ik weet even niet meer hoe ik het moet oplossen dus ik dacht: ik vraag het aan de Bokkers
We hebben thuis 3 kippen, 2 bruine en een witte. De witte is een ander ras, geen wat voor ras ze zijn. Gewoon lieve kippetjes
Maar nu... De ellende begon eind augustus. Ik merkte dat de schubben van hun pootjes niet meer mooi plat lagen maar een beetje omhoog stonden. Opgezocht op internet en toen kwam ik dus bij kalkpoten. Oke, simpel, in een ontsmettend badje steken en vaseline smeren. In het begin ontsmetten en gewoon smeren, na een halve maand ook inwikkelen met stukken stof. Na 1,5 waren de bruine kipjes er vanaf. Ze hebben nooit echt de kalkaanslag gehad, enkel de schubben die omhoog kwamen.
Maar de witte kip raakt er maar niet vanaf
Ik ben al 2,5 maand bezig met om de 3 dagen alles opnieuw te doen: ontsmettend badje, afdrogen, smeren en inwikkelen. Ik heb al geprobeerd om gewoon 2 weken niks te doen, geen verandering. Er is vanaf begin oktober niks aan verandert. De stok in het hok ontsmet ik ook af en toe. Haar kam ziet ook niet meer mooi donkerroze...Dus wat kan ik nog doen? Misschien door het vocht? Dus ik de garage zetten? Maar wat dan met de andere 2? Ik kan haar moeilijk alleen zetten, toch?
Heb enkele foto's getrokken om jullie een beeld te geven van hoe het er nu uitziet:

Ontsmetten
Haar kopje

En netjes ingewikkeld, klaar om terug te gaan slapen.
Wie kan er helpen?
Groetjes Katrijn
dus gewoon even mee naar de dierenarts.
) en gewoon de dierenarts maar eens laten kijken en behandelen. Kost wel geld, maar het is voor een zeer goed doel, lijkt me.