krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 10:47

heeyyy,

als onze hond loops is gaat die altijd naar de buren's hond(reu en een stuk groter).
wij proberen echt dat die daar niet heen gaat maar in het donker ff pony's op stal doen en weg is die naar de buren.je kunt wel gaan zeggen beter opletten maar dat kleine hondje is zo weg.
hoe kun je zien hoe je hond pups krijgt??
x

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:50

Misschien een idee om haar bij loopsheid binnen te houden of aan te lijnen dan krijg je dit soort situaties ook niet lijkt mij.
Hoe kun je zien dat ze puppys krijgt via een echo bij de da misschien of wachten tot ze dikker word en gaat bevallen???

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:51

Naar een dierenarts gaan met je ouders.
In het vervolg proberen niet te laten ontsnappen en misschien steriliseren als je niet wil dat ze pups krijgt. :)

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 10:54

wij wonen buitenaf en ga niet met de hond aan de lijn zitten wandelen.
het is niet erg dat die pups krijgt
maar mijn vraag is hoe je kan zien dat die pups krijgt

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:56

Door een echo.

Maar wilden je ouders ook puppy's ? Want anders is steriliseren een goede optie. Zo kan ze geen puppy's meer krijgen en dan kan ze toch lekker vrij rondlopen.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:57

Je vind het niet erg dat ze puppys krijgt maar je weet niet hoe je het kan zien, oftwel je hebt er geen ervaring mee.
Is de reu een ander ras??? zo ja kijk dan uit met het kruisen want dat kan ook verkeerd uitpakken.
Zoals er al gezegd werd ga naar een da en laat een echo maken dan weet je het zeker.
en misschien is daarna een sterilisatie een goed idee dan kan ze wel lekker rondlopen maar niet meer zwanger worden

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:03

Over of het verstandig is of je (misschien) pups krijgt of niet zeg ik niets, maar om een antwoord op je vraag te geven;

Vanaf een maand ongeveer kan er een soort afscheiding uit je hond komen en kan ze iets dikker worden. Melkkliertjes gaan dan wat opzetten, dat soort dingen. Je kan ook een soort zwangerschapstest laten doen bij de dierenarts vanaf ongeveer 20 dagen na de bevruchting.

En over het 'niet wandelen met de hond aan de lijn' - waarom niet? Wij hebben ook een boerderijhond en het is drama aan de riem omdat ze dat nooit geleerd heeft, maar als ze loops is, moet ze toch echt mee aan de lijn :j Het is graag of niet, anders kan ze niet naar buiten en kan ze alleen op de deel zitten...

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 11:04

mijn ouders vinden het ook niet erg als de hond puppy's krijgt..
de reu is een ander ras jah..
rebbeca beankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:06

Niet erg als ze pups krijgt?
Wat voor ras is de teef en wat voor ras de teef?
Reu is een stuk groter zeg je, houd er dan rekening mee dat de kans er in zit dat een keizersnede nodig is, zeker als er 1 of 2 pups in zitten.
Waarom willen jullie pups?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:09

Hmm niet zo doordacht zoals al meer wordt geopperd hier.
Hoe klein is het hondje, veel kleine rassen staan al bekend om de moeilijke bevallingen, laat staan als er ook nog eens een te grote reu op wordt gezet.

Ik vind het ook enorm egoistisch dat je zegt dat je je hond niet aanlijnt omdat je toevallig buitenaf woont..... als je een dier neemt, kies je ervoor om zorg te dragen voor het dier, en een oepsnest vind ik niet getuigen van goede verzorging, zeker niet op deze toon..

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:13

CM_ schreef:
Hmm niet zo doordacht zoals al meer wordt geopperd hier.
Hoe klein is het hondje, veel kleine rassen staan al bekend om de moeilijke bevallingen, laat staan als er ook nog eens een te grote reu op wordt gezet.

Ik vind het ook enorm egoistisch dat je zegt dat je je hond niet aanlijnt omdat je toevallig buitenaf woont..... als je een dier neemt, kies je ervoor om zorg te dragen voor het dier, en een oepsnest vind ik niet getuigen van goede verzorging, zeker niet op deze toon..

Hou wel even rekening met de leeftijd van ts :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:24

quera schreef:
CM_ schreef:
Hmm niet zo doordacht zoals al meer wordt geopperd hier.
Hoe klein is het hondje, veel kleine rassen staan al bekend om de moeilijke bevallingen, laat staan als er ook nog eens een te grote reu op wordt gezet.

