hoe krijg je je hond gespierd??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
npdgm

Berichten: 107
Geregistreerd: 02-03-14
Woonplaats: geldeland in de buurt van zutphen

hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 09:54

de vraag is al duidelijk door de titel, maar ik heb een kleine hond (beagel x jack russel en nog wat extras) ze is bijna 2 en ik vroeg me af hoe ik haar mooi gespierd en is conditie krijg, welke trainingen zijn hier belangrijk voor?

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:58

Ik ben veel gaan fietsen met mijn flatcoated.

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:03

Onze hond (herdershond) is ook mooi gespierd geworden doordat we er ongeveer 2x per dag intensief mee met de bal gooien. Verder wordt er bijna elke ochtend een uur mee hardgelopen en veel mee gewandeld. Fietsen is inderdaad ook een optie.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:05

Is die nu te dik of wil je hem sterker?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:27

Beginnen met het wandelen opbouwen. Als de hond 2 uur (=min. 8km) per dag zonder problemen wandelt (het liefste los), dan dingen als fietsen en bal gooien erbij pakken. Maar de basis is wandelen.

npdgm

Berichten: 107
Geregistreerd: 02-03-14
Woonplaats: geldeland in de buurt van zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 10:41

nee ze is niet te dik, Afbeelding Afbeelding Afbeelding

ik zou haar graag gespierd en in een goede conditie willen hebben :D

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:43

Ik heb thuis een Jack Russel van nu 4,5 jaar.
Hiermee fietsen we elke dag minimaal 1 keer een groot stuk, elke dag regelmatig lekker naar het veld om met de frisbee te gooien.
Ze is super fit en vind dit allemaal erg leuk! :)

Anoniem

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:46

Hier een lab van 11 maand. Waar ik 3 x daags uur mee loop. Plus veel laten zwemmen. En hij ziet er goed gespierd uit. Absoluut niet te dik. En zijn vacht glanst erover.

npdgm

Berichten: 107
Geregistreerd: 02-03-14
Woonplaats: geldeland in de buurt van zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 10:48

Mizora schreef:
Beginnen met het wandelen opbouwen. Als de hond 2 uur (=min. 8km) per dag zonder problemen wandelt (het liefste los), dan dingen als fietsen en bal gooien erbij pakken. Maar de basis is wandelen.

ik ga vandaag meteen met haar wandelen, ik verwacht van haar dat 2 uur geen probleem is, maar nadat ze intensief met me gespeeld heeft is ze vaak wel aan het rusten voor 1 a 2 uur, is dat normaal??

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:49

Fietsen en zwemmen. Mijn labrador vind beide geweldig en ik krijg vaak complimentjes over zijn (gespierde) lichaam :)

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:51

Net als bij ons spiertraning doen wil je lange spieren laat je ze lopen aam de fiets zwemmen ea wil je echt volle spieren zul je krachttraining moeten doen maar veel rassen zullen daar alsnog niet heel rond van worden dat is ook genetisch

Springen wil helpen on de achterhand te ontwikkelen, klimmen de voorhand. Graven wil bij sommige honden ook de voorhand ontwikkelen en natuurlijk trekken met een goed tuig zet het gehele lichaam aan het werk(Let wel dat honden eigenlijk niet mogen trekken als sport zoals weightpulling ea)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:50

Naast veel beweging, is goede voeding ook belangrijk. Wat goede voeding is, zijn de meningen over verdeeld. Dat zul je dus voor jezelf uit moeten zoeken.

Ik fiets regelmatig 12km met mijn hond. De dag daarna dan rustig dagje vaak, wel gewoon wandelen maar niks intensiefs. Je wilt spieren ook wel genoeg rust geven.
Heuvels lopen is heel goed voor de spieren.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:16

Eventueel muscle impuls voor de hond geven :)

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:18

Is jouw hond onderbespierd dan? Ik zie gewoon een prima gebouwd dier. Waarom moet dat er als een bodybuilder uit zien? Hoort helemaal niet bij dit type...

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:47

Ik denk niet dat het gelijk de bedoeling is om de hond een bodybuilder te maken, dat is van het ene naar het andere uiterste. Ik snap wat TS bedoeld, als je naar de hond kijkt is die prima op gewicht en mooi slank, maar er is niet veel spier te zien. Nu komt dat naar mijn idee ook door de lange ruwharige vacht, bij een kortharige hond is het al veel duidelijker te zien.
Net zoals bij mensen is de aanleg van spieren per individu verschillend. Vergelijk bijv. maar eens een pitbullachtige hond met een naakthondje. Over het algemeen zijn de pitbulls veel breder en gespierder gebouwd dan een naakthondje, die veel ranker en atletischer in elkaar zit. Jouw hondje is ook atletisch gebouwd, ideaal voor lange afstanden rennen als voorbeeld (mits je het opbouwt uiteraard). Ze zullen nooit zo gespierd eruit zien als een pitbull, maar kunnen veel meer uithoudingsvermogen opbouwen.
Ik denk dat het voor jou en je hond dus een mooi doel is om lange afstanden te gaan wandelen en/of rennen, misschien iets van een sport zoals behendigheid of flyball doen? Dat past beter bij je hond dan krachttraining.

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:59

Waarom wil je hem dan gespierd hebben?
Daar is het namelijk helemaal niet het type hond voor.
Lekker mee wandelen.

npdgm

Berichten: 107
Geregistreerd: 02-03-14
Woonplaats: geldeland in de buurt van zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:10

ik bedoel niet bodybuilder gespierd hoor :D ik wil haar gewoon in een goede conditie met gezonde spieropbouw hebben en meer niet, ik snap dat je door haar vacht niiet haar spiertjes zien kan :)

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: hoe krijg je je hond gespierd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:08

Het ideale is dan om lange afstanden af te leggen, met fiets of lopend. Let er wel op om het langzaam op te bouwen, zodat haar spieren wennen aan de intensiteit en het geen klap is op haar gewrichten.
Als ze al verder gevorderd is zou je pol kunnen kijken voor een rugzakje voor haar, waar je dan spullen in kan bewaren voor onderweg. Zo word de moeilijkheidsgraad hoger en blijft het een uitdaging. Veel plezier in ieder geval, ze zal het vast leuk vinden om te werken!