Hond gekocht maar bedrogen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 00:52

Snollygoster schreef:
Komt hij uit Bilzen? Ik woon namelijk erg dicht bij Bilzen!
Jammer dat het om een reu gaat, ik heb namelijk al 3 teefjes thuis dus ik denk niet dat dat een goede combinatie zou zijn.. Anders had ik hem wel met plezier overgenomen!

Ohja als ik hem ter adoptie doe dan wordt ie gecastreerd want wil niet dat hij weer in het circuit terechtkomt

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 00:53

Snollygoster schreef:
Hulsterhof zegt me wel iets, maar ben er nooit geweest.. Ik zou die kerel echt wel aangeven!

Is waar hij gefokt is. Nu kwam ie uit Moorslede. Ga hem ook aangeven bij dierenwelzijn!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:54

Maar een hond die al 5 is en nog gecastreerd wordt blijft sowieso wel wat trekjes vertonen.. Ik heb niet echt veel zin dat mijn honden plots gepenetreerd worden haha :')

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 00:56

Hahaha waarschijnlijk! En zeker als dat zijn beroep was :')

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:58

TS, als je de hond naar het asiel brengt kun je er vrij zeker van zijn dat hij daar niet meer weg komt, dus zelf houden/herplaatsen is wel de beste oplossing voor de hond.
Ik doe voor een stichting vrijwilligerswerk, daar is ook iemand bij die veel ervaring heeft met dit soort zaken, die kan je ook helpen met LID inschakelen en welke stappen je kunt nemen tegen deze eigenaar. Hond kan via de stichting ook herplaatst worden, geef maar een gil als je meer wilt weten.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:00

Snollygoster schreef:
Maar een hond die al 5 is en nog gecastreerd wordt blijft sowieso wel wat trekjes vertonen.. Ik heb niet echt veel zin dat mijn honden plots gepenetreerd worden haha :')

Ligt aan het individu of er trekjes overblijven.
Doorgaans is de teef de baas, als die niet wil heeft dat reutje het nakijken.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 01:06

Filou steekt meest van de tijd als hij ijsbeert zijn tong uit. Heeft dit te maken met de nieuwe omgeving en zijn vomeronasaalorgaan/orgaan van jacobson?

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:10

Stress laat honden vaak hijgen, en als het een kennelhond geweest is kan het ook goed zijn dat hij het wat warm heeft. Hij lijkt een stevige vacht te hebben op de foto's. Dat went wel, verwacht ik.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:14

2a54z6e45r6r schreef:
Filou steekt meest van de tijd als hij ijsbeert zijn tong uit. Heeft dit te maken met de nieuwe omgeving en zijn vomeronasaalorgaan/orgaan van jacobson?

Puur stress, doorbreek het gedrag, leg hem op zijn plek.
Krijgt hij voldoende beweging? Goed moe maken wil wel helpen.

Je zegt dat hij dekreu is geweest en nooit in huis heeft geleefd, hij moet dus overal aan wennen, alles nog leren.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 14:10

Vandaag voor het eerst aan een echte leiband buiten geweest in de tuin. (Gisteren in de donker aan een leadrope, had geen voorhanden). In het begin panikeerde hij en probeerde hij het leidsel door te bijten maar ik heb hem gecorrigeerd, en van zodra hij stopte beloond met mijn stem. Na enkele minuten buiten wandelen zag ik al verbetering met aan de leiband lopen. Blijkbaar heeft hij ook vertrouwen in mij gekregen, snap niet waarom op zo'n korte tijd en bij mn meter niet, en komt hij als ik roep. Zindelijk is hij niet maar nog niets van gemerkt. Waarschijnlijk houdt ie alles op van de stress.
Mijn kattin die enkele jaren terug gedumpt werd is erg nieuwsgierig.
Vannacht heeft hij wel de hele nacht zitten janken. Arm dier

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:01

Drinkt hij wel? Daar moet je wel goed op letten want sommigen doen dat uit stress ook niet meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:19

Komt op mij echt over als een hond die rechtstreeks vanuit de broodfok komt :\

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 21:16

Update:
Blijkbaar heeft Filou me graag! In plaats van het ijsberen begint hij al te kwispelen als ik naar hem toe kom. Hij kijkt me nog steeds niet aan maar komt wel denk ik. Hij heeft de hele middag op mijn schoot liggen slapen terwijl ik hem aaide.
We gaat Filou castreren, tandjes laten verzorgen en bij onze buurvrouw/hondentrimster z'n haar weer wat in de plooi leggen. Blijkbaar moet haar binnen in het oor (enkel bij bepaalde rassen) uitgetrokken worden en is bij Filou nooit gebeurd.
Ik ben zeker dat hij bij een rustige eigenaar die hem zekerheid geeft en veel liefde alles goed komt!
Filou gaat niet naar het asiel, hij blijft bij ons tot we een geschikte eigenaar gevonden hebben waar hij altijd kan blijven!

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 21:17

anneliesdj schreef:
Drinkt hij wel? Daar moet je wel goed op letten want sommigen doen dat uit stress ook niet meer.

Ik ging je antwoorden dat hij sinds hij hier is niet meer drinkt maar op dat moment begon hij toch te drinken *\o/*

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:30

Heb je geen mogelijkheid om hem nu zelf te houden?
Jou vertrouwt hij nu.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:45

Fijn dat hij drinkt, goed ook om even naar de vacht te laten kijken, een lange vacht die nooit verzorging heeft gehad, wie weet wat daar allemaal onder zit.
Heel fijn ook dat je hem zelf wilt houden tot je een geschikt huisje hebt gevonden, petje af!

