Hoe maak ik het haar duidelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 15:49

myk_en_shant schreef:
Je gaf aan dat ze de ex is van je broer, kan hij niet met haar gaan praten, misschien dringt hij door die plaat voor haar kop heen.
En anders echt voet bij stuk houden, die vlooien eruit of zij eruit.

Ze walsde over hem heen tijdens hun relatie, denk niet dat dat zin gaat hebben -O-

Mensen, nogmaals bedankt voor de tips! zie veel die ik maar eens even ga proberen! (zelfs dat van de vlooien uitstrooien op haar bed is erg verleidelijk aan het worden := )

Persoonlijke hygiëne? Dat kent ze volgens mij niet. Van wat ik van haar ouders over haar verleden gehoord heb, haar douche gewoontes en noem het maar op...nee, persoonlijke hygiëne staat niet hoog op haar lijstje. Dus nee, wat de vlooien achterlaten kan haar niks schelen. heb haar al verteld hoeveel vlooien er waarschijnlijk wel niet in haar kamer overleven. Ook hier word niet op gereageerd.
Kleding in de zakken doen en in de hal zetten lijkt me ook een goeie optie. Ze ziet maar waar ze het wast, maar ik wil van die pokkevlooien af! Er is inmiddels ook al schimmel op haar kamer te vinden, en dat breidt zich uit naar de keuken toe zag ik vanmorgen. Maar nog steeds kan het haar niks schelen. ik heb al gezegd; schimmel is iets wat we aan de huurbaas over moeten laten. Maar dat wil ze niet, want dan ziet hij de rommel op haar kamer |o

Katje is van april. Goeie tip over de wormen. Ik ontworm mijn katten sowieso standaard om de x tijd, maar dan zal ik haar er ook bij pakken.
Inderdaad erg jammer, maar zelfs met de dood van het katje dreigen heeft geen zin meer blijkbaar -O-
Laatst bijgewerkt door Tigress op 18-11-13 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:49

KimD schreef:
Dierenambulance bellen dat ze het beestje komen ophalen omdat er niet voor gezorgd wordt. Als ze het katje nog terug wilt zal ze de kosten van de verzorging daar moeten betalen en het uitbetalen van het asiel waar het katje zat.

Ondertussen kun jij alles weer vlo vrij proberen te krijgen.


Ik weet niet waarom je denkt dat de dierenambulance zo werkt, maar dat is dus niet het geval.

TS, wat vervelend zeg! Ik zou haar toch eens goed duidelijk maken dat het niet langer zo kan. Ik moet er niet aan denken met zo iemand in een huis te leven! Ik heb gemist of je een huisbaas hebt, maar anders zou ik die toch eens inschakelen.

dide

Berichten: 1517
Geregistreerd: 25-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:55

Arme kat.. foto's uitprinten en ophangen van katten die er nog erger uitzien door bloedarmoede enz.??
Of een keer totaal uit je plaat gaan??

En verdere tip.. Overal stukken vlooienbanden leggen.. In de stofzuiger.. banken.. bed.. veeeeeel omgeving spray..

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:56

In ieder geval geen frontline of exil gebruiken, dat werkt niet voldoende tegen die krengen maar bolfo/advantage is prima. Stronghold zou je ook nog kunnen overwegen dit pakt niet alleen de volwassen vlooien maar ook de larven en eitjes in de omgeving aan. En toch maar even flink met indoor X in haar kamer te werk gaan, desnoods als ze d'r niet is? Katje wordt zo alleen maar meer leeg gezogen en houdt geen bloed meer over in z'n lijf. Zouden filmpjes of plaatjes van doodzieke beestjes door de vlooien misschien helpen om haar wakker te schudden?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:23

Dus je broer valt af, haar ouders dan. Kunnen zij niet de druk opvoeren.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:25

Is het een huurhuis? Op wiens naam staat dat? En de woningbouwvereniging? Als zij niet per direct iets gaat doen aan de situatie dreigen met handelen- woningbouw inschakelen, ze brengt per slot van rekening jouw gezondheid in gevaar,,,

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:31

Tigress schreef:
ik heb al gezegd; schimmel is iets wat we aan de huurbaas over moeten laten. Maar dat wil ze niet, want dan ziet hij de rommel op haar kamer |o


Gewoon de huisbaas bellen. Je hebt haar de kans gegeven om het op te lossen / er wat aan te doen, en ze doet niets. Dankzij een onbehandelde schimmel in huis zijn er bij mij meerdere allergiën getriggerd, waardoor ik nu chronisch verkouden lijk. Schimmel is echt heel slecht.

