_Mondy_ schreef:Denk dat bokker kimmy(en een cijfer) daar wel een hele goede roedel voor heeft om dat uit te leggen
Zij heeft een gave roedel.

thanks!!
en ja er is rangorde in de roedel hier,maar niet heel goed te zien hoor...moet zeggen dat de honden hier niet bezig zijn met rangorde de hele dag ( zou daar gek van worden geloof ik),mijn pas overleden teef was de roedelleidster,maar deze was dat heel relaxt,denk dat als hier mensen gekomen waren haar niet aangewezen hadden als leidster
maar ook zij was alles behalve de hele dag "de chef" aan het zijn,ze was het als het nodig was,en verder vond ze het allemaal wel best...
er is 1 hond hier die echt geheel onder aan de ladder staat,zelfs puppies zijn de baas over hem

,en de middenmoot,ja daar zie je wel een beetje rang in,maar dat is zo minimaal...
dan over positie van de hond,hier gaan alle honden voor mij de deur uit,en ook voor mij uit naar binnen,ze liggen op de bank,ze liggen bovenop ons,en ze slapen ook nog eens op bed,en lopen allemaal voor mij uit als ik ze uitlaat...
maar ik heb dan ook honden die eigenlijk zoals al eerder geschreven niet bezig zijn met rangorde,ik voed ze hier op naar mijn regels en daar moeten ze zich aan houden,en voor de rest mogen ze gewoon hond zijn,de regels zijn blijkbaar dan ook nog eens zo duidelijk dat ik nog nooit een rangorde probleem naar mij toe gehad heb...
dan als laatste over de roedelleidsterteef welke pas overleden is,ze at als laatste,ze ging als laatste de deur uit en ze liep gerust ook nog eens achteraan in de roedel,maar...als ze iets wilde hebben was 1 blik genoeg van haar om de andere honden het braaf te laten doen...
die hond kon echt een andere hond met haar blik laten ontvlammen,honden hadden echt heel diep respect voor haar