Kippen in de tuin om afvalberg te verkleinen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Kippen in de tuin om afvalberg te verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 09:59

Waar hebben jullie de kippen eigenlijk gekocht? Ik neem aan niet op de markt...? :+

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:22

Wij kochten onze kippen op de kinderboerderij bij ons in de regio.

Mizora

Berichten: 18121
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kippen in de tuin om afvalberg te verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:13

Wij hebben thuis cochin krielkippen en ze worden heel gemakkelijk tam, maar het zijn wel scheiterds. De haan zit regelmatig als eerst in het nachthok als er iets engs gebeurt. Bij tam moet je denken aan, ze komen heel voorzichtig naar je toe uit zichzelf en komen dan wat voer uit je bakje pikken. De haan klinkt wel vrij hard inderdaad. Grappig dan andere cochins dat ook hebben. Broeds heb ik nog geen ervaring mee. Die van ons zijn nog niet begonnen met leggen.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kippen in de tuin om afvalberg te verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:34

Ik wel op de markt. Hier is eens per jaar een diermarkt waar zeer goede kippenboeren staan. Kippen allemaal keurig geent enz. Heb ook wel kippen van hobbykwekers maar die van de markt zijn tot nu toe het gezondst geweest en de beste leggers en het tamst (op 1 haan na....)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieƫrt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:40

Shanelle schreef:
Waar hebben jullie de kippen eigenlijk gekocht? Ik neem aan niet op de markt...? :+


marktplaats.

Ik heb mn eitjes per post op laten sturen (zelf uitgebroed met broedmachine) en ik weet in Sterksel iemand met hele gave gezonde wyandotte krieltjes.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kippen in de tuin om afvalberg te verkleinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:34

Kipjes overal en nergens vandaan. De eersten bij de overbuurman. Daarna via fokkers op het kippenforum. En eenmaal meer ervaring of fokkers verder weg. Afdankertjes waarvoor ik gebeld ben, of via via op attent gemaakt ben door bekenden. En een bij een jongen die voor zijn plezier kleiner type legkippen opkweekt. En zelf uitgebroed met broedmachine of onder de kip, eieren afkomstig van officiele fokkers.

Urielle

Berichten: 50075
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:40

troi schreef:
In alle eerlijkheid geven onze kippen meer afval dan dat ze opeten..

Idem :j
En onze kippen zijn echt strontverwend, die eten lang niet alles (meer?)

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:25

Ik composteer mijn paardenpoep zelf. Ik heb rubberen matten in de inloopstal en daar geen strooisel meer op. Ik heb dus weinig ander materiaal dan paardenpoep in de winter.
Ik ben heel blij met de kippen, want daar heb ik dan wel stro en vlas voor, dat kan mooi tussen de poep composteren.

De legkippen heb ik van
http://www.redeenlegkip.nl

Mijn zijdehoentjes heb ik van een kennis, zij wilde graag kuikens, en wilde dan al een goed adres hebben waar ze heen konden.

En met de Kerst krijg ik van mijn tante Wyandotjes. Zij heeft er teveel. En nee, die gaan niet de pan in :Y)