Niks mis mee want niks zo vervelend als een angstig dier in huis, die je met alle liefde van de wereld wil helpen maar niet kan helpen.
Doel van het topic? Misschien kunnen we iets van elkaar leren, door verschillende ervaringen te delen. Iedereen doet het weer anders en vooral ieder dier is anders en dus ook de wijze hoe je als baasje kunt reageren.
Nu heb ik het heel makkelijk want ik heb twee katten thuis waarvan de ene alleen maar denkt: Kan het nu niet eens afgelopen zijn met dat gelawaai? Ik probeer hier mijn welverdiende 23 uur slaap per dag te pakken.
De andere kan volgens mij niet wachten tot het oud en nieuw is. Bij elk vermoeden van vuurwerk vliegt hij naar het raam om te kijken of er ook van die flikkerende lampjes in de lucht zijn. Geweldig vindt hij het

ik heb trouwens ook nog nooit katten gehad die wel bang waren. Als wij met oud en nieuw niet thuis zijn, doen we de gordijnen dicht, maar de rolgordijnen blijven open zodat ze nog wel kunnen kijken en zetten we de radio aan. Toen we dat twee jaar geleden zo hadden gedaan is poezebeest (die ene die het liefste slaapt) blijkbaar wel bang geweest en had overgegeven op het aanrecht. Heb toen besloten dus thuis te blijven tot na 12 uur.
Ik zorg wel altijd dat ze binnen zijn, de kleine is een binnen kat, de oude een buiten kat maar die probeer ik de hele dag binnen te houden (wat vaak niet lukt
)Mijn ouders hebben echter een hondje die gewoon altijd bang geweest is voor vuurwerk. Ze deden hier eigenlijk niks aan, deden alsof het een gewone avond was en lieten haar zoveel mogelijk met rust. Ze zocht wel een lekker plekje en kwam ook wel weer te voorschijn. Vorig jaar heeft ze 1 keer wat kalmerend van de DA gehad en dat heeft haar heel goed geholpen. Ze was gewoon wakker, en zat bij mijn vader op schoot vuurwerk te kijken. Een hele overwinning en ik denk dat ze dat dit jaar weer gaan doen. Alleen de dagen voor oud en nieuw is nog een beetje een probleem.
Dus brand los! Hoe lossen jullie dit op? Ik wil er geen discussietopic van maken over wat wel of niet goed is omdat het voor ieder dier gewoon anders is. Gewoon een kwestie van ervaringen delen en misschien dat anderen daar dan iets aan hebben om een keer te proberen bij hun eigen dier.
*Edit* ik heb nog even gezocht, maar ik kon niet echt een topic vinden over dit onderwerp. Ik hoop dat ik geen dubbel topic heb geopend en dit mag.

(die gooide net op het moment dat m'n vriend met een van de honden het achterpad in liep, een heerlijk stuk belgisch knalwerk...