Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneeex
Berichten: 527
Geregistreerd: 27-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:03

mijn hond is 7 jaar en gaat zich verstoppen bibberen en hijgen

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:04

Ik merk dit jaar dat mijn 2 coons niet meer willen eten en bij de harde knallen de badkamer in gaan. De HTK boeit het niet....Ik heb dus maar een mandje in de badkamer neergezet. Mijn hondje kon er absoluut niet tegen. Die zat 3 dagen te trillen en deed niets meer, niet eten niet plassen en niet poepen. Ieder jaar weer bang dat ze er in zou blijven. Ik hou ook niet zo van vuurwerk moet ik eerlijk zeggen.
@_Helga, ik zou vooral een plekje aanbieden waar ze zich kan verstoppen, waar het geluid ook minder is.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:05

Mijn ene kat ligt te slapen. De andere heeft het niet. Die wil nu naar buiten. Ik hou ze vandaag echter binnen.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:05

Oké dankjewel denk dat ik de deur van de slaap kamer open zet kan ze onder bed gaan zitten. ;)

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:06

Hier 2 honden gehad die het eerst niet eng vonden maar toen ze wat ouder werden wel zaten te piepen en zenuwachtig te doen.

Nu de kat is wel wat bang, zit nu op mijn schoot terwijl ze dat normaal nooit zal doen :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:07

Lusitano schreef:
Ik merk dit jaar dat mijn 2 coons niet meer willen eten en bij de harde knallen de badkamer in gaan. De HTK boeit het niet....Ik heb dus maar een mandje in de badkamer neergezet. Mijn hondje kon er absoluut niet tegen. Die zat 3 dagen te trillen en deed niets meer, niet eten niet plassen en niet poepen. Ieder jaar weer bang dat ze er in zou blijven. Ik hou ook niet zo van vuurwerk moet ik eerlijk zeggen.
@_Helga, ik zou vooral een plekje aanbieden waar ze zich kan verstoppen, waar het geluid ook minder is.


Van mij mag er een vuurwerk verbod komen....ik krijg er ieder jaar een grotere hekel aan.

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:08

Met de hond hier valt het wel mee. Ik heb hem zijn knuffel gegeven en zolang die maar in de buurt is en ik ermee speelt is het vuurwerk niet eng :+

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:09

Ik ben nu bij mijn moeder thuis, daar is een hond voor de oppas, die is opgeleid als politiehond.
Ze is zeker niet bang maar bij elke knal blaft ze en wil ze "aanvallen" dus veel rust zal er niet in zitten vandaag.
Je ziet heel erg dat ze over ons aan het waken is, er lopen ook 4 kinderen door het huis dus zij zal niet rusten tot die knallen voorbij zijn.

hannah2312

Berichten: 153
Geregistreerd: 07-05-13
Woonplaats: Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:09

Mijn hond komt haar bench niet uit. Zit helemaal te trillen als ze een knal hoort.. Heel zielig, ze is echt zo bang. We gaan vanmiddag iets kalmerends halen, anders word ze gek vanacht..

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:10

Mijn eerste oud en nieuw in koog aan de zaan! We wonen in de winkelstraat en kan helaas de hond niet uitlaten hier op het moment. Op elke hoek word wel wat afgestoken waardoor de hond enorm zenuwachtig word en niets doet. In huis is ze vrij rustig, zolang ze mij maar kan vinden gaat ze bij me liggen en dan is het goed. We gaan straks lekker naar de paarden toe om daar even uit gelaten te worden. Denk dat ik samen met haar dan even lekker ga spelen in de bak, even pony verwennen en dan naar huis. is de hond toch nog uit geweest. De rest van de dag? Tja.. ik ben bang dat deze dat wc papier gaat kosten, want buiten gaat ze echt niets doen op het moment.

love_wiepke

Berichten: 1280
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:11

Anderhalf jaar en gaat op de bank zitten om naar buiten te kunnen kijken... geeft geen kick!

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:12

Benfan schreef:
Mijn eerste oud en nieuw in koog aan de zaan! We wonen in de winkelstraat en kan helaas de hond niet uitlaten hier op het moment. Op elke hoek word wel wat afgestoken waardoor de hond enorm zenuwachtig word en niets doet. In huis is ze vrij rustig, zolang ze mij maar kan vinden gaat ze bij me liggen en dan is het goed. We gaan straks lekker naar de paarden toe om daar even uit gelaten te worden. Denk dat ik samen met haar dan even lekker ga spelen in de bak, even pony verwennen en dan naar huis. is de hond toch nog uit geweest. De rest van de dag? Tja.. ik ben bang dat deze dat wc papier gaat kosten, want buiten gaat ze echt niets doen op het moment.

Oh nou dan zal ik vanavond even naar je zwaaien, ik ben ook in de zaanstreek vanavond haha.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:14

De kat wil ondanks alles toch nog naar buiten maar dat laten we niet toe.

