waar heeft mijn hond last van? en wat kan ik er tegen doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:40

Dan moet het voor jou toch geen probleem te zijn om het zelf te kunnen uitleggen? Helemaal als blijkt dat er in de andere praktijk uitkomt dat het wetenschappelijk onderzoek dus niet (meer) klopt.

Kan je dan ook gewoon de simpele vraag beantwoorden waar de hopen stront vandaan komen als honden ''prima graan kunnen verteren''?

Dat jij vindt dat wetenschappelijk onderzoek heilig is Kuggur, wil nog niet zeggen dat iedereen dat vindt. Dat is toch niet heel moeilijk te snappen, helemaal als blijkt dat het wetenschappelijk onderzoek vaker niet overeenkomt met de eigen ervaring van iemand. :)

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:56

Kuggur schreef:
kiki1976 schreef:
[
@Kugger en Wilander
Jullie kraken rauw voeren altijd af, of beter gezegd dat het al geopperd word door iemand.
Het is dit niet goed en dat niet goed.
Maar jullie doen in principe precies hetzelfde alleen dan met brok.

Je léést mijn posts niet, of in ieder geval niet begrijpend.
Laat eens een quote zien waarin ik "rauw voeren afkraak" zoals je hier beweert. Dat doe ik nl nergens; ik heb zoals ik heel erg (vermoeiend ) vaak heb aangegeven niets tegen rauw voeren op zich.

Zo komt het in je post wel over, gewoon de manier hoe je erover schrijft.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: waar heeft mijn hond last van? en wat kan ik er tegen doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:09

Honden verteren wel degelijk granen en dat een hond op brok meer poept als op vers is ook onzin. Is dat wel zo dan heb je niet de juiste brok. Mijn honden poepen allemaal hooguit 2 x daags. Ken ook honden op brokken die wel 4 x per dag poepen. Die honden hebben ook andere problemen en mijn inziens niet het juiste voer.

En dat is eigenlijk waar ik op doel. Mensen weten niks of nagenoeg niks over voeding. Met een brok voeren ze in elk geval nog een volledig voer waarbij weinig mis kan gaan. Bij vers komt dat een stuk nauwkeuriger en treden al gauw tekorten op. Als de mensen bij de brok al niet het juiste kunnen vinden hoe zullen die dat dan moeten doen bij vers vlees? Ik ben zeker niet tegen vers vlees voeren mits het goed gedaan word met verstand en daar schort het te vaak aan dus zal ik het nooit aanraden. Want de mensen die het vaak willen geven lopen achter de kudde aan want vers is in de mode. En daar gaat het mijn inziens verkeerd.

Bijvoorbeeld in dit geval. Zoals TS het beschrijft is de kans op een maagprobleem groot en dan zou ik echt niet zo maar klakkeloos zo "drastisch" het voer gaan omzetten maar eerst een oorzaak zoeken.

Maar vind het weer jammer dat mensen die sceptisch zijn over vers voeren weer niet begrepen worden.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:14

er zitten tenminste geen anti schimmelmiddelen in vers vlees...de BHT/BHA's..
Ja er bestaat brok die meer vlees bevat en geen granen en ook brok zonder BHT/BHA.
50 euro voor 15 kilo.Daar hebben ze als antioxydant Tocopherol gebruikt.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: waar heeft mijn hond last van? en wat kan ik er tegen doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:31

@Wilawander,
Of je nu over gaat op rauw voeren of steeds over gaat op een ander soort brok komt op hetzelfde neer.
Iedere switch van voer kan (let wel kan) voor problemen zorgen.

Tja en soms is de oorzaak gewoon niet te achterhalen, medicijnen werken niet, andere brok ook niet.....
En dan zullen ze hier in de kliniek ook wel gek wezen, want hier hebben ze juist heel veel honden (en overigens ook katten) op zien knappen op vers.
En nee ik zeg niet dat vers voeren een wonder middel en dat iedereen z'n hond of kat dat moet gaan voeren.
Maar de meeste die hier reageren hebben zelf hun hond of kat op een hele positieve manier zien veranderen van gezondheid. En dat is het belangrijkste.
Tja en mensen die alles maar domweg gaan geven heb je overal mee, die heb je met brok ook....

