Hond piept bij opakken en springen, ervaring?

Moderators: Duhelo, MirandaT, Essie73, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Lisaa_

Hond piept bij opakken en springen, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 17:04

Hallo allemaal!

Hierbij wil ik jullie even om hulp of advies vragen.

Het gaat om de hond van mijn beste vriendin, ik heb toestemming om het hier op bokt te vragen voor haar.

Zij heeft een jack russel van bijna 4 jaar. Een kleine jack en hij heet ook jack haha.

Even wat informatie over jack;
Jack is een extreem drukke jack russel. Hij is continu in de weer en druk aan het doen. Jack mag thuis op schoot maar niet op de bank, iets wat jack per dag wel een keer of 40 probeert (op de bank springen). Hij zit graag op schoot en is graag bij mensen in de buurt. Jack zit 's nachts in de bench maar houd hier helemaal niet van.

Het probleem;
Sinda nu een week is jack heel rustig, hij wilt niet meer op schoot liggen en springt niet meer op de bank, wanneer hij wel op op schoot ligt en de bank afspringt piept hij hard. Wanneer je hem wilt oppakken piept hij ook hard. Hij ligt de hele dag in ze benche en kijkt heel zielig. Mijn vriendin heeft hem een nacht mee naar boven genomen om bij haar te slapen (ze maakte zich natuurlijk zorgen) maar ook dit wilt hij niet en gaat op het hoekje van het bed zitten terwijl jack normaal maar al te graag bij je op bed ligt. Ook ligt hij de hele dag in zijn benche.
Jack is zich zelf gewoon niet.

Ze zijn afgelopen donderdag met hem naar de dierenarts gegaan, deze heeft zijn klieren bij zijn anus uitgeknepen deze waren verstopt. Wat jack aan zijn rug heeft en waarom hij zo piept weten ze niet, hij heeft nu pijnstillers en ze moeten het deze week aankijken of het verbeterd.
Maar toch is jack vandaag nog steeds zielig piept nog steeds enligt nog steeds in zijn benche. Mijn vriendin heeft aan ze rug gevoelt maar dan reageert hij nergens op.

Wat denken jullie dat dit kan zijn of herkent iemand dit?
Ze kijkt het morgen nog aan en anders gaan ze weer terug naar de dierenart.

Edit; ze is vandaag met hem naar een veldje geweest met ze bal om te kijken wat hij deed, en hier rent hij wel achteraan maar als hij remt om te stoppen voor de bal zeg maar piept hij wel maar tijdens het rennen weer niet..

Ik hoop dat iemand ons wat kan vertellen!
Bedankt

Groetjes lisa.
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 14-12-13 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Neem is een kijkje op; LisaMorrisFotografie & Facebook *-:) :):)
One life, live it.

xZiva_

Re: Hond piept bij opakken en springen, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:06

je zegt het zelf al: wat hij met zijn rug heeft is niet precies duidelijk.
hij heeft dus iets met zijn rug.
de klieren schoonmaken is trouwens ook vervelend voor de hond (heeft die van ons ook gehad) dus geef hem maar een extra aai :D

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:08

duid op iets aan de rug ''hernia of iets''

echter kan bokt hier niet over spreken dat zal toch echt fotos maken worden...
let er op dat als hij onder pijnstillen staat dat hij niet te gek doet
hij voelt dan weinig maar er kan dan als nog van alles mis zijn en dus ook verergen ....

succes

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

Euforie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:12

Ik zou hem nu die medicatie heeft niet achter de bal aan laten rennen.. op het moment van afremmen krijgt hij een opdonder in zijn rug.. hij voelt door de pijnstiller minder dus zal ook makkelijker over zijn grens gaan waardoor er makkelijker iets kan beschadigen als hij bijv een hernia heeft.. daar doen zijn klachten me ook aan denken. Een hernia.. of een banden probleem..
Laatst bijgewerkt door Euforie op 14-12-13 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

C'est la vie <3 v. Don Primaire vm. Derrick.
M1+4

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:13

ik zou een andere da opzoeken. ik denk een kruisband ofzo. Maar ik ben geen da. pijnstillers geven zonder dat je weet wat er is is ook niet favoriet bij mij. eet hij goed hoe is zijn ontlasting? allemaal dingen die je als eigenaar in de gaten moet houden. Pijn hoeft niet van een rug of poot te zijn.. kan overal zitten. Laat er naar kijken en goed kijken desnoods met rontgen of een bloedonderzoekje. Zomaar wegsturen, zonder een idee maar met pijnstillers gaat er bij mij niet in.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 17:13

Ik weet dat bokt geen dierenarts is, ik vroeg me meer af of er iemand is zoals dit heeft meegemaakt of dit herkend.
Ik zal inderdaad zeggen dat ze niet meer druk met m moet doen.
Bedankt

Okee ik zal tegen haar zeggen dat ze dus gewoon inderdaad terug moeten om opnieuw goed onderzoek te doen!

Hij poept weer goed en gewoon zoals die altijd doet.

One life, live it.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:30

ts er zijn zoveel dingen die het kunnen zijn

- verrekking in de banden
- verschoven wervel
- hernia
- geschuurde spieren
- schuurtjes in spieren
- schuurtjes in botten

noem maar op zo ie zo hem volledig rust geven
en tillen waarbij de rug niet belast word (dus onderstuning voor en achter en rug rechthouden)

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 18:29

Bedankt voor je tips!
Ze gaan terug naar de dierenarts voor uitgebreid controle en desnoods foto's of bloed onderzoek!

One life, live it.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:39

Rug en knieën (en evt. heupen) laten controleren. Loopt hij verder wel goed? Of loopt hij met een op meerdere poten stijf of belast hij een kant minder.
Het kan inderdaad van alles zijn. Blijkbaar heeft de hond pijn. Hopelijk komt de DA erachter wat hè probleem is. Verder in ieder geval rust houd en opletten met wandelen.

Funny Fleece
Vrolijke hondenartikelen van fleece http://www.funnyfleece.nl

Win een speeltjespakket voor jouw hond

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie