Garnaaltjes houden ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:46

Lowara, heb jij een foto van je garnalenbiotoop? Ben ik wel heel benieuwd naar.

TS, wat super leuk zo! Een groter aquarium, en leuke foto's zo van dichtbij!

Hoppit, mooi bakje! De link geeft aan dat het 8 liter is, en die "diervriendelijke" dierenwinkel schrijft erbij dat ie super geschikt is voor 1 of 2 goudvissen... wat een gelul zeg. En mensen die er nog niets van weten, zouden het nog doen ook... -O-

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Garnaaltjes houden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:49

Nee staat idd ook op de doos van dat ding, dat er ook ideaal een Betta splendens (zo'n vechtvis?) in past. Nahhhhh voor shrimpies is het leuk, maar ook niet voor honderden hoor. Onze 7 zijn er blij mee en er mogen er gerust een stuk of 20 worden dat we ze wat makkelijker zien, maar dan is het feest gedaan.
Overweeg wel nog een koppeltje dwergkreeftjes, aangezien die zowat het formaat van de garnalen hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:15

m1992 schreef:
Mag ik een domme vraag stellen? :+
Stel je pakt deze diertjes op, bij wijze van, bijten/prikken ze dan ook of kunnen ze niets?

Afhankelijk van de garnaal :D. De kleintjes die wij houden doen niks, enkel eventueel op je hand zitten en deze wat aftasten. Poetsgarnalen die je in zeebakken vaak tegenkomt gaan je hand ook echt poetsen, dat kriebelt. En Mantis shrimps... Sja, die breken je hand als je pech hebt :)).

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Garnaaltjes houden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:17

Strikt genomen zijn die laatste dan ook gewoon kreeften :D
En die moet je zeker niet in een gemiddelde garnalenbak stoppen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:34

Prrrr schreef:
Strikt genomen zijn die laatste dan ook gewoon kreeften :D
En die moet je zeker niet in een gemiddelde garnalenbak stoppen...


Nee. Het zijn niet gewoon kreeften. Mantis shrimp behoren tot de onderstam Crustacea, kreeftachtigen. Net als de kreeften, garnalen en bijvoorbeeld krill.

Echter, de Mantis Shrimp heeft een eigen subklasse, Hoplocarida. Waarvan Stomatopoda de enige nog niet uitgestorven soort is. En dat is dus de Mantis Shrimp. Een kreeftachtige, ja. Een kreeft, nee.

Technisch gezien dus inderdaad ook geen garnaal, maar omwille van de naam (en de awesomeness van dat dier) noemde ik hem toch :P.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Garnaaltjes houden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:21

Whoohoo, de bumblebees hebben babies <3
Als je goed kijkt zie je hier en daar kleine witte stipjes rondzoeven. Had me echt niet ingebeeld dat ze zó klein gingen zijn :) Heb ook helemaal geen dragende shrimp gezien.
Wel dat we ze de laatste tijd niet met 7 tegelijk vonden.
Zit ondertussen ook op vervelling 3 =)

SHRIMPS ARE AWESOME!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Garnaaltjes houden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:21

Hier gisteren zojuist de laatste het loodje gelegd, hij dreef op zijn, rug, daar hoort een shrimp niet :+
Nou ja.. Ze hebben het toch een jaar uitgehouden bij mij, vond het grappig om een tijd een stel te hebben,maar geef eerlijk toe dat ik ze saaier vond dan ik dacht, vooral omdat ze zo klein zijn.
Soms keken we gewoon drie weken er niet naar, terwijl ik wel meerdere malen per dag even in het tropisch aquarium kijk hoe het met alle vissen gaat.

Al met al lollig voor een keer,maar geef mij maar vissen :D

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Garnaaltjes houden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:49

Bij ons staan ze gewoon op tafel, tegenwoordig zitten we er altijd met de laptops naast en zie je regelmatig mij of mijn vriend naast de laptop liggen :p

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 05:15

Leuk, garnalen! :D


Ik heb ze ook :j Heb een bak als hieronder, met een lading planten en een grotje.
Afbeelding
Ze wonen samen met zo'n 100 poelslakken :+


Vind het hele leuke diertjes, best wel jammer dus dat ze het voer zijn van mijn kogelvissen, maar dat is niet anders :)

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:03

Lowara schreef:
Hier gisteren zojuist de laatste het loodje gelegd, hij dreef op zijn, rug, daar hoort een shrimp niet :+
Nou ja.. Ze hebben het toch een jaar uitgehouden bij mij, vond het grappig om een tijd een stel te hebben,maar geef eerlijk toe dat ik ze saaier vond dan ik dacht, vooral omdat ze zo klein zijn.
Soms keken we gewoon drie weken er niet naar, terwijl ik wel meerdere malen per dag even in het tropisch aquarium kijk hoe het met alle vissen gaat.

Al met al lollig voor een keer,maar geef mij maar vissen :D


Had je kunnen weten in zo'n 'biotoop'. ;) Dat is gewoon niet een manier om dieren langere tijd in leven te houden, is ook wel bekend van die dingen.