Boxer pup zonder achterpoten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 14:03

Ik kwam dit net tegen op Facebook en ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

Om heel eerlijk te zijn had ik denk ik de pup na de geboorte in laten slapen. Het lijkt me lichamelijk helemaal niet gezond en op de langere termijn problemen opleveren.

Hij ziet er nu uit als een blije hond, maar hoelang blijft dit zo en hoe ontwikkeld dit zich?
Ik ben heel erg benieuwd hoe anderen hier in staan.

Filmpje
http://9gag.tv/v/1874?ref=fbpa

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:05

Vreselijk, wat triest.

Nee, dit vind ik geen leven. Die rug, en die poten |(

Ik had hem in laten slapen.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:06

Ik had hem ook in laten slapen. Dit kan niet anders dan op korte of langere termijn het dier ontzettend veel pijn bezorgen.

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:09

Ik heb niet t idee dat hij er echt last van heeft.. zou m er zelf niet voor in laten slapen, maar zou wel zo'n karretje laten aanmeten..

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:12

had ik meteen in laten slapen. Karretje! Het is niet alleen dat die geen achterpoten heeft maar ook zal er het een en anders mis zijn met plassen en poepen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:13

Ik had hem ook laten gaan...

piendepien
Berichten: 235
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:13

Hij ziet er idd blij uit, er zijn tegenwoordig best wel hulpmiddelen, ik heb eens een hondje gezien die met zijn achterkant in een soort wagentje hing.

En zo te zien steken zijn verzorgers een hoop tijd en energie in het hondje en dan denk ik, dat zolang deze mensen er voor hem zijn, hij best een fijn leven heeft.
Ik vind het mooi dat ze dit hondje een kans geven, in laten slapen kan altijd nog.

kiki1976

Berichten: 16867
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:13

Ik had hem ook in laten slapen.
Wij hebben al jaren Boxers en ik weet dat ze keihard zijn voor zichzelf en niet snel pijn laten zien.
Maar ondanks hij nu blij en levendig is zegt dat niets over het feit dat hij dus wel of geen pijn heeft. Nadeel bij Boxers is gewoon dat ze het veel te laat laten zien.
En hij krijgt nu een enorme extra belasting op zijn voorpoten en rug....

Hebben het zelf meegemaakt bij onze boxer met rug problemen. Pijn liet ze amper zien, maar wij zagen een ander gedrag waarvan je kon uitleiden dat ze dus wel pijn had. Opeens heel veel gaan kluiven op een kluif terwijl ze er normaal niet naar omkeek.
Voor ons de doorslag om haar in te laten slapen. Maar omdat ik wilde wachten totdat mijn man uit zijn werk kwam haar een extra flinke dosis pijnstiller gegeven (hierdoor zat ze al op het dubbele van wat ze per dag mocht hebben).
Doordat ze toen even geen/minder pijn had is mijn man toch nog een klein rondje met haar gaan lopen. Buiten liep ze weer te stuiteren, mijn man had toen ook echt het idee van "ik ga straks gewoon mijn hond vermoorden, moet je d'r nu zien".
Maar eer we bij de da waren was de pijnstilling alweer een stuk uitgewerkt..... En eigenlijk was ze ook zo weg bj de 2e spuit. Ze was gewoon echt op!
Dit maar om aan te geven hoe hard ze zijn.

Dus nee wetende hoe hard ze zijn, nee ik had hem in laten slapen

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:15

Ik vraag me eigenlijk af waarom hij niet zo'n rolstoeletje heeft, dat zie je tegenwoordig echt heel vaak. Dan ziet het er ook al een stuk 'handiger' uit allemaal. :) Met zo'n rolstoel kan hij ook wat meer normaal rennen en lopen, als hij dat niet krijgt gaan denk ik zijn voorpoten eraan.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 28-11-13 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

poetser

Berichten: 4311
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:16

Ik had hem ook in laten slapen. Zeker als je ziet hoe hard zijn rug het nu te verduren krijgt met dat rennen. Kan toch niet anders als problemen opleveren?

kiki1976

Berichten: 16867
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:17

poetser schreef:
Ik had hem ook in laten slapen. Zeker als je ziet hoe hard zijn rug het nu te verduren krijgt met dat rennen. Kan toch niet anders als problemen opleveren?

Precies! En boxers zijn al gevoelig voor rugproblemen omdat ze een beweeglijke rug hebben

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:19

Arm dier. Begrijp die fokkers echt niet, inslapen is het enige humane wat je kunt doen. Ras maakt niet eens uit, voor zo'n dier moet je als fokker de verantwoordelijkheid nemen.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:21

Ik kwam hem ook al tegen en ik weet ook niet wat ik er van moet vinden.
Een boxer laat niet gouw pijn zien, hoe zo'n pijn ze ook hebben ze zullen blij zijn en altijd willen spelen dus word het er hem niet makkelijker van...
Dit filmpje laat dat wel heel duidelijk zien.
Persoonlijk denk ik ook dat ik hem had laten gaan.
Nu hoeven er nog geen problemen zijn maar als ie ouder word...
Dat had ik hem bespaard..

