Ervaring leververvetting kat?

Moderators: MirandaT, Ods, Warboel, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Goof

Ervaring leververvetting kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 12:47

Vorige week opende ik dit topic:
[BB] Kat eet niet. Tips?

Nav dat topic open ik nu dit topic. Ik ben echt op zoek naar mensen die zelf ervaring hebben met leververvetting bij hun kat. Overige verhalen en speculaties kan ik zelf ook vinden op internet.

Korte samenvatting:
2,5 week geleden had kat een verstopte blaas. Deze is leeggemaakt en kat heeft voor 1 week medicatie meegekregen. Blaasprobleem was over, maar binnen een week daarna stopte de kat met eten.
DA vermoedde dat de kat misselijk was van medicatie en raadde me aan het even twee dagen aan te kijken.
1 week later had kat mondjesmaat iets gegeten, maar daarna stopte hij weer met eten. DA heeft injecties gegeven tegen misselijkheid en pijn. Kat moest daarmee echt gaan eten.
1 dag later at kat nog niet. DA heeft bloed afgenomen en ik moest hem dwangvoeren in afwachting van de uitslag.
2 dagen later kwam al het voer er constant weer uit, kat was erg ziek. Hij is achtergebleven in de kliniek waar ze een spoedbloedonderzoek hebben gedaan waar niets uit kwam. Alle waardes waren goed. Ook de echo gaf geen afwijkend beeld.

Er is dus geen oorzaak meer te vinden voor zijn ziek zijn, helaas is het gevolg van niet eten nu wel een leververvetting.
Kat heeft inmiddels 2 dagen een sonde. Voer blijft nu binnen, kat is echter nog steeds ziek. Hij wordt goed gevoerd en krijg nog steeds pijnstillers en spul tegen misselijkheid. Zelf eten wil hij nog niet.
DA ziet het eigenlijk positief in omdat bloed en echo goed zijn.

Ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met bovenstaande verhaal en die me kunnen vertellen hoe het bij hen verliep en vooral afliep?
Uiteraard wil ik de kat een kans geven, maar ik wil ook graag realistisch blijven.

Ik hoop op ervaringen!

fransje23

Re: Ervaring leververvetting kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:20

Ik heb geen ervaring met leververvetting wel met een hele zieke kat en dwangvoerderen. Bij mijn kat waren de ontstekingswaarden erg hoog maar verder ook alles in orde. Om leververvetting te voorkomen ben ik geen dwangvoederen. Heb gedurende een dag of 5 iedere 4 uur, ook 's nachts, telkens een spuitje met opgelost AD-voer gegeven en daarbij ook een spuitje met Reaktivv tonicum. Laatste is een soort kattenmelk en bedoeld om aan te sterken. Na die dagen ben ik langszaam af gaan bouwen met dwangvoederen want als je zo zo volpropt lok je juist ook weer geen hongergevoel op.

Mijn kat is er uiteindelijk weer boven opgekomen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid
[o]

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie