rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:42

Fijn dat je zulke goede zorgen hebt!
Jammer van de onzin die hier verder ook verkondigt wordt.
Ik heb meerdere ratten laten opereren aan tumoren, en ben er nog geen 1 daaraan verloren.
Sterker nog, ben nog nooit een ratje verloren door een operatie.

Klinkt inderdaad als een abces, scheelt weer :) Goed spoelen.
En wat redpassion zegt, is het vies/rood/dik/ontstoken achtig zeg maar, dan even weer langs de DA.
Moet allemaal goedkomen!

Xje_chica

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-09-12

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:07

dit is de foto van de wond , vanaaf gaan we even bellen met de dierenarAfbeeldingts

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:12

Dat ziet er zeker uit als een opengesprongen abces, overleggen met een dierenarts is wel handig want het is wel een rottige plek.
Als je losse bodembedekking gebruikt kan het handig zijn de eerste tijd even fleecekleden te gebruiken zodat de wond niet vies wordt.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:19

Toch een flink gat, of lijkt dat zo?

Xje_chica

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-09-12

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:38

heb hem in een aparte kooi met handdoeken gedaan , maak de wond zo vaak mogelijk schoon , vanaaf om half 7 kunnen we naar de dierenarts bellen

vrouwke klopt maar durf het niet echt aan te raken , misschien wil de dierenarts er vanaaf ff naar kijken

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:59

Xje_chica schreef:
heb hem in een aparte kooi met handdoeken gedaan , maak de wond zo vaak mogelijk schoon , vanaaf om half 7 kunnen we naar de dierenarts bellen

vrouwke klopt maar durf het niet echt aan te raken , misschien wil de dierenarts er vanaaf ff naar kijken


S6 ik ben benieuwd :(:)

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:03

Succes, ik denk gezien de grootte van het gat dat er wel een kuurtje bij moet komen.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:08

Bij mijn ratje van 10 maanden zaten de tumoren diep en heeft hij niet zo lang meer geleefd na het ontdekken. Denk dat ik hem een week heb gehad erna. Mij is verteld dat zodra je een rat met kanker hebt het over is, het blijft terug komen. Ik heb hem dan ook in laten slapen, een gevecht was niet eerlijk geweest. Ben niet bang die keuze te maken als het de juiste is alsjeblieft.

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:11

Maar een rat wordt toch maar 2 jaar? Best zonde dan.

Mijn hamster heeft nu 2 maanden een tumor op zn neus, maar het beestje is al ruim 1.5 jaar dus nou ja, we zien wel hoelang ie het volhoudt.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:22

Slina schreef:
Maar een rat wordt toch maar 2 jaar? Best zonde dan.

Mijn hamster heeft nu 2 maanden een tumor op zn neus, maar het beestje is al ruim 1.5 jaar dus nou ja, we zien wel hoelang ie het volhoudt.


Mijn 2 andere ratten zijn beide ongeveer 3 geworden, valt nog wel mee dus.

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:23

Azmay schreef:
Slina schreef:
Maar een rat wordt toch maar 2 jaar? Best zonde dan.

Mijn hamster heeft nu 2 maanden een tumor op zn neus, maar het beestje is al ruim 1.5 jaar dus nou ja, we zien wel hoelang ie het volhoudt.


Mijn 2 andere ratten zijn beide ongeveer 3 geworden, valt nog wel mee dus.


Begrijp me niet verkeerd, ben een echte dierengek. Maar ik vind het best wel veel geld en moeite om een dier te opereren die nog 1-2 jaar heeft. Of zo'n beestje daar dan ook blij mee is, zoveel gedoe.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:25

Slina schreef:
Azmay schreef:


Mijn 2 andere ratten zijn beide ongeveer u3 geworden, valt nog wel mee dus.


Begrijp me niet verkeerd, ben een echte dierengek. Maar ik vind het best wel veel geld en moeite om een dier te opereren die nog 1-2 jaar heeft. Of zo'n beestje daar dan ook blij mee is, zoveel gedoe.


Opereren zou mijn keuze ook niet zijn, is ook alles behalve een pretje voor zo'n beestje..

Xje_chica

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-09-12

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 19:38

me rat is nog niet eens een jaar , en zoals ik al eerder heb gezegd is de zogenaamde "tumor" opengesprongen en is de bobbel weg , het is dus een abces. bleek dus dat de DA mij een verkeerde diagnose heeft gegeven , me rat heeft al een kuurtje , heb de DA gebeld en die zij dat we de wond nat moesten houden en gewoon door moeten gaan met het kuurtje

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:40

Xje_chica schreef:
me rat is nog niet eens een jaar , en zoals ik al eerder heb gezegd is de zogenaamde "tumor" opengesprongen en is de bobbel weg , het is dus een abces. bleek dus dat de DA mij een verkeerde diagnose heeft gegeven , me rat heeft al een kuurtje , heb de DA gebeld en die zij dat we de wond nat moesten houden en gewoon door moeten gaan met het kuurtje


Dan heb je "geluk"

Misschien heeft mn hamster ook een abces, maar alleen een consult bij DA is al 40 euro ofzo.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:40

+:)+
Beterschap voor je kleine vriendje!

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:42

De druppels die je nu hebt zijn alleen pijnstillers je zult ook wel echt een goede antibiotica bij moeten geven.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:46

Slina schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ben een echte dierengek. Maar ik vind het best wel veel geld en moeite om een dier te opereren die nog 1-2 jaar heeft. Of zo'n beestje daar dan ook blij mee is, zoveel gedoe.


Slina, begin dan ook niet aan dieren.
Omdat een rat maar 2 of 3 wordt is het teveel gedoe en te veel geld en moet het diertje maar lijden :r
Noem jezelf ajb geen dierenvriend want dat ben je niet.

Dagmar80

Berichten: 1852
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:50

Gelukkig maar! :)

En inderdaad, opereren kan zeker wel goed gaan. Láng geleden toen ik nog bij mijn ouders woonde is het ratje van mijn zusje ook geopereerd aan een tumor. Kostte wel wat, maar allemaal goed gegaan. Het ratje was toen anderhalf en is uiteindelijk ruim 3 jaar oud geworden.

Tja, zo'n diertje heeft nog maar 1-2 jaar omdat ze nou eenmaal niet oud worden, voor het beestje zelf is het nog een hele tijd hoor. Je moet niet in mensenjaren gaan denken :p Gedoe viel ook erg mee, Milou (zo heette het ratje) was zo weer op de been. Tuurlijk zou ik een operatie niet in alle gevallen aanraden.

Verder heeft de ene eigenaar (of de ouders daarvan) meer over voor een huisdier (financieel gezien) dan de ander. Ieder zijn keuze natuurlijk, als je zo'n beestje maar niet laat lijden, als het nodig is moet je gewoon naar de dierenarts... Hoor ook wel van mensen die het onzin vinden om met zo'n klein huisdier naar de dierenarts te gaan. Begin er dan niet aan denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:53

Slina schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ben een echte dierengek. Maar ik vind het best wel veel geld en moeite om een dier te opereren die nog 1-2 jaar heeft. Of zo'n beestje daar dan ook blij mee is, zoveel gedoe.


Dan moet je gewoon geen dieren nemen...
En voor de ratten zelf? Vanmiddag een dametje van 2+ laten opereren aan een melkkliertumor, ze zat een kwartier na de tijd weer lekker in haar vervoersbakje te eten en loopt nu alweer gewoon rond in haar eigen kooi in haar eigen groep. En zo gaat het vrijwel altijd. Ze krijgen uiteraard een paar dagen pijnstillers, maar meestal gaan ze gewoon hun gang weer en kunnen ze er nog heel oud om worden.