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:24

hij ijsbeert nog steeds, zijn er daar tips voor?
Ook plast hij binnen. Heb hem rustig nee gezegd toen ik het hem zag doen, de deur open gedaan naar de tuin en gezegd dat hij naar buiten moest. Hij dacht eerst dat ik erg kwaad ging zijn (door mijn lichaamstaal) en was in z'n mand gaan liggen met hele grote oogjes. Maar dan zag hij dat ik hem geen tik ging verkopen en ging hij toch buiten. Dan ff een dwijl genomen en het opgekuist. Maar toen ik aan het raam kwam was hij als een gek weer toertjes aan het draaien tot ik de deur weer open deed en hem binnenliet. Ik heb gemerkt door oa gejank dat hij echt verlatingsangst heeft.
Het is momenteel ff roeien met de riemen die we hebben qua ruimte enzo. Zeker geen langdurige oplossing maar qua opvoeding heeft hij wel iets aan mij. Hij is al erg gehecht in die ene dag, ik kan hem niet meer alleen laten of hij begint te janken of probeert me te achtervolgen.
Erg begrijpelijk gezien wat hij allemaal al doorstaan heeft.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:27

plast hij een grote plas of ''vlagt'' hij?

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:33

felicity schreef:
Heb je geen mogelijkheid om hem nu zelf te houden?
Jou vertrouwt hij nu.

Momenteel kan ik hem tijdelijk opvangen maar voor langere termijn kan hij hier echt niet blijven. Gezien er nooit iemand thuis is en een hond toch de nodige aandacht eist.
Ik ben momenteel herstellende van Pfeiffer en zit al m'n 3de jaar thuis, daarom kan hij wel tijdelijk opgevangen worden.
En mijn doel voor Filou is dat het vertrouwen naar mij toe een brug is om het vertrouwen naar mensen toe te herstellen. En dan een lieve eigenaar zoeken voor hem.
Heb al eerder vondelingen in huis genomen en een nieuwe thuis voor gezocht als de eigenaar geen contact meer op nam (meestal ging dit dan om gevallen waarbij het dier: kat/cavia etc ingeslapen zou worden bij ons in het asiel). Ik stel de dieren ter adoptie voor een symbolische prijs. Bv: had 2 jaar terug rond deze tijd een Cavia gevonden die ergens achtergelaten werd. Overal heb ik briefjes gehangen, gebeld en gezocht naar de eigenaars. De cavia is 1 maand bij mij gebleven om aan te sterken (gezien zijn enkele dagen in de ijzige kou) en heb ik dan voor een symbolische 4 euro ter adoptie gezet. 4 euro was +- hoeveel ik uit gegeven had aan eten. En de nieuwe eigenaar kreeg de zak met eten mee naar huis.
Voor Filou ga ik het op eenzelfde manier aanpakken. DA zodat ie helemaal gezond is, Toilettage zodat hij er wat gezonder uitziet voor de adoptant en dan die prijs vragen bij de adoptant. Ik zoek ook naar een DA in de buurt die zijn steentje wil bijdragen tegen broodfok, is niet veel maar voor deze hond betekent dit alles. Dus de castratie en tand verzorging gaan minder kosten dan een gewone castratie.
Gaat allemaal goed komen voor deze kerel, met wat geduld en liefde!

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:34

geerke schreef:
plast hij een grote plas of ''vlagt'' hij?

wel nu was hij aan het vlaggen maar weet niet hoe ik hem op een zachte maar consequente manier kan duidelijk maken dat hij moet vragen om buiten te mogen.
Ik vermoed ook dat hij vlagt aangezien het een dekreu is, alles draait om feromonen enzo..

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:37

ik zou dit hondje toch echt proberen zelf te houden als ik jou was :j

beestje heeft al zoveel mee gemaakt en hij begint jou nu te vertrouwen.

ik vind dat je goed je best doet voor dit beestje! petje af,, +:)+

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:37

je snapt hem ;) ballen eraf zou kunnen helpen.
Kun jij hem niet houden?Hij is bij jou erg goed af als ik het zo lees,hoe je hem aanvoelt en met hem omgaat. :j

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:42

Echt niet gezien ik straks weer ga beginnen studeren in een andere stad. En ga nooit genoeg tijd hebben voor hem, verdient hij niet. En heb nog een paardje staan :+

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:45

Alsof een reu zonder ballen niet meer vlagt := Of ie nou gedekt heeft of niet, dat maakt echt geen bal (oh, pun not intended :') ) uit. Mijn reu is echt niet ineens "anders" geworden sinds ie gedekt heeft.. En piesen doet ie ook niet méér dan ervoor _O-

Dat gezegd hebbende: Top TS, hoe jij je inzet voor dit hondje! Echt heel goed om te lezen :) Het onrustige gedrag kan heel prima een soortement van kennelsyndroom zijn trouwens.. Het klinkt namelijk niet alsof het hondje een huiselijke omgeving gewend is.. En dat ie dan niet zindelijk is kan daar ook heel goed weg komen :j

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:48

De hond van kennissen is altijd in een bench gehouden. Die woont nu op een boerderij.
Draaide in het begin alleen maar rondjes. Dat is er nu vrijwel uit, maar heeft maanden geduurd. Bij opwinding of stress begint ie weer te draaien.