Onze katten hebben nu vrij uitloop naar buiten, maar zullen straks toch echt even binnen moeten blijven.
Ik zal eerst even wat info geven en dan zal het probleem ook snel duidelijk worden.
4 jaar geleden hebben wij onze eerste kater gekocht (asiel)
Mufasa was een hele aanhankelijke kater, zat met wat vriendjes in het asiel en kwam bij ons in ons eerste flatje. Hij was toen 7 maand.
na 1,5 binnen te zijn geweest, en wij gingen verhuizen naar ons 2e flatje is hij een paar x ontsnapt en heeft hij zich ontpopt tot een ware buiten kat.
2 jaar geleden na weer een bezoekje aan het asiel hebben we op advies van de asiel eigenaar (die mufasa dus goed kende) een kitten(kater) mee genomen SCAR.
(waarschijnlijk hebben we de ellende op ons af geroepen door deze namen te kiezen
) Mufasa moest eerst niets van Scar hebben, wat moet je ook met zo'n klein zwart ding..
Uiteindelijk konden ze gewoon naast elkaar op de bank liggen zonder elkaar in de haren te vliegen.
Helaas kwam Mufasa steeds minder vaak thuis naarmate Scar groter werd..
Vorige kerst en oud en nieuw heb ik beide katten in huis gehouden ivm vuurwerk e.d.
Dit ging eigenlijk prima. Ze zochten elkaar niet op, leefden langs elkaar heen. Heel af en toe wilde Scar spelen, maar Mufasa wil dit niet.
Scar is dan echt een boomerang, hoe vaakt Mufasa ook duidelijk maakt er geen zin in te hebben, Scar blijft terugkomen. Tot dat hij wat anders gevonden heeft om te doen.
Het laatste jaar is Mufasa eigenlijk helemaal niet meer thuis geweest. Overdag vertoeft hij bij de buurvrouw, en 's nachts zwerft ie buiten rond of ligt hij op ons balkon. Hij heeft de mogelijkheid om naar binnen te komen maar kiest hier bewust niet voor.
Nu gaan we dus verhuizen, en zullen ze beide mee willen/moeten.
Hoe ga ik er voor zorgen dat deze 2 mannen harmonieus naast elkaar kunnen leven, zonder dat Mufasa dood ongelukkig word.
Ze zullen de eerste tijd zeker binnen moeten blijven zodat ze niet terug lopen naar hun oude buurt.
Ik ben wel heel bang dat als ze straks toch weer naar buiten mogen, dat mufasa weer een ander huisje gaat zoeken...
Even wat info over het nieuwe huis:
Het is een huis met veel gesloten ruimtes en 3 slaapkamers
Ze zullen de eerste dagen hun eigen kamer krijgen om te wennen in een kleine ruimte.
Maar dan.... ?
Respect als je alles hebt gelezen en ik hoop hier wat ervaringen/tips te ontvangen!