Kat eet te weinig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newt

Berichten: 2046
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Kat eet te weinig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 14:15

Hallo allemaal,

ik heb een klein probleempje waar ik niet echt uit kom.
Wij hebben een lieve Maine Coon dame (Izzy) sinds 1,5 jr.
Sinds 3 maanden hebben wij er een Siamees mix (Floor) bijgekregen, zij is nu 3/4 jr jong.
Ze kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden, dit is altijd afwachten natuurlijk maar ze spelen graag met elkaar. Liggen samen in een mand, Izzy helpt altijd met het wassen van Floor, en met elkaar eten uit 1 bak. (we hebben 2 bakjes) Kortom gaat prima. Maar Izzy eet steeds minder, geeft als het ware het leeuwendeel aan Floor.
Bij de DA waren geen problemen te vinden, niks met de tanden. Goed in het vacht, geen wormen, goede palpatie's geen vergrote organen e.d. Dus moesten maar proberen met ander voer, lekkere dingen.
Maar Izzy is zinnig (was ze altijd al) Houd niet van vleesjes, houd niet van whiskas, of brok of vlees wil geen gourmet voer of ander blik lekkernij van welk merk dan ook. Houd niet van een stukje kibbeling, ham e.d. Wat ze wel lust is catisfaction of de katten snoepjes van whiskas. Waar Floor alles eet wat los en vast zit.
Ook laat ik Izzy alleen eten, maar dan is ze gefocused op de dichte deur wan ze weet dat Floor daar is en het liefst wil ze daar bij zijn. Dan eet ze ook niet. Als ik Floor er bij laat eet die het op en neemt izzy maar een paar hapjes. Je zou zeggen als ze honger hebben eten ze wel. En ze eet ook wel, maar waar het voortijds een mooie volle kat was, voel je nu steeds meer de beenderen. En je ziet het niet natuurlijk omdat het zo'n mooie haarbal is. :)

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen tot de oplossing.