaalklieren leeg laten maken
Was niet ontstoken.. ze heeft wel een prednison prikje gehad tegen eventuele irritaties
Ik moet maandag even terug bellen hoe het gaat
Gelijk dementie en epileptie weer ter sprake gebracht maar daar vond ze haar nog te jong voor plus dat het dan met enige regelmaat moet voorkomen..
Dat ze zo aanhankelijk is ineens zou waarschijnlijk een gedragsding zijn..
Afwachten maar weer

Vraag anders een (telefonische) second opinion. Dit (gedrag) klinkt niet goed en deed bij mij ook aan epilepsie denken. Het kan zo minimaal zijn dat er een bepaalde spier(groep) verkrampt en dat jij dan niet kan zien, maar veroorzaakt wel pijn. Bij iedereen uit epilepsie zich anders uit en vooral de grensgevallen zijn lastig te diagnosticeren.

Limanade schreef:
Nee klopt wbt de epileptie maar ze heeft voor de rest geen verkramping en andere symptomen die duidelijk op epileptie duiden
Ze heeft nu 3 van die aanvallen gehad in een half jaar.. dat is in principe geen regelmaat
Maar zou wel een alarmbelletje bij de DA moeten rinkelen.

Genoemde oorzaken kunnen op elke leeftijd voorkomen. Soms is het koppie/ lichaam op dan de rest van het lichaam.

Probeer vanaf nu een dagboekje bij te houden. Dus ook opschrijven wat ze op zo'n dag doet. Misschien kan je zo een patroon herkennen. Succes :(:) !

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: hond erg aanhankelijk na paniekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:17

zodra het weer gebeurd een goed filmpje maken van hoe ze doet ,loopt, hoe de ogen staan (gaan deze heen en weer of rustige pupillen bijv.) enz. wie weet kunnen ze daar wat op zien.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 19:31

dierenfan schreef:
zodra het weer gebeurd een goed filmpje maken van hoe ze doet ,loopt, hoe de ogen staan (gaan deze heen en weer of rustige pupillen bijv.) enz. wie weet kunnen ze daar wat op zien.


Heb ik gedaan afgelopen zondag en deze maandag ook laten zien
Je ziet echt angst in haar ogen er erg allert op geluiden
Geen draaiende pupillen etc.. loopt gewoon normaal alleen met staart tussen der poten

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:59

Limanade schreef:
Nee klopt wbt de epileptie maar ze heeft voor de rest geen verkramping en andere symptomen die duidelijk op epileptie duiden
Ze heeft nu 3 van die aanvallen gehad in een half jaar.. dat is in principe geen regelmaat


mijn dober heeft ook maanden geen aanvallen gehad en dan ineens 2 op een week het was met de gefilmde aanval geleden van begin dit jaar. Elke aanval is anders die van het filmpje is vrij hevig die van gister was heel kort en ook niet hevig maar raar rond lopen en even de pad kwijt zijn. hem op zijn plek sturen en met rust laten en hij komt er zo weer uit.

Mijn dober heeft in februari een aanval gehad en deze maand ineens 3 op korte tijd, met deze 3 aanvallen waren er 2 met verkrampingen en 1 niet een waar hij agressie bij had omdat hij het even helemaal niet meer wist en ook erg angstig was en 2 waarbij hij in me zou kruipen. Hij hangt ook meer aan me dan anders