valkparkiet tam maken

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

valkparkiet tam maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 22:10

hi,
ik ga morgen een valkparkiet van n jaar ophalen bij iemand! :)
hij zit gewoon binnen, en bijt niet maar is niet erg tam omdat baasje er weinig tijd voor heeft, dus neem ik hem over.

maar denken jullie dat hij nog goed tam te krijgen is, en hoe ik dit het beste kan aanpakken?

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:16

Natuurlijk is hij nog goed tam te krijgen. Maar denk je er wel aan ook een vriendje voor m erbij te nemen? Zo'n dier moet niet alleen zitten.

FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 22:26

GamblersCup schreef:
Natuurlijk is hij nog goed tam te krijgen. Maar denk je er wel aan ook een vriendje voor m erbij te nemen? Zo'n dier moet niet alleen zitten.


ja. hoor die zit hier al :')
maar die heb ik vanaf 8/9 weken en vroeg me af of een 'oudere' ook zo tam nog kan worden!
bedankt!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: valkparkiet tam maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:35

kijk eens op www.valkparkiet.com.
Ik denk dat ze op dat forum meer info kunnen geven.

Houdt de vogel bij aankomst zeker 6 to 8 weken gescheiden van je andere vogel (ook een andere kamer) ivm papagaaienziekte.

Gebruik die tijd om gewoon het stappenplan tam maken te volgen. Zodra de vogel gewend is en op je hand blijft zitten kun je hem meenemen naar een kleine ruimte (bv de wc) om hem te leren dat hij gewoon op ej akn zitten buiten de kooi.

Zelf heb ik een valkparkiet gekocht die ik jammer genoeg nooit meer helemaal tam gekregen heb. Ik had ook wat meer aandacht eraan kunnen besteden, maar ondertussen ishij alweer 3 jaar oud en heb ik nog steeds geen tijd gehad om hem echt super tam te maken :X

Hij gaat op mijn hand uit de kooi (anders mag hij er niet uit van mij) en gaat de kooi in door de andere vogel te volgen. Ik haal vervolgens de andere vogel weer uit de kooi en die gaat dan in de andere kooi (ze kunnen niet samenzitten omdat de oudere vogel super tam is en omdat het een handopfokvogeltje is kan hij niet langdurig samen met andere vogels).

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:24

elinevandijk schreef:
GamblersCup schreef:
Natuurlijk is hij nog goed tam te krijgen. Maar denk je er wel aan ook een vriendje voor m erbij te nemen? Zo'n dier moet niet alleen zitten.


ja. hoor die zit hier al :')
maar die heb ik vanaf 8/9 weken en vroeg me af of een 'oudere' ook zo tam nog kan worden!
bedankt!

Klasse +:)+ :j

FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 12:54

nog 3 uurtjes :):) :):)
maar wat zal ik meenemen om hem in te vervoeren... heb niet echt een doosje of iets... eventueel een oude hamsterkooi... mjah

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: valkparkiet tam maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:33

neem die oude hamsterkooi maar mee ;) beter zo dan dat hij wegvliegt omdat hij niet vastzit

heb je een kooi thuis staan om ze de eerste 6 tot 8 weken apart te houden (in quarantaire? )

Ik heb speciaal voor dit doel een kanariekooi/ grasparkietenkooi aangeschaft. Deze wordt nu gebruikt bij het vervoeren van de vogels en als er 1 van de 2 ziek mocht zijn en dus in quarantaine moet.

FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 14:23

arabella2000 schreef:
neem die oude hamsterkooi maar mee ;) beter zo dan dat hij wegvliegt omdat hij niet vastzit

heb je een kooi thuis staan om ze de eerste 6 tot 8 weken apart te houden (in quarantaire? )

Ik heb speciaal voor dit doel een kanariekooi/ grasparkietenkooi aangeschaft. Deze wordt nu gebruikt bij het vervoeren van de vogels en als er 1 van de 2 ziek mocht zijn en dus in quarantaine moet.



ja, er ik neem de kooi waar de vogel daar inzit ook mee!
dus nieuwe komt op mijn slaapkamer en andere in de woonkamer(allebei een hele verdieping om te doen wat ze willen :) )

troytroy

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-07-12

Re: valkparkiet tam maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:16

hoe ziet ie er uit?

FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 19:57

Afbeelding

dit is hem :)
hij is echt heel leuk, alleen beetje bijterig maar hij moet nog wennen.
hij komt al gewoon op je schouder en vinger zitten, en kusjes geven.
en ik corrigeer hem afentoe met Eh-eh... en net ineens 'eh-eh' echt je kon me oprapen :')

kooi is nog beetje kaal, maar ga dinsdag nieuwe spulletjes erbij halen, kooi is namelijk echt groot

oh en hij heet jazz/Jazzy