Kater ingepikt...!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:24

quintusgl schreef:
Mijn kat jaagt niks weg. Heeft nog 1 oog, ijzeren poot en op leeftijd. Die is zelf elke keer het bokkie. Daarom baal ik er ook zo van dat het luikje wel docht moet overdag, anders wordt ie zijn eigen huis door gejaagd.


Volgens sommige doe jij dan niet genoeg je best om andermans katten buiten de deur te houden, en moet je niet zo zeuren, want ja, waar is de verdraagzaamheid?

Echt de omgekeerde wereld.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:32

Die omgekeerde wereld zie je heel vaak bij katteneigenaren, dat vind ik altijd zo bijzonder.

En ja, ik ben ook een katteneigenaar

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:38

Gigixponys schreef:
Jaagt jullie eigen kat ze dan niet weg?

Niet elke kat is zo dominant. Mijn poes is het meest zachtaardig/laagste in rang en zit zielig te wachten tot het testpanel weer vertrekt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:45

quintusgl schreef:
IMJ schreef:
Quintusgl
Tegenwoordig heb je toch kattenluikjes die alleen open gaan voor de kat die het bijbehorende chipje draagt?
Volgens mij is jouw probleem zo helemaal opgelost!


Ik heb hier over nagedacht maar aangezien mijn kat geen bandje om kan (vroeger ontsteking gehad door vlooienband en dat is nooit meer haar op gekomen. Hij zet dan ook zijn poot achter het bandje en da's nie prettig nie. Ik kan hem laten chippen maar de kat is 18. Dat gaat me toch te ver. Daarbij kosten die dingen een aardig paar centen en buiten dat de katten al elke keer de bakken vd kat en hond opeten en dit dus geld kost, ga ik niet zo'n investering doen voor andermans katten terwijl Dokie wellicht niet 20 gaat worden. Hierdoor ben ik al geneigd om na dokie geen nieuwe kat te nemen. Puur omdat ik dan altijd andere katten in huis heb.

Oh, in jouw geval begrijp ik het, katje kan geen bandje meer om..

Maar in de andere gevallen.. als het jouw kat zoveel meer plezier geeft en de katteneigenaar zoveel minder frustratie? Waarom dan geen luikje met chip? Dan doe je het toch niet voor een ander maar voor de happyness van jouw kat?
Ik heb gegoogled en ze zijn er vanaf 79,-
Ik heb geen katten dus mijn probleem is het niet. Maar ik gun mijn dieren wel een zo makkelijk mogelijk leven en als dat betekent dat het me eenmalig 80,- kost, dan doe ik dat.. :-)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:02

IMJ schreef:
quintusgl schreef:


Ik heb hier over nagedacht maar aangezien mijn kat geen bandje om kan (vroeger ontsteking gehad door vlooienband en dat is nooit meer haar op gekomen. Hij zet dan ook zijn poot achter het bandje en da's nie prettig nie. Ik kan hem laten chippen maar de kat is 18. Dat gaat me toch te ver. Daarbij kosten die dingen een aardig paar centen en buiten dat de katten al elke keer de bakken vd kat en hond opeten en dit dus geld kost, ga ik niet zo'n investering doen voor andermans katten terwijl Dokie wellicht niet 20 gaat worden. Hierdoor ben ik al geneigd om na dokie geen nieuwe kat te nemen. Puur omdat ik dan altijd andere katten in huis heb.

Oh, in jouw geval begrijp ik het, katje kan geen bandje meer om..

Maar in de andere gevallen.. als het jouw kat zoveel meer plezier geeft en de katteneigenaar zoveel minder frustratie? Waarom dan geen luikje met chip? Dan doe je het toch niet voor een ander maar voor de happyness van jouw kat?
Ik heb gegoogled en ze zijn er vanaf 79,-
Ik heb geen katten dus mijn probleem is het niet. Maar ik gun mijn dieren wel een zo makkelijk mogelijk leven en als dat betekent dat het me eenmalig 80,- kost, dan doe ik dat.. :-)


Een zo makkelijk mogelijk leven heeft voor de kat niks met naar buiten gaan te maken, wel voor de eigenaar.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:06

IMJ schreef:
Maar in de andere gevallen.. als het jouw kat zoveel meer plezier geeft en de katteneigenaar zoveel minder frustratie? Waarom dan geen luikje met chip? Dan doe je het toch niet voor een ander maar voor de happyness van jouw kat?
Ik heb gegoogled en ze zijn er vanaf 79,-
Ik heb geen katten dus mijn probleem is het niet. Maar ik gun mijn dieren wel een zo makkelijk mogelijk leven en als dat betekent dat het me eenmalig 80,- kost, dan doe ik dat.. :-)

Dat is alleen het luikje, en bij die van 79E moet je je kat evt nog laten chippen.... en die kosten komen er nog bij.
Dit luikje reageert op het chipnummer van je kat en gaat daardoor open.