Wat betreft het katje ... ik zou in staat zijn om het dier bij een asiel af te leveren, "op straat gevonden". Is geen oplossing, maar wel heel verleidelijk.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 16:42

myk_en_shant schreef:
Dus je broer valt af, haar ouders dan. Kunnen zij niet de druk opvoeren.

Haar ouders willen geen contact meer met haar zegt ze. Dit is andersom, want op die manier heeft zij vrijheid -.-'' Helaas, ook dat valt af. Die voelt zich vogelvrij zonder regels van haar familie.

knollentuin schreef:
Is het een huurhuis? Op wiens naam staat dat? En de woningbouwvereniging? Als zij niet per direct iets gaat doen aan de situatie dreigen met handelen- woningbouw inschakelen, ze brengt per slot van rekening jouw gezondheid in gevaar,,,

Huurhuis is particulier. Ik denk dat dreigen met de huurbaas erbij halen haast het enige geschikte begint te worden -O-

knollentuin schreef:
Is het een huurhuis? Op wiens naam staat dat? En de woningbouwvereniging? Als zij niet per direct iets gaat doen aan de situatie dreigen met handelen- woningbouw inschakelen, ze brengt per slot van rekening jouw gezondheid in gevaar,,,

Ja inderdaad, heb al allergieën genoeg :\ Geen zin dat er iets getriggerd gaat worden door schimmel.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:51

Hoe oud is ze eigenlijks, zoals het nu lijkt is ze net een opgeschoten puber die overal lekker schijt aan heeft en lekker de kont tegen de krib aangooit.
Moet ze vooral mee doorgaan, ze pleurt vanzelf een keer flink op de plaat, dan bedoel ik de plaat die ze voor haar kop heeft.

Volwassen worden betekend verantwoordingen nemen en niet aan een ander overlaten.
Als ze niet eens voor haarzelf kan zorgen, hoe moet ze dan voor een katje zorgen.
Misschien moet je haar eens dit topic voor haar voeten werpen, misschien is dit haar wake up call.
Waarschijnlijk niet als ik het zo lees, maar wie weet doet het haar wat als ze weet hoe de mensen over haar denken.

En wat betreft het katje, probeer een goed adresje voor te vinden en zeg tegen haar dat ze weg gelopen is.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:35

Pas wel op met die laatste tip. Voor je het weet heb je een aangifte aan je broek hangen (spreek uit ervaring :+). Uiteindelijk goed gekomen en ik raad het je zeker niet af. Wat niet weet, wat niet deert.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 18:48

myk_en_shant schreef:
Hoe oud is ze eigenlijks, zoals het nu lijkt is ze net een opgeschoten puber die overal lekker schijt aan heeft en lekker de kont tegen de krib aangooit.
Moet ze vooral mee doorgaan, ze pleurt vanzelf een keer flink op de plaat, dan bedoel ik de plaat die ze voor haar kop heeft.

Volwassen worden betekend verantwoordingen nemen en niet aan een ander overlaten.
Als ze niet eens voor haarzelf kan zorgen, hoe moet ze dan voor een katje zorgen.
Misschien moet je haar eens dit topic voor haar voeten werpen, misschien is dit haar wake up call.
Waarschijnlijk niet als ik het zo lees, maar wie weet doet het haar wat als ze weet hoe de mensen over haar denken.

En wat betreft het katje, probeer een goed adresje voor te vinden en zeg tegen haar dat ze weg gelopen is.

We hebben binnenkatjes, weglopen gaat redelijk moeilijk _O-
ze word over een maand 22 :n
Nouja, vooral ook, als ze niet voor een katje kan zorgen...hoe wil ze dan voor een kind gaan zorgen?! Ze heeft onveilige seks...en zelfs dat kan haar niks schelen -O- Ach...morning after er tegenaan en het is verholpen..maar die moet ze wel van haar vriendje krijgen, want zelf heeft ze er geen geld voor.

