Echter hebben Mo en ik een eisenpakketje, waardoor het lastiger wordt om gewoon een kat mee te nemen.
Allereerst een korte beschrijving van Mo, omdat een 2e kat vnl bij haar moet aansluiten.

Mo is een vrij angstig katje wat bij haar vorige eigenaar dagelijks in elkaar werd gemept door de andere katten, ook werd zij stelselmatig verhinderd om op de bak te gaan of te eten.
Hierdoor was ze broodmager, gestressed en zou ze onzindelijk zijn
, echter is ze hier 100% zindelijk.
Ondanks alles denk ik wel dat een 2e kat haar goed zou kunnen doen, omdat zij zich eraan zou kunnen optrekken.
Mo is bijna 9 (over een maand), gek op knuffelen en aandacht, slaapt veel, is redelijk rustig met 3x per dag ontzettend lijpe buien waarbij ze door de kamer heen vliegt, rolt en speelt.
Wat ik denk dat het beste zou passen bij Mo, maar ook bij mij:
Een rustige, niet-dominante kat die vrij zeker is van zichzelf, lekker speels op z'n tijd, liefst geen sloper (al kan ik daar mijn interieur wel deels op aanpassen), geen al te angstige kat ivm Mo's angstige inslag en het versterken ervan.
Liefst een volwassen herplaatser omdat daar het karakter vaak duidelijker van is, mag ook een oudje zijn, liefst wel zo gezond mogelijk omdat ik niet weer een zieke kat wil opnemen in huis.
Mocht hij later wat gaan mankeren dan wordt er uiteraard gewoon medische hulp ingeschakeld etc.
Bij voorkeur geen (half)langharige kat, maar als de (voor ons) perfecte kat wel langer haar heeft laten we hem uiteraard niet zitten.

Het mag een raskat zijn, maar ook een kruising of onherleidbaar bastaard/HTKtje oid.
Het hoeft geen knuffelkat te zijn, al vind ik het wel erg leuk als ze geregeld even komen kroelen.
Momenteel voer ik brok (Hill's senior, kan evt overgeschakeld worden op mature adult oid) omdat Mo het daar het beste op doet met haar lichte voedselallergie, maar een 2e kat wil ik evt wel KVV oid gaan voeren mocht hij dat het lekkerst vinden.
De kat moet binnen kunnen blijven, dit omdat ik in een appartement woon en over een jaar naar een iets ruimer appartement verhuis.
Mocht ik de mazzel hebben een balkonnetje erbij te krijgen, dan wil ik die gaan afzetten zodat de katten daar kunnen zitten wanneer ze willen.
In de woonkamer komt iig een krabpaal, wsl een hogere en brede met veel plateaus etc en in de slaapkamer wil ik, mits daar genoeg ruimte voor is, ook een krabpaal of krabton plaatsen.
Verder is er veel speelgoed aanwezig en worden er geregeld speelmomentjes ingelast.
Wat zouden jullie me aanraden op basis van bovenstaande en waarom?
Ik ga iig heel goed oriënteren voor er een 2e kat komt en Mo staat op nummer 1 wb het bij haar passen van een 2e kat.
Mijn omgeving raadt het af om een 2e kat bij haar te plaatsen ivm haar verleden (dagelijks in elkaar gemept worden etc door de andere katten), wat is jullie mening hierover?
) dus tweede kat erbij... een rustig, volwassen exemplaar. Zoë (mijn poezel) vond het vreselijk.