Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kelly_Taco schreef:Jouw hond mag dus gewoon in het weiland en in de bak komen begrijp ik?
Dat is sowieso geen plaats voor een hond, die horen daar niet te komen.
En al helemaal niet als ze zich niet kunnen gedragen.
Mijn Border Collie blijft drijven en cirkelen om de paarden maar vergist zich wel eens en begint in de koten te happen, ik waarschuw hem één keer, de keer daarop laat ik het de paarden afhandelen. Ik weet dat ze niet doortrappen maar wel raak trappen als waarschuwing, als dat gebeurt doet hij het niet meer. Zo heeft Blacky (leider kudde) al een keer naar hem gehapt en had hem bij zijn staart vast.
?
als ze de hond zat is drijft ze hem zo de wei uit..
Nimfee schreef:Nou ja wat zijn dit nu weer voor berichten. Oppakken en wegsmijten, voor z'n harses trappen, electronische band, wat zijn dat voor adviezen?
Lara_Silver schreef:Nimfee schreef:Nou ja wat zijn dit nu weer voor berichten. Oppakken en wegsmijten, voor z'n harses trappen, electronische band, wat zijn dat voor adviezen?
Volgens mij werd die tip nergens gegeven. Ja het paard de hond voor de harses laten trappen, want dat is sowieso wat gaat gebeuren als men de hond niet op tijd onder appèl krijgt. En dan hopen dat het een trap is die hij overleefd, dan halen ze het hun hele leven niet meer in hun kop. Je moet het corrigeren, ook al is het instinct. Doe je het niet op tijd of niet adequaat genoeg heb je plotseling geen hond meer, het kan erg stom lopen.