Ik ga haar vanavond denk ik flink pissed krijgen..mijn moeder komt langs (even gezellie) maar we gaan waarschijnlijk ook huurbaas even een belletje doen of hij vanavond wil langskomen. Ik ruim het huis behalve haar kamer op (wel zo netjes als alle troepjes weg zijn voor bezoek :o ) en ik zie wel wat er dan van komt :\

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:52

Frontline (ook de combo) en alles waar fipronil als werkzame stof in zit werkt niet meer tegen vlooien, er is op grote schaal resistentie tegen. Dit geldt trouwens voor vrijwel alle middelen die je via de dierenwinkel of drogist ed koopt. De werkzame stof is meestal verouderd en de vlooien zijn er resistent voor geworden.
Middelen die je bij de dierenarts haalt zijn moderner. Advantage, Stronghold, seresta (band) en comfortis (pillen) werken wel goed en doden via de vlooienpoep (waar waar het spul ook in zit) de larven in de omgeving. Tegen de eitjes werkt niets, behalve stofzuigen en wachten tot ze uitgekomen zijn en dan als larfje dood gaan, of op de kat komen en daar doodgaan.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:56

Waarom ben je eigelijk met haar in een huis gaan zitten als ik vragen mag? Iemand die zo verschrikkelijk laks is, is gewoon niet prettig om mee te moeten samenwonen.

Maak maar flink pissig, dan voelt ze eindelijk eens wat. Je moet echt niet zo over je heen laten lopen door iemand, al helemaal niet als je er mee in een huis woont. Persoonlijk zou ik haar (als het mogelijk is) eruit zetten, gewoon spullen op straat gooien en klaar ermee.

Want echt, als beroeps luiwannes ben je soms echt hele harde lessen nodig. Anders leer je het echt nooit (spreek uit eigen ervaring, is echt grandioos vervelend - ook voor mij- als je jezelf niet kunt hanteren hiermee) Aan het eind leert ze er alleen maar van. Maar zoals het er nu aan toe gaat KAN ze ook gewoon zo zwak doen, niemand die haar er echt even goed mee laat zitten met dat soort problemen.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 19:33

Benfan schreef:
Waarom ben je eigelijk met haar in een huis gaan zitten als ik vragen mag? Iemand die zo verschrikkelijk laks is, is gewoon niet prettig om mee te moeten samenwonen.

Maak maar flink pissig, dan voelt ze eindelijk eens wat. Je moet echt niet zo over je heen laten lopen door iemand, al helemaal niet als je er mee in een huis woont. Persoonlijk zou ik haar (als het mogelijk is) eruit zetten, gewoon spullen op straat gooien en klaar ermee.

Want echt, als beroeps luiwannes ben je soms echt hele harde lessen nodig. Anders leer je het echt nooit (spreek uit eigen ervaring, is echt grandioos vervelend - ook voor mij- als je jezelf niet kunt hanteren hiermee) Aan het eind leert ze er alleen maar van. Maar zoals het er nu aan toe gaat KAN ze ook gewoon zo zwak doen, niemand die haar er echt even goed mee laat zitten met dat soort problemen.

Ik woonde ergens anders, moest dringend uit huis. Bij haar thuis wilde het niet meer langer, en zocht zij ook een huisje. Krachten gebundeld, via mp particulier iets kunnen vinden, en zodoende zitten we nu dus samen.
Ik probeer altijd zo lang mogelijk vrede te houden, en oplossingen te bedenken. Oplossingen zijn er niet meer, ben het nu echt beu, en laat haar dat nu ook merken ;)

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:05

Hoe is het vanavond afgelopen?

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:05

Ik zou het vooral bij jezelf houden. Dus niet beginnen over dat het slecht voor haar kat is, bloedarmoede e.d.
Maar wel voor je eigen katten en je eigen portemonnee. Leuk dat zij een kat neemt, maar jouw katten mogen daar niet onder leiden en jij moet ondertussen ook meer geld betalen aan anti-vlooienmiddelen + extra tijd stoppen in schoonmaken.