Ik vind het ook enorm egoistisch dat je zegt dat je je hond niet aanlijnt omdat je toevallig buitenaf woont..... als je een dier neemt, kies je ervoor om zorg te dragen voor het dier, en een oepsnest vind ik niet getuigen van goede verzorging, zeker niet op deze toon..

Hou wel even rekening met de leeftijd van ts :)

In de toon van de verwoording wellicht, maar ook een elfjarige kan uitgelegd worden dat haar attitude wat betreft het houden van een hond voor verbetering vatbaar is.

Op deze leeftijd is natuurlijk de belangrijkste rol in deze weggelegd voor de ouders, ik zou mijn dochtertje bijvoorbeeld absoluut niet de verantwoording hiervoor geven op deze leeftijd. Maar gezien we alleen het woord van de TS hebben wat betreft hun mening/gedrag is daar weinig over te zeggen .

En wat betreft de vraag van de TS, als je teefje loops in de buurt van een intacte reu is geweest is die kans zeer groot.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 02-01-14 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:25

Helemaal gelijk in hoor :) maar dit is iid niet de verantwoording voor de ts maar voor haar ouders. Als haar ouders dus zeggen dat de hond alleen los mag zal ts daar weinig van kunnen zeggen.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:27

Wanneer was je hond loops? Hoe oud is je hond en wat van soort?

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 11:30

hond is nu nog loops
hond is 5
het id een boerenfox x jackrussel

die hond is niet alleen van mij ook van min ouders en boertjes...
kan een mod dit topic sluiten??

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:55

Hoeveel dagen is ze nu loops? Als ze nog bloed(eerste 7 dagen ) dan is de kans klein dat ze gedekt is.

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 12:57

kohtje schreef:
Hoeveel dagen is ze nu loops? Als ze nog bloed(eerste 7 dagen ) dan is de kans klein dat ze gedekt is.

Bijna 14 dagen

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:07

Dan is de kans wel groter. Over 9 weken weet je meer.
Ik neem aan dat de buren het ook niet echt grappig vinden dat er een loopse teef op hun erf komt?
Weet je zeker dat die reu niet gecastreerd is? Wat van hond is dat?

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:09

Leuke eigenaren zijn jullie zeg! Hou je hond verdorie op je eigen erf.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:20

Kimbers schreef:
Leuke eigenaren zijn jullie zeg! Hou je hond verdorie op je eigen erf.

Nou nou... Iets vriendelijker kan ook wel.

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:38

hun weten het ook wel hoor...

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:39

Wat voor een ras is de reu? Of heb je dat inmiddels al wel verteld?

Ik zou toch even met je ouders overleggen om de hond aan te lijnen tijdens haar loopsheid. Ik denk dat de buren er ook niet blij mee zijn dat er een loopse teef op hun terrein loopt en bij hun hond komt. Anders zou ik de hond laat steriliseren. Ja, ze kan dan geen pups meer krijgen, maar dat lijkt me wel de beste optie.

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 14:37

ik weet niet welk ras de reu is...

vorige x toen ze loops was hadden hun gebeld en gezegd :mij maakt het niet zoveel uit dat jullie hond hier is ,maar ik weet niet of jullie wel puppy's willen..(op z'n Drents) ...
nu gaat ie daar weer heen en hadden we gezegd nou laat maar ... en met oudjaarsdag had de buurt (en hun) gezegd als d'r honties geboren worden zetten wie een ooievaar in de tuin......
maar dit was mijn vraag niet!!!!

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:50

Groot/Middel/Klein. Ik zou erg goed aan je hondje denken. Jullie hebben een klein hondje, als daar een grote reu op komt, komt jullie eigen hondje in gevaar.

Even hard gezegd, wat heb je liever? Je hond zo laten lopen en haar in gevaar laten komen doordat er een "grotere reu" op gaat zitten terwijl ze loops is? Óf haar steriliseren/aan de riem houden in deze korte periode?

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:52

Jongens jullie kunnen wel tekeer gaan tegen ts maar die is nog maar 11 jaar. Dus haar verantwoording totaal niet, je moet bij haar ouders zijn.

Je kan het pas zien als je echo laat maken bij de dierenarts. Als je ouders dat niet willen dan kan je het pas zien als ze verder is, ze zal vast een keer dik worden.