Xje_chica schreef:
me rat is nog niet eens een jaar , en zoals ik al eerder heb gezegd is de zogenaamde "tumor" opengesprongen en is de bobbel weg , het is dus een abces. bleek dus dat de DA mij een verkeerde diagnose heeft gegeven , me rat heeft al een kuurtje , heb de DA gebeld en die zij dat we de wond nat moesten houden en gewoon door moeten gaan met het kuurtje


Even langs een andere DA. :j Niet nat houden, wel 3-4 keer daags spoelen en daarna zalven. Als je Clindacutin krijgt is antibiotica echt niet nodig, ook niet met zo'n groot gat. In Clindacutin zit al antibiotica en dat werkt dus heel plaatselijk en alleen waar het nodig heeft. Wel zo prettig, want van een compleet (oraal) kuurtje heb je dan ook de nadelen niet. Succes!

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:54

maaike5581 schreef:
Slina schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ben een echte dierengek. Maar ik vind het best wel veel geld en moeite om een dier te opereren die nog 1-2 jaar heeft. Of zo'n beestje daar dan ook blij mee is, zoveel gedoe.


Slina, begin dan ook niet aan dieren.
Omdat een rat maar 2 of 3 wordt is het teveel gedoe en te veel geld en moet het diertje maar lijden :r
Noem jezelf ajb geen dierenvriend want dat ben je niet.


Nou nou. Wat zijn we lief.
Mijn hamster bv is super energiek en vrolijk, dus lijdt absoluut niet.
Mijn 4 katten worden regelmatig ingeënt en als ze iets hebben bel ik de DA.
Ben wel ooit met me konijn naar de dierenarts gegaan, 5 min na terugkomst overleed ie. Teveel stress voor zo'n beestje.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:58

Als jij het teveel gedoe en teveel geld vind om je ratje naar de de te brengen om hem te laten helpen, nee dan ben je geen dierenvriend.
En moet je dus niet aan diern beginnen.
Waarom zou ik lief moeten zijn? Ik hou er niet van als een dier lijd hoe klein jong of oud het diertje ook is.
En als je hamster al 2 mnd een tumor op zijn neus heeft voelt hij dat echt wel hoor.

Lies_Miek

Berichten: 703
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:58

Als ik jou was zou ik het iig goed schoonmaken en ook van binnen als dat lukt. Er kan namelijk altijd nog wat in blijven zitten wat dan weer een abces wordt en uiteindelijk ook weer kan knappen ;) het beste is misschien dit toch wel te laten doen door een DA als je het zelf niet aandurft.

Weet uit ervaring dat een abces uitknijpen niet het meest fijne klusje is, heb namelijk een rat gehad waarbij ik het zelf twee keer heb moeten doen. Hierna is het overigens niet meer teruggekomen.

@Slina Als het een abces is kan je een warm vochtig doekje er tegen aan houden, soms wil het abces hierdoor knappen en kan je het goed schoonmaken/uitknijpen

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:00

maaike5581 schreef:
Als jij het teveel gedoe en teveel geld vind om je ratje naar de de te brengen om hem te laten helpen, nee dan ben je geen dierenvriend.
En moet je dus niet aan diern beginnen.
Waarom zou ik lief moeten zijn? Ik hou er niet van als een dier lijd hoe klein jong of oud het diertje ook is.
En als je hamster al 2 mnd een tumor op zijn neus heeft voelt hij dat echt wel hoor.


Als een dier zou lijden, dan zou ik het dier helpen/laten inslapen. Maar ik zou eerder me diertje laten inslapen dan een hele molen laten ingaan van operaties

Nou, dat verwende knaagdier is zo ontzettend hyper en vrolijk, die redt zich prima. Pas als ie lusteloos zou worden of als het zou gaan groeien of bloeden, zou ik er wat aan doen.
Ik weet geen eens of het een tumor is. Zit een bultje op zn neus, en het gaat niet weg.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: rat heeft tumor op buik, hoelang nog te leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:02

Zeg dat dan ipv te veel gedoe en teveel geld voor een knager ;)

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:04

maaike5581 schreef:
Zeg dat dan ipv te veel gedoe en teveel geld voor een knager ;)


Als dat mormel teveel gedoe zou zijn geweest, had het geen giga hok en veel te duur voer :')
Maar ik zou wel kijken of het het waard is. Als je honderden euro's gaat besteden, en het beestje lijdt en heeft net een paar maanden extra, vind ik dat zonde.