Onze hond is inmiddels zo oud dat ze het niet meer hoort en er dus doorheen slaapt :o maar vroeger ging ze er altijd naar staan kijken voor het raam.

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:16

De ene gromt een beetje bij een knal, en de andere die kijkt alleen op :)! Dus gelukkig zijn ze vrij rustig. Buiten zijn ze wel wat drukker.

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:17

Die van ons kruipen in elke mogelijke kleine ruimte.. Je hoeft de wc deur maar open te laten en ze zitten daar opgepropt... De muziek maar wat harder aan zetten misschien. :)

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:32

Onze twee honden zijn gelukkig erg rustig onder het carbidschieten en het vuurwerk. Er wordt hoogstens wat gegromd als een knal erg dichtbij klinkt, maar de rest van de tijd hoor ik voornamelijk gesnurk :Z

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:34

Onze honden zijn er niet echt bang voor maar ze vinden het ook niet leuk. Vooral de harde knallen niet, dan komt de teckel altijd even dicht bij me zitten voor bescherming en wandelen doet hij nu ook niet graag. Onze andere hond geeft er eigenlijk niet veel om, alleen de harde knallen schrikt hij van, maar dat doe ik ook...

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:37

Onze honden zijn niet bang, gelukkig! Ze slapen lekker door en reageren er niet op, buiten ook niet. Onze katten ook binnen gehaald voor de zekerheid, maar aan hun merk ik ook niks.. alleen maar dat ze wel weer naar buiten willen. Maar dat doen we maar niet.
We wonen wel vrij rustig maar toch hoor je overal wel vuurwerk en lopen kinderen rond met vuurwerk.

Anoniem

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:40

Mijn hond blaft erop los, echt geweldig.. Stopt ook niet behalve als je keihard gaat schreeuwen.. :l Niet zo zachte blaf ook, lekker woef woef woef. Dus ik loop al paar dagen met flinke koppijn rond. Wonen in een woonwijk, en word best veel al afgestoken helaas ;(

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:41

bij me ouders, ligt 1 hond nu tussen de 2 banken in gepropt zo te bibberen dat de banken mee schaken :(:) de anderen hond zit kwispelend voor het raam naar alles te kijken voelt zich weer net een pup, en buiten moet je hem goed vast houden, want dan wilt hij het pakken.

me kat die zit het ene moment te eten en het volgende moment te trillen onder mij bed dus die weet nog niet zo wat hij er van moet vinden, volgens mij baalt hij het meest dat hij al een week binnen moet blijven van mij :')

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:44

Ik heb geen honden dus ik heb geen eigen ervaringen hiermee.

Wat ik wel weet: veel mensen schijnen hun hond of kat gerust te stellen als ze bang zijn. D.w.z. op schoot aaien en vasthouden en geruststellend praten, op zich niet raar aangezien honden de veiligheid van de baas opzoeken als ze bang zijn. Wat die mensen vaak niet weten is dat ze hiermee eigenlijk aangeven dat er een reden is om bang te zijn.

Voor zover is weet is de beste manier gewoon om de hond af te leiden door met hem te spelen of inderdaad mensen uit te nodigen waardoor de hond "bezig"blijft. Volgens mij werkt dit niet zo goed bij oudere honden, omdat deze al jaren angstig zijn geweest.

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:48

PowerReiner schreef:
Ik heb geen honden dus ik heb geen eigen ervaringen hiermee.

Wat ik wel weet: veel mensen schijnen hun hond of kat gerust te stellen als ze bang zijn. D.w.z. op schoot aaien en vasthouden en geruststellend praten, op zich niet raar aangezien honden de veiligheid van de baas opzoeken als ze bang zijn. Wat die mensen vaak niet weten is dat ze hiermee eigenlijk aangeven dat er een reden is om bang te zijn.

Voor zover is weet is de beste manier gewoon om de hond af te leiden door met hem te spelen of inderdaad mensen uit te nodigen waardoor de hond "bezig"blijft. Volgens mij werkt dit niet zo goed bij oudere honden, omdat deze al jaren angstig zijn geweest.

wij laten de dieren altijd zo veel mogelijk met rust, dan kunnen ze hun eigen weg zoeken. spelen of botten wil de bangen hond nu echt niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:48

Ik heb 4 katten. Eentje vind het eng en zit sinds gisteren al veel in de badkamer. :(:)
De jongste vind het soms eng en soms niet en de 2 anderen boeit het niet.

Maar ik ga ze niet vasthouden of wat dan ook omdat ze bang zijn, ze willen zich verstoppen dus dan mogen ze dat van mij.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:51

Onze acht maand oude Sem reageert er niet echt op. Buiten in de tuin ging hij als een gek rennen, maar met n kleine foei was dat over. Hij kijkt met harde klappen alleen op, of de oortjes gaan even omhoog.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:52

Honden lopen gewoon los op het erf. Zelfs om 12.00. mijn katten hebben vandaag voor de zekerheid huisarrest :D