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:39

Willawander, waarom blijf je nou maar steeds doen alsof vers voeren alleen bestaat uit zelf alles samenstellen ookal is het je 100 keer verteld dat er KVV is voor de mensen die niet willen/kunnen samenstellen? Wil dat er geeoon niet bij je in of blijf je liever gewoon over één kam scheren?

Daarnaast worden ook hier weer de graanloze brokken blijkt ook iedere keer weer dat je daar overheen leest..

Ik vind twee keer per dag poepen nog veel overigens. :+

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:52

Zoek op internet een andere dierenarts, bel en leg het verhaal uit en vraag om een second opinion. Het lijkt mij niet fijn dat je hond zo moet leven dus ik zou gewoon goed na laten kijken.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:14

Air schreef:
Willawander, waarom blijf je nou maar steeds doen alsof vers voeren alleen bestaat uit zelf alles samenstellen ookal is het je 100 keer verteld dat er KVV is voor de mensen die niet willen/kunnen samenstellen? Wil dat er geeoon niet bij je in of blijf je liever gewoon over één kam scheren?

Daarnaast worden ook hier weer de graanloze brokken blijkt ook iedere keer weer dat je daar overheen leest..

Ik vind twee keer per dag poepen nog veel overigens. :+



Daar er genoeg zijn die zelf samenstellen zonder te weten wat ze doen. Wat bedoel je precies met de graanloze brokken want daar kan ik niks van maken van die zin.


Uiteraard is het vele wisselen met vers of brok even slecht. Heb ik ook nergens gezegd van niet.

Ook heb ik niet gezegd dat geen hond het goed doet op vers. Ik snap alleen niet dat dit door vele geadviseerd word als het wondermiddel ipv onderzoek te laten doen naar de oorzaak. En dat lees ik zo vaak en dat is waar ik mijn vraagtekens zet.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:16

TS, je woont aardig bij mij in de buurt, als je hulp nodig hebt geef maar een gil.

@ Kuggur en Wilawander, ik was ook altijd sceptisch, heb veel honden op brok gehad en weinig problemen. Maar ben enkele jaren geleden met de neus op de feiten gedrukt en toen ik niet wilde geloven nogmaals, tjah, dan kun je er niet omheen.
Een hond kan het ook heel goed doen op brok en ik snap dat sommige mensen niet vers willen voeren, maar je kunt niet ontkennen dat vers voeren natuurlijker is en dat veel honden het er ook beter op doen.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:23

Genoemd moest daar nog tussen ;)

Maar waarom is een maagzuurremmer in deze wel goed, en veranderen van voer niet?
Imo kan veranderen van voer juist het minste kwaad en is het juist oplossingsgericht denken. Een maagzuurremmer is alleen maar bestrijding van de symptomen.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:16

Wilawander schreef:
Ik denk er net zo over als Kugger.



Ik loop nu al een tijdje mee in het wereldje van hondensport, honden trainen, fokken en ook als dierenartsassistente en zie zelden honden die het goed doen of beter doen op vers.
Wilawander schreef:




Ook heb ik niet gezegd dat geen hond het goed doet op vers. Ik snap alleen niet dat dit door vele geadviseerd word als het wondermiddel ipv onderzoek te laten doen naar de oorzaak. En dat lees ik zo vaak en dat is waar ik mijn vraagtekens zet.




Wilawander schreef:




Daar er genoeg zijn die zelf samenstellen zonder te weten wat ze doen.


Maar die fout ligt bij degene die het geeft, die klooien maar wat aan.
Daarom is barf niet slecht, maar het word slecht gegeven.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: waar heeft mijn hond last van? en wat kan ik er tegen doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:16

Dat net als brok voeren maar dan te weinig, ligt niet aan de brok dat de hond dan mager wordt.