Het nadeel van luikjes die reageren met een chip of wat dan ook.... als je kat heel hard naar binnen (of buiten) komt gestormd, dan gaat het slot net te laat van het luikje af en komen ze met luikje en al naar binnen gedonderd.
Wij hebben 2x een duur luikje geplaatst waar de katten een eigen halsbandje om kregen, maar werd 2x vernield.

Daarnaast houdt het dus in dat ik ook in de zomer mijn terrasdeur dicht moet houden om te voorkomen dat de kat van een ander naar binnen komt.
Wettelijk mogen katten zonder toezicht op de openbare weg bevinden, maar mogen niet zonder toestemming privéterreinen betreden.
Dus als je veel last heb van een bepaalde kat en je weet wie de eigenaren zijn en zij willen er niets aan doen, je ze aan kan klagen.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:18

Waarvoor dan? Huisvredebreuk? :+

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:30

Cerera schreef:
Waarvoor dan? Huisvredebreuk? :+

Ik denk voor overlast? ;)

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:34

Cerera schreef:
Waarvoor dan? Huisvredebreuk? :+

Nee hoor, huisdieren mogen geen overlast veroorzaken.
Dat is gelukkig wettelijk zo geregeld.
Als jij een vreemde kat aantreft in de box waar je baby ligt te slapen ben je ook niet blij.

Bij mijn vriendin liep een kater? die echt agressief was, die vloog je zo van onder de struiken naar je benen.
Als die bij je deur zat kreeg je hem niet zomaar weg.

Anoniem

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:39

Daar hebben wij een emmer water voor :j

Kater van min buren komt regelmatig in onze tuin om onze poezels in elkaar te slaan. Al meerdere keren bij de DA geweest met bijtplekken etc. Hij wacht ze zelfs op voor het kattenluik :')
Die krijgt dan een plens water. Ik zou idd ook nooit andermans kat binnen laten behalve als ik vermoed dat hij zn huis kwijt is.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:44

VivaLaVida schreef:
Daar hebben wij een emmer water voor :j

Kater van min buren komt regelmatig in onze tuin om onze poezels in elkaar te slaan. Al meerdere keren bij de DA geweest met bijtplekken etc. Hij wacht ze zelfs op voor het kattenluik :')
Die krijgt dan een plens water. Ik zou idd ook nooit andermans kat binnen laten behalve als ik vermoed dat hij zn huis kwijt is.

Wij hadden een eigenwijze kat in de buurt die rustig door de sproeiers van de tuin liep, die was niet bang voor water.
Daarnaast is het niet aan mij om de kat van een ander uit de tuin te houden.
Het is letterlijk strontvervelend dat als je boven bezig bent een vreemde kat eten van je aanrecht jat.

Ook krassen op je nieuwe auto, die op je eigen erf staat is niet grappig.

Anoniem

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:26

Ja ik zit er niet zo mee eigenlijk. Maar ja heb er zelf ook 2 dus misschien vandaar.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:40

Het is toch van de zotten dat ik bijvoorbeeld kostbare aanpassingen moet maken in mijn eigen leefomgeving om niet lastig gevallen te worden door een kat van een ander?

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:05

F_Orumster schreef:
Gigixponys schreef:
Jaagt jullie eigen kat ze dan niet weg?

Niet elke kat is zo dominant. Mijn poes is het meest zachtaardig/laagste in rang en zit zielig te wachten tot het testpanel weer vertrekt.


Ja dat weet ik wel, daarom dat ik het vraag eh :)

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:06


Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:12

silvana84 schreef:
http://9gag.tv/v/2073
Leuk filmpje over hoe katten zich hechten aan hun baas :D


Niet alle katten zijn hetzelfde, sommigen zijn zo trouw als een hond:



Hoe dan ook: ik snap bij sommige commentaren best dat mensen soms met een kat komen te zitten zonder dat ze die gevoerd hebben, maar mijn persoonlijke ervaring is dat er desondanks best wel veel gelegenheids catnappers zijn die (soms zelfs aan mij toestemming vroegen) andersmans kat te voeren omdat ze een kat wilden hebben, dat vertelden ze me zelf!
En sommige mensen gaan er vanuit dat iedere kat die bij hun in de tuin komt zielig is en geadopteerd moet worden. Ik woon in een kattenrijke buurt en heb zo in de loop van de jaren hele drama's met katten en katten(ont)voerders meegemaakt.

