Mijn vriend en ik wonen nu zo'n 2 jaar samen en zijn het er al lange tijd over eens dat we graag een hond willen. Hoewel we besloten hadden om pas in het voorjaar van 2014 serieus opzoek te gaan, ben ik al een aantal weken het internet af aan het speuren.
Soms kwam ik dan een hond tegen die bij ons paste, maar mn vriend vond deze dan niet leuk ( te klein, te harig, te oud e.d.)Gisteren kwam ik echter een hond tegen waar we allebei meteen gek op waren. N Engelse Bulldog reu van 1,5 jaar oud. De omschrijving die erbij stond past precies bij wat we zoeken, Het is een lieve onstuimige hond in de omgang.Hij kan bij kinderen / andere honden / katten en kan goed alleen zijn
We gaan woensdag naar Max kijken, gewoon om eens vrijblijvend kennis met hem te maken.
Maar hoe beoordeel je n hond die je net voor de eerste keer ziet?
In de omschrijving staat dat ie met katten kan. Kan ie ook met 4 katten, of word dit teveel voor m?
Reden dat we in eerste instantie pas in het voorjaar serieus opzoek wilden gaan is dan we momenteel ook nog opvangkittens in huis hebben. Nu zullen deze met n maand naar hun nieuwe baasjes gaan, maar het idee was om eerst de rust te laten terug keren voor onze eigen katten.
Mocht Max overweg blijken te kunnen met 4 katten in huis, hoe pakken we de introductie aan? Onze katten zijn geen honden gewend. Is het realistisch?
Er zijn hier vast wel meer mensen die een hond uit het asiel hebben. Hebben jullie nog tips waar we op moeten letten? Ik hoor ook graag van mensen die katten en honden bij elkaar hebben. Hoe gaat dit samen? Hoe hebben jullie ze aan elkaar voorgesteld?