Aquarium

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:25

Vjestagirl schreef:
NoreenJulia schreef:
Ja maar 1 visjezo'n 10 liter


10 liter is te klein voor vissen. Als een aquarium een inhoud heeft van 10 liter dan gaat er altijd nog een paar liter vanaf voor de bodem, de planten, eventuele stenen, de verwarming, het filter etc. Als je 8 overhoud is dat veel.

Simpel: vissen die je in hun eentje kunt houden worden/zijn te groot voor 8 liter water.
Vissen die niet te groot zijn voor 8 liter water moet je (in 99.9% van de gevallen) in schooltjes van minimaal 10 stuks houden, waardoor ze niet meer in 8 liter kunnen.

Laat ik het anders zeggen. Stel ik bouw een stal van 1 bij 1 meter, welk paard kan ik daar dan in houden volgens jou? 24/7 natuurlijk, geen weidegang, geen bak, geen paddock, gewoon: een stal van 1 bij 1.


Sorry ik heb het verkeerd verteld,
Als ik het niet gratis overneem dan word het visje levend door de wc gespoeld. Het diertje is al 12 en word gemiddeld maar 10 jaar dus zal niet lang meer te leven hebben. Het mag hier zijn oude daagjes spenderen zonder een paar dagen of een week zonder eten te moeten omdat de baas het vergeten is te voeren. Het dier word daar mishandeld. Ik wil hem zijn goede laatste daagjes geven en het aquarium als het diertje overleden is gebruiken voor aqua scaping

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:32

Om wat voor vis gaat het?

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:35

Soort uit de kluiten gewassen guppy

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:37

Niet stiekem een goudvis hoop ik he?

Aquascaping is heel gaaf maar erg precies en lastig werk. Een 10 liter aquarium is eigenlijk te klein voor een vis. Kan je voor de gup geen 50 of 60 cm kopen en een paar vriendjes voor hem erbij doen. Dan houd je de 10 liter voor aquascaping. Zou er ook geen garnalen in doen, met 10 liter is het moeilijk om stabiele waterwaarden te houden :)

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:38

Als je de latijnse naam van de vis niet weet, hoe weet je dan dat 'ie maar 10 jaar wordt?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:43

Dat ziet er heel gaaf uit, dat aquascaping! Lief van je dat je de vis ook nog even op wilt vangen, zou sneu zijn als ie door het toilet moet. Neem aan dat de vis al langer in die bak leeft, dus of hij dat nou bij jou doet of bij een ander maakt volgens mij niet zo veel uit. Succes! En ik ben benieuwd naar foto's te zijner tijd.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:00

Ik liet mijn man het aqua scaping in en het eerste wat hij zei was "wanneer ga je onze bak zo inrichten".
Uhhhh juist...
Doen we ff joh.... hahaha
Juwel vision van 1.20

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:53

NoreenJulia schreef:
Ja maar 1 visjezo'n 10 liter

Dat is te klein

Ten eerste zijn bijna alle vissen schoolvissen (hoe je dat ook schrijven mag), dus moet je er ook meer hebben. 1 vis in een veel te kleine kom is gewoon dierenmishandeling. Neem een 60 liter aquarium met 5 guppen of iets dergelijks, of gewoon niet.
Neem een voorbeeld aan dit meisje: [BB] Mijn guppen bak
Het heeft haar moeite gekost, maar ze heeft met onze adviezen en hulp met haar moeder geregeld dat ze wél een aquarium mag die groot genoeg is voor vissen.

edit: Lees nu waarom je hem overneemt. Zou je dan niet tenminste tijdelijk een iets groter aquarium aanschaffen tot zijn dood?

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:17

Nou sorry maar een ander tijdelijke bak aanschaffen voor 1 vis vind ik wel wat ver gaan. Deze vis al z'n hele leven in deze bak gehouden.
En ja de bak is te klein. Maar een andere tijdelijke bak moet je eerst in laten draaien voordat je hem overzet. En dan nog zit hij alleen...... En daarbij grote kans dat hij dood gaat......

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 18:58

Ik ga echt geen nieuwe bak kopen voor 1 vis! En als ik geen moeite zou doen zou ik allang gezegd hebben spoel maar door de wc