Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daar stond bij de FAQ over gezondheid dat dwerghamsters, zoals Floortje, sowieso niet in een winterslaap gaan. Al weet ik natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze bron is. Ze worden gemiddeld tussen de 2 en 3 jaar oud. Zou het erg jammer vinden als ze nu al dood zou gaan.
dus misschien vandaar mijn ietswat overbezorgde oproepje. Ik wil gewoon niet dat ze pijn lijdt of wat dan ook. En bij zo een klein diertje is dat heel moeilijk te zien. Maar mocht het zo zijn, dan ben ik van mening dat je ze beter uit hun lijden kunt verlossen. Ik denk dat ik maar gewoon even afwacht tot morgenochtend, als ze vannacht niet aan haar verse groenten knabbelt dan is ze toch wel ziek
Weet ook niet goed wat een dierenarts kan doen omdat van buitenaf niets raars te zien is aan haar... En een bezoekje dierenarts is natuurlijk ook nog eens erg veel stress... Ach even afwachten dan maar...
Daar reageert maar eentje met de vraag of ik al naar de tandjes heb gekeken. Maar ze is niet erg tam dus dat gaat lastig. Ze heeft rondgelopen vannacht, maar niet in haar radje (wat ze normaal wel doet), want het stukje paprika wat daar lag lag nog op dezelfde manier daarin. Bloemkool had ze verplaatst maar niet van gegeten, wel een klein stukje van de wortel. Ze ligt nu in haar holletje opgekruld te slapen (ik zie haar ademen dus ze leeft wel nog). Denk dat ik vandaag nog even aankijk omdat ze in ieder geval wel wat gegeten heeft en nu rustig slaapt, dan ga ik morgen even naar de dierenarts. Dan kan hij even naar haar kijken (en naar haar tandjes).

Ik ben in ieder geval met haar naar de dierenarts geweest. Daar hebben ze een lang nageltje geknipt (teentje staat scheef dus ze slijt deze niet zelf af) en de tandjes gecheckt. Die zagen er prima uit. De kiezen kunnen ze niet zien daarvoor moet ze onder narcose. Maar dat vond de dierenarts nog niet nodig aangezien ze gister en vandaag wel weer gewoon at en haar hamsterzakken goed gevuld waren. Ook had ze een prima gewicht. Dus eigenlijk moet ik haar wel gewoon in de gaten houden en opletten of ze goed eet.
En anders gewoon terugkomen. Waarschijnlijk om niks druk gemaakt