Vlinder met kapotte vleugel

Moderators: Duhelo, MirandaT, Essie73, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BlauweSteen

Vlinder met kapotte vleugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 13:23

Er zit hier een vlinder met serieus beschadigde vleugels, hij kan maar halfachtig vliegen en wilt niet eten(ik heb hem een stukje mandarijn aangeboden).
Hij zit nu op mn gordijn dat ik dicht had gedaan zodat hij niet consant tegen het raam vliegt.

Wat moet ik met hem doen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:24

Vlinders eten geen mandarijnen... buiten ergens op een plant neerzetten, die overleeft de koude temperaturen waarschijnlijk toch niet (helaas).

[BEU] Weer een keer de Noordzee op met dé boot

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

BlauweSteen

Re: Vlinder met kapotte vleugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 13:27

Maarja, ik vind het zo sneu om 'm maar dood te laten gaan, is er een manier waarop ik hem zelf snel uit zn lijden kan verlossen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:28

Erop staan :)
Even goed pletten, met een doekje oid.

Vlinders hebben maar een korte levensduur; van enkele dagen tot maar 10 maand, dus de kans dat de vlinder dood hoort te gaan nu is zeer groot.

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 13:33

Toen ik hem buiten wilde neerleggen vloog ie weg :'), blijkbaar zat er meer fut in dan ik dacht.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:36

Beetje raar dat je het beestje buiten wilde zetten terwijl het niet eens kon vliegen (dacht je)? Waarom niet meteen dood maken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:44

Geryon schreef:
Beetje raar dat je het beestje buiten wilde zetten terwijl het niet eens kon vliegen (dacht je)? Waarom niet meteen dood maken?

De vlinder heeft sowieso niet lang te leven en zal vlot sterven. In dit geval was doodmaken niet gek. De vlinder heeft z'n plicht op aarde volbracht en sterft. Ach, nu sterft ie wel in vrijheid, dat dan weer wel en is er misschien een dier die er een maaltje uit kan halen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie