Zondag ons hopelijk toekomstige hond ontmoeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Zondag ons hopelijk toekomstige hond ontmoeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 09:52

Hoi allemaal,

zondag gaan we kennis maken met een hond die hopelijk ons nieuwe gezinslid zal worden!
Ik heb nu 1,5 week mail contact met de eigenaresse en veel foto's en filmpjes mogen ontvangen.
Helaas woont ze vrij ver bij ons vandaan en mijn man werkt 6 dagen in de week dus het was even
passen en meten maar a.s zondag hebben wij een vrije zondag en gaan naar haar toe.

Wij zijn nu 14 maanden zonder hond helaas. Ik was zwanger en hebben besloten om even geen hond te nemen aangezien ik een zware zwangerschap had met opnames in het ziekenhuis.
Uiteindelijk ben ik ook met zwangerschapsvergiftiging opgenomen en mocht niet meer naar huis
dus uiteindelijk is het een goede keus geweest in onze ogen.

Maar nu is onze vent alweer 10 maand en sinds de zomer kriebelt het al.
We hadden ons voorgenomen van het voorjaar een hond te nemen, en ik ben me in rassen en karakters
gaan verdiepen. Wat is een goede gezinshond, welke maat willen we etc.

Al snel besloten we dat het een herplaatser moet worden. Met een jong gezin een pup opvoeden is toch wel heel intensief en ik vind het enigszins ook een risico; hoe ontwikkeld de hond zich als volwassen hond.
Dat heb je enigzins in de hand natuurlijk maar ik wil toch 'zekerheid'.
En daarnaast zijn er genoeg honden die opzoek zijn naar een nieuwe huis door omstandigheden.
'Nadeel' van asielhonden over het algemeen vind ik dat ze óf niet met (kleine) kinderen kunnen, óf niet met katten of moeten enigszins opgevoed worden aan de riem , kunnen niet alleen blijven.
Ik vind het zeker niet erg om aan dingen te werken , heb er ook ervaring mee, de hond hoeft echt niet perfect te zijn maar ik heb natuurlijk wel een gezin.

Nu kwamen we via een hondensite een advertentie tegen. Een 3 jarig Australian Cattle Dog teefje.
Gesteriliseerd , kan met katten en kinderen en goed sociaal.
Kennissen van ons hebben ook dit ras en ik was er toen al zo gecharmeerd van.
Heb ontzettend leuk contact met de eigenaresse via de mail en de klik is er via het computerscherm,
maar de klik moet er in real life natuurlijk ook zijn. Naarmate het weekend naderd, hoe spannender ik het vind!

Zou het dan toch gaan gebeuren? Ben zo benieuwd.

Heerlijk een werkhond dus moet wel genoeg beweging en uitdaging krijgen. Maar beide fietsen we graag,
ik woon aan de rand van de wijk (heb overigens tuin) met vele mogelijkheden naar het buitengebied, een meer en gaan regelmatig naar het bos. Mijn moeder woont vlak bij aan de dijk met daarachter de uiterwaarden dus we kunnen alle kanten wel uit. Heerlijk zo'n actieve hond weer.
Verder is ze overigens rustig in huis.

We mogen (naja moeten haha) haar ook 2 weken op proef. Als het dan niet gaat kan ze terug want haar baasje wilt echt een blijvend voor haar.

Sorry voor het lange, en ik denk warrige verhaal, maar ben zo enthousiast dat ik het graag met jullie wil delen en het graag kwijt wil :)

Ik laat me overigens niet verblinden zondag door mijn enthousiasme hoor, we nemen een belangrijk besluit en nemen deze alleen als het echt klikt.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte hoe het zondag is gegaan :)

betadine

Re: Zondag ons hopelijk toekomstige hond ontmoeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:58

Spannend TS. Hopelijk verloopt het eerste contact goed en kun je haar dat blijvend nieuwe huisje bieden.
Ik lees het eigenlijk zelden dat verse mama's toch nog liefde over hebben voor een huisdier. Een familielid is van haar 2de kindje zwanger en hun hond moet weg... Geen tijd meer zegt ze ook al werkt ze niet. Haar paarden heeft ze ook al weg gedaan. Gelukkig zijn niet alle mama's zo |o

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:00

Spannend, wel een ontzettend leuk ras, wij hebben er eentje op de agility zitten, mega enthousiast en werk willend. Hoop voor jullie dat het aan beide kanten klikt, alvast heel veel succes en plezier natuurlijk. Wel even fotoos maken als het wat wordt.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 10:06

Dank julllie :)

Betadine dat kan ik me zo niet voorstellen! Hier gaan er geen dieren voor uit. Behalve als een dier gevaarlijk wordt voor kind of je hebt er echt geen financiele middelen voor e.d kan ik het me niet voorstellen.

Misschien scheelt het ook dat ik een eigen bedrijfje heb en parttime vanuit huis werk. Ik deel mijn eigen tijd in en heb zo genoeg tijd voor de kleine, en al onze dieren :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 13:13

Nou, wij zijn afgelopen weekend bij het teefje gaan kijken, en het klikte erg goed!
Hele lieve, fijne en werkwillige hond. Super opgevoed ook. Echt een hond die in alle opzichten bij ons past. Ze komt binnenkort bij ons logeren voor 2-4 weken, maar we gaan er van uit dat ze gewoon bij ons komt wonen :)

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:50

leuk! altijd spannend wat je aan zult treffen, wel fijn dat t zo goed lijkt.