En daar mag je inderdaad best boos om worden dat ze dus lak heeft aan jou en jouw dieren (wat ze met haar kat doet moet ze zelf weten, ook al ben je het er niet mee eens).

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:21

Wij gebruiken vlooienspray van hg bij een plaag. Werkt erg goed. Wij slaan met sprayen dan de keuken over, maar spuiten dan extra goed de drempel en deurposten. Dat werkt so far prima (en bij ons waren ze na 1x sprayen al weg). Misschien kun je ook zo te werk gaan bij de kamer van je huisgenoot? Wel even opletten dat je de rest van het huis elke dag stofzuigt zo lang de vlooien er nog zijn. Kan me voorstellen dat dat met 5 binnenkatten geen overbodige luxe is.

Mijn schoonmoeder voert hun kat trouwens iets door het eten waar vlooien steriel van worden (en zich niet meer kunnen voortplanten) Misschien dat in combinatie met sprayen?

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:31

Anti vlooien tips heb je inmiddels al genoeg. Kun je haar niet een keertje meenemen in jou schoonmaak actie? Als zij zit te playstationen/ tv kijken binnen lopen en zeggen 'meid, ik heb nu tijd, we gaan de boel opruimen en vlo-vrijmaken, ik ga je helpen'. Op die manier heeft zij niet het idee dat jij je oordeel klaar hebt en als je het goed brengt klinkt het als hulp aan haar. Als de boel aan kant is kun je haar dan laten zien welke handelingen nodig zijn om de boel vlo-vrij te maken...

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 00:08

Huisbaas kon helaas woensdag pas. Heb haar duidelijk gemaakt dat ze dan haar kamer maar netjes moet hebben. En *poef* ineens is er tijd om op te ruimen!

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:15

Rytir schreef:
Anti vlooien tips heb je inmiddels al genoeg. Kun je haar niet een keertje meenemen in jou schoonmaak actie? Als zij zit te playstationen/ tv kijken binnen lopen en zeggen 'meid, ik heb nu tijd, we gaan de boel opruimen en vlo-vrijmaken, ik ga je helpen'. Op die manier heeft zij niet het idee dat jij je oordeel klaar hebt en als je het goed brengt klinkt het als hulp aan haar. Als de boel aan kant is kun je haar dan laten zien welke handelingen nodig zijn om de boel vlo-vrij te maken...


Ik denk ook dat je hiermee het meest kans maakt. Wie weet overziet ze de troep niet en/of weet ze niet waar ze moet beginnen. Veel mensen gaat uitstellen als ze 'overwelmed' worden en het niet meer weten. Zo heb je ook meer kans de vriendschap goed te houden.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:56

Hoe gaat het nu met de situatie, is de huisbaas al langs geweest.

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:08

Jeetje wat een verhaal.. Ik ben ook wel benieuwd hoe het woensdag avond is gegaan.. En hoe gaat het met het katje?

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 12:20

Huisbaas is inmiddels langs geweest, dus haar kamer was ''opgeruimd'', ahum.
Alles was in kratten gepropt en er was een pad naar de muur gemaakt. Schimmel word aangepakt, en hiervoor moet zij dus verder gaan opruimen heb ik gezegd, anders kunnen ze er niet bij.

Ik ben hier nog altijd druk bezig met vlooien bestrijden, heb het idee dat het met de tips al wat helpt. Heb gisteren alle katten gewassen (op de hare na), en ook zij zijn nu weer rustiger. Nu nog eraan trekken dat haar kamer spik en span voor het spuiten word, en dan kunnen we er eindelijk van af zijn.

Maar heb helaas al gezien dat ik met meer dingen streng moet gaan zijn...badkamer is HAAR pakkie an de volgende keer. Kan ze het mooi meenemen als ze toch al bezig is met de kamer. :Y)
Dankzij jullie heb ik ingezien inderdaad dat ik flink wat harder mag zijn, want anders komt er niks van terecht.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:23

Fijn dat er wat verbetering is.
Je moet idd strenger / harder zijn en duidelijk grenzen stellen.
Zij heeft dat blijkbaar nodig.

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:47

Als je de vlooien echt goed wil bestrijden, zal je haar kat ook mee moeten wassen / ontplooien hoor. T beestje kan er ook niet aan doen dat ze zo'n baasje heeft.