Loopse teef en reu in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Loopse teef en reu in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 14:11

Hoi mede-bokkers!

Sinds ongeveer een half jaar hebben wij een kruising Amerikaanse bulldog x Engelse Stafford in huis. Een reutje van ondertussen 9 maanden. Een kleine 2 weken geleden hebben wij hem laten castreren.

Sinds gisteren woont ook zijn zusje (uit hetzelfde nest) bij ons. Dit omdat haar oude baasje haar niet meer de aandacht kon geven die ze verdient. Echter, is ze nu dus op het einde van haar loopsheid. (Wat wij van tevoren dus niet wisten..)

Onze reu loopt dus de hele dag achter haar aan, wil op haar springen en begint te rijden. Regelmatig wordt 1 van de 2 een uurtje in de bench gezet om wat rust te krijgen. Verder slapen ze apart van elkaar. (Teefje slaapt in de bijkeuken met de deur op slot, hier kan ons reutje dus absoluut niet bij!) en hebben we het teefje tijdelijk een broekje aangedaan just in case zeg maar..

Het probleem is dat ons reutje momenteel heel de dag achter het teefje aanloopt en zichzelf gewoon echt uitput, hij loopt flink te hijgen en heeft absoluut geen rust in zijn kont.

Ik lig nu even met ons reutje boven op de logeerkamer om hem wat rust te bieden, maar ook nu kan hij zijn rust niet volledig vinden.

Ik weet dat dit in principe heel natuurlijk gedrag is, maar ik vind het zo sneu voor hem!
Iemand toevallig tips hoe ik ze beide hun rust kan geven die ze hard nodig hebbe(teefje wordt uiteindelijk gesteriliseerd als ze hier blijft wonen, maar is voor nu natuurlijk nog geen oplossing..)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Loopse teef en reu in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:44

1 van de 2 uit logeren brengen als je daar de mogelijkheid voor hebt
en hou er rekening mee dat je reu nog vruchtbaar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:51

Van schreef:
1 van de 2 uit logeren brengen als je daar de mogelijkheid voor hebt
en hou er rekening mee dat je reu nog vruchtbaar is!


Dit is idd de oplossing.
En je reu is idd nog vruchtbaar, een broekje gaat het niet tegenhouden als hij er op springt.

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:53

Van; daar houden we inderdaad zeker rekening mee! Teefje heeft daarom ook loopsheid broekje en een gewoon broekje aan, en als wij niet in dezelfde ruimte zijn zitten ze gescheiden.

Uit logeren is een beetje lastig helaas.. Sowieso om iemand te vinden waar hij heen kan, en dus ok omdat we het teefje pas sinds gisteren hebben. (Voor mijn gevoel sturen we onze reu dan weg om haar in huis te hebben.. Weet niet of ons reutje dit zou accepteren.)

Gelukkig is het nog maar een paar dagen als het goed is. Maar reu uit logeren zou een optie zijn, desnoods voor een dagje zodat hij even op adem kan komen.

Hij put zichzelf gewoon uit.. Arm mannetje.

Edit; het zou ook niet onze keus geweest zijn om d'r hier loops naartoe te laten komen! Ons was verteld dat ze niet meer loops was. Tot ze hier thuis was en we zagen dat het van achter toch nog redelijk opgezwollen was en er af en toe nog wat vocht uit kwam..

Anoniem

Re: Loopse teef en reu in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:02

Ik zou ze zoveel mogelijk gescheiden houden dan, wisselen met wie er in de kamer loopt zodat ze allebei hun rust krijgen.
Wil ze nog gedekt worden? Of snauwt ze hem weg?

XxDancexX
Berichten: 200
Geregistreerd: 17-05-13

Re: Loopse teef en reu in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:04

Je kan je teef ook een broekje aandoen :')

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Loopse teef en reu in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:17

Je moet ze zeker en dag of 14 bij elkaar weg houden. Geeft voor beiden erg veel onnodige stress. Ook al ben je erbij.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:20

XxDancexX schreef:
Je kan je teef ook een broekje aandoen :')


Moeilijk hè, lezen...

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:21

idd uit elkaar halen!! 1 van de 2 voor minimaal 10 dagen weg doen ivm de geur.
daarom word je reu nu ook niet rustig. Hij ruikt het teefje.
hij is nog 3 maand vruchtbaar!! dus let daar mee op. De teef is aan het eind maar ze kan pas niet meer worden gedekt als alles er van 'achter' echt normaal uit ziet en niet meer lekt...

let op dat je reu zich niet dood loopt... ivm stress, uitputting e.d.!!

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 21:05

dees_daan schreef:
Ik zou ze zoveel mogelijk gescheiden houden dan, wisselen met wie er in de kamer loopt zodat ze allebei hun rust krijgen.
Wil ze nog gedekt worden? Of snauwt ze hem weg?


Zodra de reu haar kant op komt gaat ze zitten, zodat hij er niet bij kan. Gaat hij toch rijden, dan begint ze vrij vlug al te grommen en kan hij ook een snauw verwachten als hij doorgaat.

Ik weet dat onze reu nog een aantal weken vruchtbaar is. We zouden hem eventueel een dagje ergens naartoe kunnen brengen, maar meerdere dagen uit logeren wordt in onze situatie erg lastig. (Mijn vader is allergisch, dus daar zou hij niet meerdere dagen naartoe kunnen, mijn schoonvader is al wat op leeftijd, dus zou het niet trekken om hem meerdere dagen in huis te hebben. En dit zijn de enige 2 huizen waar hij echt vertrouwd is.)

We gaan dus maar eens beginnen met ze proberen zoveel mogelijk in een andere ruimte te houden.
En hopen dat de loopsheid gauw over is!

baszo17 schreef:
let op dat je reu zich niet dood loopt... ivm stress, uitputting e.d.!!


Dat is inderdaad precieswaar ik me zorgen over maak.. Hij put zichzelf helemaal uit.

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:02

hoe is dit afgelopen?

pups? dooie hond? of een goede oplossing?! :)

:j

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Loopse teef en reu in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 01:22

We hebben het reutje 1 dag naar mijn ouders gebracht om wat op adem te komen. Verder uit elkaar gehouden als wij er niet bij waren. (Lees, beide in een andere ruimte met de deur dicht.)

Verder heeft het teefje over haar loopsheidbroekje een boxershort aangehad waarop we lavendelolie gedruppelt hadden. (Tip tegengekomen op internet).

En regelmatig met een van de twee boven gaan zitten. Na een dag of 3 werd het reutje rustiger en had ook niet meer de drang om op het teefje te springen.

Alles goed afgelopen, geen pups ;) deze maand wordt er een afspraak gemaakt om het teefje te laten steriliseren :)

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Re: Loopse teef en reu in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:17

hahah goed bezig!! zag dit topic ineens staan d8 ff informeren!! :)