bah.. cadeautje van de overleden kat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:29

je neemt de eitjes mee onder je schoenen.. dus als je door je huis loopt, verspreid je ze overal.

Een goede omgevingsspray ok... maar wel goed lezen dat ze de eitjes en álles doden, niet alleen de vlooien.
Op vloerbedekking helpt strooien met vlooienpoeder 's ochtends strooien, 's avonds stofzuigen, elke dag weer... je moet elk vertrek behandelen anders blijf je bezig. Ze zitten in kieren/ naden en zelfs de voegen van tegels heeft mijn moeder weleens meegemaakt vroeger.
Het zal een aanpak van velen moeten zijn en niet 1 op 1 vertrek..
Het is rot maar wel te overleven met goede aanpak. Ook na flinke aanpak nog een poos vlooienpoeder aan de randen van de vloerbedekking ( of eronder) strooien en onder bed en andere moeilijkere plekken.
succes!

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:29

Hahaha ja dan dansen de vlooien ook mee op het feestje! De vlooien gaan gelukkig direct dood als ze uit het eitje komen dus op het feestje word het van meer de dans des doods :o
Ts ik zou als ik jou was even zelf dan maar investeren in meer spray, als je op de buren moet wachten schiet het niet op en word het alleen maar erger en dus moeilijker te behandelen. Een lichtpuntje over een paar weken is het zo koud dat de vlooien kapot gaan.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:30

silvana84 schreef:
Hahaha ja dan dansen de vlooien ook mee op het feestje! De vlooien gaan gelukkig direct dood als ze uit het eitje komen dus op het feestje word het van meer de dans des doods :o
Ts ik zou als ik jou was even zelf dan maar investeren in meer spray, als je op de buren moet wachten schiet het niet op en word het alleen maar erger en dus moeilijker te behandelen. Een lichtpuntje over een paar weken is het zo koud dat de vlooien kapot gaan.


Ik zal zelf eens kijken voor dat vlooienpoeder.
Ja, inderdaad, maar dan heb ik een huisgenoot die de kachel op 30 graden zet...

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:34

Neem een kat :P

Ik heb mij laten vertellen dat je dmv weer een dier in huis te nemen de vlooien op het dier laat springen en als je het dier behandeld heb je er geen last van.

Dan slechts even wat omgevings spray overal spuiten en dan ben je er klaar mee.

Zonder vervangend dier moet je je hele huis behandelen, echt helemaal inspuiten en die ruimtes mag je dan tijdelijk niet betreden.

Succes met dit lastige probleem!

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:37

@branka16 dat is helaas een heel slecht advies, vlooien worden dan alleen maar meer vervoert door het huis. Katten kunnen ingezet worden tegen muizen mits ze niet te lui zijn om te jagen en tegen andere katten mits ze niet te onderdanig zijn

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:37

Ik heb aan verschillende mensen in mijn omgeving gevraagd of ik een huisdier mocht lenen.. Bijv. een hond.. Maar helaas gaat dit niet echt lukken. Tenzij ik de dobermann van een goede vriendin van m''n moeder mag lenen. Die ligt nu in het ziekenhuis dus het beestje zit nu dagen thuis. Zou dat ook een goed idee zijn? Dan stel ik dat namelijk voor. Of moet het perse een kat zijn?
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 26-11-13 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:38

silvana84 schreef:
@branka16 dat is helaas een heel slecht advies, vlooien worden dan alleen maar meer vervoert door het huis. Katten kunnen ingezet worden tegen muizen mits ze niet te lui zijn om te jagen en tegen andere katten mits ze niet te onderdanig zijn



Het is wel waar dat als de kat opeens weg gaat je opeens een vlooienplaag hebt.
Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn?

Onderbouw je mening is?

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:39

branka16 schreef:
silvana84 schreef:
@branka16 dat is helaas een heel slecht advies, vlooien worden dan alleen maar meer vervoert door het huis. Katten kunnen ingezet worden tegen muizen mits ze niet te lui zijn om te jagen en tegen andere katten mits ze niet te onderdanig zijn



Het is wel waar dat als de kat opeens weg gaat je opeens een vlooienplaag hebt.
Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn?

Onderbouw je mening is?


Heb dit inderdaad vaker gehoord. Is op zich ook logisch dat de vlooien er nu zijn. De kat is overleden en vorig weekend heeft de verwarming erg hoog gestaan. Dan willen die vlooien wel!

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:41

Eoweyn_x schreef:
Ik heb aan verschillende mensen in mijn omgeving gevraagd of ik een huisdier mocht lenen.. Bijv. een hond.. Maar helaas gaat dit niet echt lukken. Tenzij ik de dobermann van een goede vriendin van m''n moeder mag lenen. Die ligt nu in het ziekenhuis dus het beestje zit hele dagen thuis. Zou dat ook een goed idee zijn? Dan stel ik dat namelijk voor. Of moet het perse een kat zijn?


Nee een hond en kat zijn kwa lichaamstemperatuur geloof ik vrij gelijk.
Vlooien hebben een duidelijke voorkeur om op dieren te zitten, ik zou het iig proberen.

Dan de hond wel goed ontvlooien EN ontwormen.
Om de 3/4 weken ontvlooien raad ik dan zeker aan.

Frontline combo schijnt effectief te zijn in huis tenzij je in een gebied zit waar frontline niet meer werkt.
Dit kun je even informeren bij je dierenarts.

Bij mij in drenthe hebben wij niks meer aan de Frontline, de vlooien blijven gewoon vrolijk rondhuppelen, terwijl toen ik mijn katten tijdelijk in Limburg had en het restant van de Frontline opgebruikte geen last had. (Ja de lig/slaap plaatsen zijn in drenthe behandeld, hier in Limburg echter niet maar nooit last)

Wij hebben het nieuwe middel Advantage dat is vrij nieuw en ik hoorde dat geen enkele vlo daar al resistent tegen is.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:43

Maar JIJ kunt toch het huis helemaal sprayen? Daarvoor ben je toch niet afhankelijk van de (good)will van anderen?

Zeg gewoon tegen je huisgenoot: 'dan en dan ga ik sprayen'. Klaar.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:46

branka16 schreef:
Eoweyn_x schreef:
Ik heb aan verschillende mensen in mijn omgeving gevraagd of ik een huisdier mocht lenen.. Bijv. een hond.. Maar helaas gaat dit niet echt lukken. Tenzij ik de dobermann van een goede vriendin van m''n moeder mag lenen. Die ligt nu in het ziekenhuis dus het beestje zit hele dagen thuis. Zou dat ook een goed idee zijn? Dan stel ik dat namelijk voor. Of moet het perse een kat zijn?


Nee een hond en kat zijn kwa lichaamstemperatuur geloof ik vrij gelijk.
Vlooien hebben een duidelijke voorkeur om op dieren te zitten, ik zou het iig proberen.

Dan de hond wel goed ontvlooien EN ontwormen.
Om de 3/4 weken ontvlooien raad ik dan zeker aan.

Frontline combo schijnt effectief te zijn in huis tenzij je in een gebied zit waar frontline niet meer werkt.
Dit kun je even informeren bij je dierenarts.

Bij mij in drenthe hebben wij niks meer aan de Frontline, de vlooien blijven gewoon vrolijk rondhuppelen, terwijl toen ik mijn katten tijdelijk in Limburg had en het restant van de Frontline opgebruikte geen last had. (Ja de lig/slaap plaatsen zijn in drenthe behandeld, hier in Limburg echter niet maar nooit last)

Wij hebben het nieuwe middel Advantage dat is vrij nieuw en ik hoorde dat geen enkele vlo daar al resistent tegen is.


Dankjewel. Ik heb mijn moeder even geappt. Die vriendin is nu uit het ziekenhuis, maar die hond is erg druk en zij werkt vaak.
Enfin, ik kan het allicht proberen. Hoe lang is het dan de bedoeling dat de hond in huis blijft? (hoeveel weken e.d.) dit omdat kerst eraan komt en ik dan weg ben.


@Amaris
Klopt. Als die spuitbussen niet zo duur waren en ik wat meer geld had. En tijd. Zoals ik al zei zit ik hele dagen op school, minstens tot 5 uur. Plak daar een uur reizen aan vast én het huiswerk 's avonds, nou dat wordt dus om 12 uur snachts sprayen.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:46

Lekker vriendelijk naar je huisgenoot dan :')

Als ze het zo tegen mij zou zeggen zou ik meteen in de verdediging springen en het er op gooien JOUW probleem je zoekt maar een oplossing zonder dat ik er last van heb.
Anders naar de huiseigenaar stappen.

Zo laat toch niemand zich behandelen?

Wat je wel kunt doen is vragen of iemand toevallig een weekend ergens heen kan zodat jij het probleem zou kunnen oplossen, dat komt al heel anders over.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:48


timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:49

Leuk voor de hond als je tot 5 uur op school zit.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:51

Daar heb je ook weer gelijk in.
Ik weet het echt niet. Ik wacht deze behandeling met de spray weer af en dan zie ik wel. Ik kan niets inbrengen dus laat het maar zo, denk ik.
Wilde me toch al in laten schrijven in Goes, dus dan doe ik dat en wacht ik wel af.

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:08

@branka16. De vlooien plaag was er ook geweest als de kat nog leefde. Helaas is de kat overleden en was het vlooien probleem op het moment dat het beestje nog leefde in de opbouwende fase.

