Vriendinnetje voor kitten

Moderators: Duhelo, MirandaT, Essie73, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

aaanouk

Vriendinnetje voor kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 11:11

Sinds een paar weken hebben wij een kitten, Roos. We zijn gek met haar maar zijn nu op zoek naar een maatje zodat ze zich niet meer verveeld als ze alleen is, en haar nagels in de meubels zet.. Nou wou mijn moeder er nog een poesje bij, ons oog is gevallen op een soort gelijk poesje dat even oud is als Roos. Mijn vraag was of het verstandig is om twee poezen van 12 weken bij elkaar te zetten? Roos is ontzettend lief, zelfs voor ons konijn.. Die vind ze super interessant en 'aait' haar zachtjes maar klauwt niet. Natuurlijk weet ik dat een kat en konijn niet hetzelfde zijn. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Anouk

Rebel_Jits

Re: Vriendinnetje voor kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:30

Dat kan prima hoor, op die leeftijd. Ze zullen elkaar misschien de eerste (paar) dag(en) boos aankijken, maar daarna loopt dat wel los.
Of je meubels heel blijven met een extra kat erbij, ik betwijfel het :p Beter koop je een grote krabpaal en zet die op een centrale plek. Telkens als ze dan bij je meubels zitten, snel daarheen zetten. Of wat valeriaan of kattenkruid op de krabpaal smeren. Dat werkt ook wonderen.

zonnebloem18
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:50

2 kittens zijn in mijn ogen altijd beter als 1, ze vermaken elkaar, kunnen samen wassen, slapen en spelen en het verkleint de kans op sloperij uit verveling.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:52

Je moet het doen omdat je het leuk vindt :j

Maar voor de meubels...dikke kans dat er dan straks 2 stuks van dat losgeslagen tuig in je bank hangt in plaats van 1 :D

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 13:27

Oké bedankt voor de reacties! Ik ga dat kattenkruid dan ook maar proberen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie