Mijn ouders hebben een hele lieve grote kater. Hij is altijd al groot geweest maar meestal was hij mooi slank. Slank bij een gewicht van 6-7 kilo dus
Zo groot! Ik ben nu vanavond bij mijn ouders aangekomen om een weekendje op de katten te passen. Ik kom hier niet zo heel vaak meer, en ik schrok toch wel even van hoe dik de kater is geworden! Je ziet gewoon zijn buikje, en je kunt zijn ribben niet meer voelen.
Ik heb mijn ouders hier wel eens op gewezen toen hij een beetje zwaarder begon te worden, maar ze lijken het niet zo heel serieus te nemen. Ik vraag me af wat ik kan doen hieraan... Ik gun de ouwe baas nog een lang leven maar wil niet dat hij bezwijkt aan zijn eigen gewicht...
Het gaat om een gecastreerde kater van ongeveer 12 jaar oud (hij komt uit het asiel, we hebben hem al 10 jaar). Hij komt altijd al buiten, en misschien zit hier de crux. We denken namelijk dat hij een tweede adresje heeft waar hij flink verwend wordt. Maar binnen houden is ook geen optie, buiten krijgt hij tenminste nog beweging (hij is nogal van het wandelen), binnen slaapt hij vooral. Spelen houdt ie niet zo van.
Ik baal er zo van, wat kan ik er nou aan doen? Als onze grote vriendelijke reus overlijdt aan een oorzaak die had voorkomen kunnen worden, zou dat echt vreselijk zijn
)
En mijn vader wil dat vast wel zelf maken, is nogal een klusser.
en het werkt echt! (lijkt wel reclame haha) Ik had eerst als cadeautje en om uit te proberen voor een voordelig prijsje die van 3,99 besteld en dat werkte ook, daarna is ze overgestapt op die Pipolino.