wat vinden mensen er nu leuk aan om dieren pijn te doen? gisteren bij mijn vrienden op facebook weer een gruwelijk filmpje van drie van die stomme wijven die een puppy zwaar mishandelden, en dan staat er bij delen om de daders te vinden, nou heb het niet eens gekeken want ik ben er al ziek van, de gedachte hoe zo n beestje aan zijn einde komt, ik kijk nu naar mijn lieve hondjes die lekker rustig liggen te slapen, die zo afhankelijk zijn van ons en zo trouw zijn, die altijd kwispelen naar me, en dan zo n arm puppy die vertrouwd op de domme mensen die hem of haar pijn doet, het is toch verschrikkelijk? Ik kan het niet los laten heb het er zo moeilijk mee,
En delen via faceboek helpt niet echt.. Ik vind het altijd vreselijk als ik via facebook weer eens met zielige beelden wordt gefronteerd. Het zou fijn zijn als mensen daarmee ophouden..
ik kan er ook nooit bij. Niet bij het feit dat men dieren onnodig leed aan doet door ze te slaan/schoppen/ steeds op vloeken en tieren enz. Maar ook niet door ze modder, ja moddervet te laten worden.
Daarnaast vind ik onder dierenmishandeling ook vallen ze niet de beweging geven die ze nodig hebben en allerlei middelen gebruiken om ze in toom te houden doordat je als baas zelf ze niet de benodigde beweging geeft en ze zo onder controle te willen houden. Dus anti blafband, stroomband, prikketting, bench, enz.
nee ik ben niet tegen een bench en ja ik gebruik ze zelf ook maar ben wel tegen een bench om daar een hond rond de 16 uren per dag in te stoppen omdat hij anders sloopt uit verveling bijv.