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:44

Ik woon ook een kattenrijke buurt, een wijk zelfs. Een vriendin van mij heeft ondertussen al 4 katten gehad, waarvan er dus 3 verdwenen zijn. Mijn dierenarts heeft me een verhaal verteld van een kat uit mijn wijk die was neergeschoten, moet er niet aan denken dat dat met mijn kat zou gebeuren!

Hier lopen zoveel katten rond, dat je soms echt niet meer weet van wie ze zijn, er komen er elk jaar weer nieuwe bij. Als je sommige katten nog maar een aai geeft willen ze je al naar je huis volgen, dan vraag ik mij af hoeveel aandacht ze thuis krijgen?

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:05

Ik heb 4 katten waarvan er eigenlijk maar 1 van mij is!

De andere 3 zijn aanlopers. Maar wel overduidelijk aanlopers zonder baas.
Mager, niet gechipt.
En gingen ook niet weg.

Deze 3 zijn nu onze boerderij katten de ander hebben wij uit het asiel en is een binnen kat.

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:32

Voor iedereen die vindt dat zijn buren de katten niet mogen voeren, is het programma 'Het Geheime leven van de kat' is zien. Daaruit blijkt dat katten zelfs gewoon door het kattenluik glippen om binnen bij de buren te eten. Het is dus echt de kat die zelf besluit waar hij eet en niet de buren die doelbewust andermans kat voeren.

Zie http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... van-de-kat

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:00

Wat ik er van begrijp leeft de kat gewoon helemaal buiten? Dan denk ik dat hij het niet alleen voor het eten doet, maar ook voor de aandacht die hij elders krijgt.
En eerlijk gezegd? Snap dat het niet leuk is, maar blijkbaar vindt de kat wel iets wat hij bij jou niet krijgt. Moet je je afvragen of het dan zo erg is dat de kat ook daar zit.

Er zijn meer mensen die co-ouderschap hebben over katten zeg maar. Dat als baasjes werken zijn, hij bij de buren wat knuffeltjes en eten komt halen, om weer naar huis te gaan als baasjes terug zijn. Misschien moet je het meer op die tour gooien om zsm in contact te komen?
Een briefje aan de kat vastmaken met je nummer en de tekst: ik vind het hartstikke lief dat hij van jullie ook eten en aandacht krijgt, maar zou hem zelf ook graag zien als ik thuis kom en zeker weten dat hij het goed heeft. Willen jullie mij een belletje geven? 06......

Overigens geef ik zelf nooit zomaar wat aan katten die vermoedelijk een huis hebben, omdat ik niet weet of de kat alles kan verdragen.

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 11:44

Wat een reacties! :) merk wel dat iedereen er heel verschillend over denkt.

Dat programma heb ik inderdaad ook een stukje gezien! Vond ik wel heel interessant. Het verschil is alleen dat die katten wel weer naar huis gaan, alleen overal even stiekem eten. Mijn kater heb ik dus gewoon niet meer gezien (op die ene keer na). Dus helaas kan ik ook geen briefje oid doen.

Hij zal waarschijnlijk dus ook de aandacht ergens anders krijgen, maar ik denk echt dat dit komt doordat hij daar lekkerder eten krijgt. Hij was gewoon happy, meer op zichzelf dan mijn andere kat, heel veel buiten, maar kwam elke dag wel thuis en had ook zo z'n knuffelmomenten, vooral als zijn broertje ook op schoot lag.

Nouja, ik kan er weinig meer aan doen denk ik (ga nog wel een briefje ophangen in de supermarkt). Ik hoop maar dat ie happy is en ik hoop dat sommige mensen hier gaan nadenken voor ze andermans kat eten geven, is vast allemaal lief bedoeld, maar hiermee kun je baasjes heel veel verdriet doen.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:52

Als je echt denkt dat het het eten is, kun je natuurlijk het moment dat de kat thuis komt iets super lekkers geven ipv een vleeszakje bijv.