Huizen waar geen dieren worden gehouden komt heel zelden vlooien voor, het is dus een feit dat huisdieren de eerste dragers zijn van de vlooien. Het is wel zo dat een vlo de voorkeur heeft om op een huisdier te springen boven een mens, maar het zijn oppertunisten dus bij gebrek aan huisdieren zijn mensen ook prima.

Vlooien vermenigvuldigen zeer snel, kunnen heel lang zonder bloed en hebben dus echt geen dieren nodig om uit te breiden. Door het inbrengen van een nieuw huisdieren zal in eerste instantie deze besprongen worden door vlooien maar dit zijn lang niet alle vlooien en er liggen ook eitjes in huis, daarnaast zullen de vlooien zich voeden aan de kat en alleen maar actiever worden.

Vlooien gaan dood door het bloed van een behandelde kat inderdaad, helaas gaan ze niet direct dood en kunnen vaak nog eieren leggen(en veel eitjes blijven niet op de kat liggen) daarom is sprayen belangrijk, want de eitjes gaan kapot zodra ze uitkomen in een omgeving waar behandeld is. Daarom lijkt heel vaak ook het probleem alleen maar erger te worden in eerste instantie als je een ruimte behandeld hebt, dit zijn echter de eitjes die uit komen en vrijwel direct weer kapot gaan, het is een kwestie van geduld tot alles uitgekomen is(meestal binnen 1 tot 2 weken)
Door het huis te sprayen met voldoende spray is het probleem binnen een paar weken opgelost.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:56

silvana84 schreef:
Vlooien gaan dood door het bloed van een behandelde kat inderdaad, helaas gaan ze niet direct dood en kunnen vaak nog eieren leggen(en veel eitjes blijven niet op de kat liggen) daarom is sprayen belangrijk, want de eitjes gaan kapot zodra ze uitkomen in een omgeving waar behandeld is.

Vervang kat door hond en je hebt de volgende mogelijkheid:
Tavigyl (ofzoiets), dat doodt de vlooien zodra ze op de hond komen.

Verder kan ik bij beide diersoorten Program aanraden icm met Advantage (of een ander goed vlooienmiddel).
Program moet je elke 5 maanden laten injecteren en maakt vlooien onvruchtbaar, de druppels Advantage elke 6-8 weken herhalen en 's zomers elke 3-4 weken.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 04:52

Hoe gaat het daar nu?

CassieUltra

Berichten: 342
Geregistreerd: 28-06-12

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 06:17

In de eerdere berichten zie ik dat je bedoelt dat het geen vlooien zijn maar spinnetjes? Doet me meer denken aan een spinnen nest......

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 07:16

Ik dacht dat er hondevlooien en kattevlooien waren en dat kattevlooien niet op honden willen springen (maar kan zijn dat ik verkeerd geïnformeerd ben hoor).

Aan je huisgenoot zou ik gewoon nog maar eens uitleggen dat het gewoon moet gebeuren. Maar heb je nu al gesprayd dan? Dat kan ik uit je berichten niet opmaken. Als het om 12 uur 's nachts moet, lijkt me juist een goed tijdstip. Of in het weekend sprayen voordat je de deur uit gaat. Het zal toch moeten gebeuren, anders kom je er nooit vanaf.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:41

Kattenvlooien willen wel degelijk bij de hond zijn, vaak zal je deze ook aantreffen bij de hond!

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 13:53

Er is ondertussen twee keer gesprayd, en helaas zag ik vorige week weer drie springen die ik dood heb geknepen. Maar aangezien ze de vorige keer binnen een dag terug waren, hoop ik dat het ergste voorbij is. Het is nu alleen de woonkamer, de slaapkamers e.d. zij clean.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:00

Ook mensen verplaatsen de eitjes overal naar toe, die blijven aan sokken/kleding e.d hangen en zo verplaats je ze naar andere vertrekken in huis.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 03:35

Jeetje, wat een naar verhaal. Wordt het ondertussen niet een verhaal van de woningbouwvereniging, omdat de verhuurder weigert een verdelger in te schakelen?

Om de schade te beperken kun je eventueel slippers voor de deur van je kamer leggen. Die trek je dan aan als je door het huis loopt zodat de vlooien/eitjes minder snel mee je kamer in gaan.. Niet ideaal maar het zal de schade wat beperken :) Zelfde verhaal voor iets van een huisvest ofzo, of een kamerjas (iets langs voor als je op de bank zit ofzo)
En tegen de tijd dat je er weer last van hebt op je kamer zit die van je huisgenoot misschien wel zo onder dat hij/zij in gaat zien dat het echt niet kan zo :P