Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:25

Wat leuk, een perzentopic! Ik heb Olivier, een 19jarige pers. Hij is net aan 2 kilo en een enorme knuffel. Komt graag bij je liggen en is heel snel beledigd :')

Afbeelding

Afbeelding

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:30

Mijn pers wordt volgend jaar in mei, 14 jaar, zijn naam is Fox en hij is verschrikkelijk aanhankelijk, lief en rustig. Echt een watje, hij loopt veel buiten maar nu in de winter is zijn favorietje plekje in onze keuken, lekker aan de verwarming liggen.

Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:50

lieveli schreef:
Wat leuk, een perzentopic! Ik heb Olivier, een 19jarige pers. Hij is net aan 2 kilo en een enorme knuffel. Komt graag bij je liggen en is heel snel beledigd :')

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


O wat leuk! ik weet nog dat je een topic had toen je Olivier net had opgevangen. Hoe is het met hem?

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 19:54

wat een dotjes allemaal. dat beledigd kennen we heel goed, op vakantie gaan is uit den boze

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:55

Goed! Hij is echt totaal die apathische kat niet meer, hij kan goed zeuren om eten en aandacht, ploft graag bovenop je neer.

Helaas heeft hij artrose in zijn heupjes, zijn niertjes zijn niet helemaal top en hij heeft een bultje tussen zijn teentjes dat ik in de gaten moet houden. En hij blijft mager, maar dat is gewoon ouderdom nu. Ik verwen hem nog zolang als het kan en ik denk dat hij nog een tijdje op aarde blijft :D

Ik was in het begin heel bang dat hij niet aan me zou wennen maar het is echt mijn allerbeste vriendje nu. Zo'n schatje.

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:23

Wij hebben/hadden 2 half-perzen, zusjes. De ene was extreeeeem lief en kon je echt alles mee doen. Ze sprong altijd bij je op schoot en was ook een avonturier, buiten was ze heel nieuwsgierig en ging ze overal op af. Ze is helaas na een paar maanden al doodgereden voor het huis :( De ander is echt het tegenovergestelde. Echt een huiskat. Ze gaat zelden verder dan de tuin. Aan de andere kant is ze helemaal niet aanhankelijk, ze komt nooit op schoot en vaak krabt ze je als je probeert te aaien. Niet echt een schootkat dus :') Ze is wel altijd op de plek waar wij zijn. Zijn wij beneden, is zij beneden, zijn wij boven, gaat zij ook naar boven.

Zij is ondertussen al een jaar of 11. Nooit echt heel erg ziek, alleen is ze allergisch voor vlooienbeten en heeft ze een paar keer blaasontsteking gehad.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:14

Dat is wel herkenbaar; zijn waar jij bent en niet op schoot hoeven.
Al zit ze nu sinds een paar weken wel eens op schoot :+: Dan blijven we angstvallig stil zitten want bij het minste of geringste is ze weer verdwenen.

We hebben haar bijna 3 jaar. Onze andere kat vindt ze echt heel stom :roll: maar daar begint ze nu na ruim een jaar ook aan te wennen en laat zich niet altijd meer meteen wegjagen zodra ze hem maar in de verte ziet.
Doos.

Ze mist trouwens ook de hoektanden boven. Maar muizen en kikkers vangen kan ze heel goed en ik mag ze allemaal hebben :')

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:15

die van ons gaan niet naar buiten ivm veel verkeer en het feit dat 1 van de twee heel makkelijk kan worden meegenomen.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:46

Lieveli, 19 jaar ? Jeu...das extreem oud voor een Pers. En ze ziet er goed uit.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 12:24

Hoop dat die van ons ook zo oud mogen worden

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:38

Geweldig topic!!!

19 jaar!!! :wow: Ik heb verschillende keren op internet gezocht naar hoe oud perzen kunnen worden, maar nergens vind je een richtlijn. Wel 'weet' ik dat een jaar of 12, 13 al wel een behoorlijke leeftijd is voor een pers.
Ik teken ervoor dat mijn Spook nog 8 jaar mee mag. Hij is mijn allerharigste vriend, maar wel alweer 11 nu..