1 poot missen kan evt nog opgelost worden maar 2 poten ....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 14:46

Gezien hoe hij er mee omgaat denk ik dat hij er mee geboren is. De pup weet dus niet beter en ik vraag me dan af in hoeverre het lichaam zich aanpast.
Ik weet dat een lichaam zich in grote mate kan aanpassen aan de (soms veranderde) omstandigheden.

Het zien van de rug tijdens het rennen was bij mij idd ook aanleiding om te denken dat dit absoluut niet gezond is voor de pup zelf.
Ik heb ook zo mijn twijfels over de voorpooten waar denk ik een enorme (misschien wel teveel) druk op komt. Hierdoor krijg je eerder slijtage e.d.

Hoe het in de toekomst zal gaan is altijd gissen denk ik. Maar als ik fokker was geweest en ik had deze pup geboren zien worden dan had ik er direct een einde aan gemaakt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:50

Pfoe, ik weet het niet. Bij de geboorte inslapen: ja natuurlijk, maar nu is ie al groter dus kan je er weinig aan doen.

Ik denk echt wel dat hij ermee kan leren leven (extra spieren kweken op de voorpootjes), maar zou ook zo'n rolstoeltje laten maken. Heb wel eens gehoord dat iemand dat ook weer niet hondwaardig vond, maarja... Het hondje waar het over ging was een blije teckel die op volle snelheid meerende met zijn maatjes die wel op vier poten konden lopen (die teckel was verlamd)

moonshine88

Berichten: 974
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Noord-Sleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:04

Vindt het er inderdaad raar uitzien, en hij zal zo geboren zijn want hij kan er super mee omgaan.
Waarom inslapen? en zo'n beestje geen kans geven.
Vindt het snel gezegd laat maar inslapen.

Een lichaam kan zich verbazend aanpassen en misschien wordt hij wel geen 15 jaar maar 10 jaar. Maar als zo'n hond toch fijn geleefd heeft geeft dat toch niks!

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:09

De boxer is idd een hele harde voor zichzelf. Ik had er ook voor gekozen om hem in te laten slapen, en niet eerst wachten tot het beestje zou gaan lijden onder deze handicap.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:11

Absoluut in laten slapen! Wat een dieren mishandeling om hem zo te laten lopen! Er komt zo veel gewicht op de voorpoten, vooral straks in de groei :(

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:14

Houden van je dieren betekent ook dat je ze moet kunnen loslaten.
Deze zou ik hebben losgelaten...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:31

moonshine88 schreef:
Vindt het er inderdaad raar uitzien, en hij zal zo geboren zijn want hij kan er super mee omgaan.
Waarom inslapen? en zo'n beestje geen kans geven.
Vindt het snel gezegd laat maar inslapen.

Een lichaam kan zich verbazend aanpassen en misschien wordt hij wel geen 15 jaar maar 10 jaar. Maar als zo'n hond toch fijn geleefd heeft geeft dat toch niks!



Waarom een kans geven als je al bijna zeker weet dat dit killing is voor zijn rug bijvoorbeeld? Waarom een probleem hond creeëren. Voor wie doe je dat? Voor jezelf of om de hond een kans te geven?

lor1_1984

Berichten: 12059
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:56

Ga er maar vanuit dat die hond artrose ontwikkelt.
Het is straks een vrij zware hond dus die poten worden meer belast dan bijv een windhond oid, wat een hoop slijtage oplevert.
Ik had hem gelijk bij/na de geboorte al laten gaan, dit vind ik niet dierwaardig. :n

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:04

Tja, het ziet er raar uit ja, maar hij lijkt wel heel vrolijk. Ik zou inderdaad kijken voor zo'n karretje, moet dan prima kunnen. Ik heb best wat dieren (op film) gezien met zo'n karretje, zelfs een konijntje, die had verlamde achterpootjes en huppelde/reed echt vrolijk rond met dat karretje.

Of ik er zelf voor gekozen had om het dier te laten opgroeien, tja, moeilijk... Nu is het dier al ouder en weet niet beter dat het twee pootjes heeft, met de nodige zorg zou het best een fijn leven kunnen hebben.

Mimo

Berichten: 264
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Västernorrland , Zweden

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:08

dit moet je echt niet willen.... :-( Als de teef hem niet uit het nest had gehaald (wat ze vaak doen bij pups waar wat aan mankeert) dan hadden de fokkers dat moeten doen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:27

Het dier weet niet beter. En oogt op dit moment nog gezond. Ja, eerste idee was ook dat ik hem had laten gaan. Maar aan de andere kant: ook als het later last krijgt, op dit moment nog niet. Dus gun hem het leven, laten gaan kan altijd nog.

Wat is de reden dat wij de neiging hebben om alles wat niet redelijk normaal of perfect is, weg te stoppen?

dierenfan
Berichten: 9649
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:17

de orthopeed die ik bezocht heb zei niet voor niets dat hij nog nooit (en hij draait al vele jaren mee) een boxer heeft meegemaakt en op de foto gezet heeft die geen spondylose heeft. Dus artrose in de rug wervels. Omdat ik heel goed weet wat honden daar mee af kunnen zien zou ik er al niet over denken om zo'n hondje te laten leven.

Eerlijk is eerlijk deze zou bij mij al niet 1 dag oud geworden zijn...