Nu ik :D

Ik heb een zwarte pers van 11 jaar, Spooky (spreek je uit als Spookie). Heerlijke haarbal. Alleen maar lief, knuffelig en wordt nooit, nooit boos! Wil altijd knuffelen en spint de oren van je kop
Spook was vroeger wel bang. Zodra de bel ging, rende hij weg en kwam hij pas weer tevoorschijn als de rust weer terug was (de visite weg dus :+ ) Tegenwoordig is hij een stuk stoerder en rent hij weg als de bel gaat, maar komt hij vaak wel kijken en gaat gewoon op schoot liggen bij mensen die hij voor het eerst ziet 8)7
Spook kan niet mauwen, zijn bek gaat open en er komt geen geluid, of hooguit een soort 'èè`' uit. Gelukkig maar, want ik heb er nog twee...:
Afbeelding

Dwarrel, zwart witte poes van 8 jaar. Dit beest is niet goed, ze spoort echt voor geen meter. Ze praat met je (kijken wie het hardst kan mauwen :+ ), wil het balkon op als het regent en gaat dan precies in een plas zitten en gaat in de badkamer rollen waar het nat is. Ze ligt vaak alleen, maar heeft ook momenten dat ze op je schoot MOET liggen
Afbeelding

En dan Spinner, gele (creme) kater van 4. Hij is een beetje een probleemkat. Hij is superlief hoor, doet niemand kwaad, maar als hij in de woonkamer is, wil hij naar zijn eigen kamer, is hij daar dan wil hij weer terug. Als hij in de gang is zonder toezicht, plast hij bij de voordeur. Poepen doet hij het liefst ook naast de bak. Hij mauwt, correctie.. hij krijst om aandacht. Trekt met zijn voorpootje je hand naar zich toe zodat je hem moet aaien en hij kan niet stil bij je liggen. Hij blijft maar draaien en mauwen. Vreselijk onrustig, maar dol op aandacht
Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:53

AHHH wat een leuke katten!
Maar O Spookie <3 die foto is echt GENIAAL. T is een soort muppet :')

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:54

Wij hebben een pers! Of zoals ik hem noem: onze 'Coutch-Potato'.
Hij heeft wel een lange neus, speciaal uit Duitsland gehaald omdat die fokker fokt op perzen met lange neus.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:58

ik heb ook een pers !! hij heet Tibbe , venoemd naar de film minoes :)
hij is nu 12 jaartjes oud , helaas heeft hij maar 1 goed oog zijn andere oog is gekrabt door de buurkat waardoor hij aan 1 kant blind is .
hier een foto van mijn topper en al 12 jaar lang mijn beste vriend ,

hier een foto dat je zijn oog niet ziet (goeie camourflage )
Afbeelding

en hier een foto dat je dat wel ziet

Afbeelding

en hier een foto samen <3
hij kijkt alleen niet zo blij op de foto whahahhaha hij vind ook alles goed :)

Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:15

Lonan schreef:
Lieveli, 19 jaar ? Jeu...das extreem oud voor een Pers. En ze ziet er goed uit.


(hij) := ja 19 is sowieso oud voor katten volgens mij. Maar hij heeft hier echt een prinsenbedje dus ik hoop dat 'ie nog een tijdje blijft.

Leuk om te zien dat veel perzen een beetje dezelfde kleur zijn, dat grijs-wit :D

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:28

MarcoBorsato schreef:
Lonan schreef:
Lieveli, 19 jaar ? Jeu...das extreem oud voor een Pers. En ze ziet er goed uit.


(hij) := ja 19 is sowieso oud voor katten volgens mij. Maar hij heeft hier echt een prinsenbedje dus ik hoop dat 'ie nog een tijdje blijft.

Leuk om te zien dat veel perzen een beetje dezelfde kleur zijn, dat grijs-wit :D

Klopt 19 is al behoorlijk bejaard, hopen dat hij nog wat jaartjes rond mag huppelen want ze kunnen zeker nog wel wat ouder worden!
Onze oude poes(ook 19) is een tijdje terug ingeslapen omdat ze geen dierwaardig bestaan meer zou hebben, was dan wel geen Pers, maar we hebben ruim 10 jaar van haar mogen genieten, waarvan de eerste paar jaren niet bepaald genieten waren door haar verleden helaas.

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:28

Joehoee, de 25e, volgende week vrijdag, komt mijn persje!
10 weken oud is ze dan. Morgen kan ik foto's plaatsen!

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:45

Van oud naar jong!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:46

Wat onwijs schattig!!!

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:48

Cynthia82 schreef:
Wat onwijs schattig!!!

hihi, dankje ik ben ook helemaal verliefd! <3

Mijn vriend en ik weten nog geen naam. Jullie enig idee??

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:14

Afbeelding

Afbeelding

pers x brits langhaar :D

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:52

Mooie katten allemaal :D

Ik heb ook een kruising! Pers x Ragdoll :)
Afbeelding

Afbeelding

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Wie heeft er allemaal een Pers of kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:07

Wij hebben een pers geen kruising maar gewoon een pers
Een grijs met witte

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 06:05

Wat een mooie katten allemaal!

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:46

Wat een leuke katjes. Van de fotoshoot laatst:
Diesel
Afbeelding

Afbeelding

Diego:
Afbeelding
Afbeelding