Pfft, had gehoopt dit bericht nooit te hoeven typen, maar ik ben ten einde raad met mijn huisgenootje
We wonen samen in een appartementje, en hebben in totaal op het moment even 5 katten (twee van mij, hadden we al, twee logees, en zij nam er eentje bij voor zichzelf)
Daar begon het allemaal mee, met dat katje voor zichzelf. Katje werd opgehaald, tuurlijk...het had vlooien. Meteen gewassen met vlooienshampoo (ze was nog te jong voor druppels)
Leek allemaal goed te gaan, en de andere katten ook meteen preventief behandeld.
Vervolgens werd haar slaapkamer, waar haar katje steeds snachts verblijft, een derde wereldoorlog qua rotzooi. Prima omgeving voor vlooien om in te overleven...prooien die elke nacht er zijn, ze kunnen meereizen naar de woonkamer en daar de andere katten te grazen nemen.
Ik ben druk bezig mijn kamer netjes, en op die manier zo vlo vrij mogelijk te houden. Om de dag stofzuigen, dweil komt er wekelijks aan te pas, en ik probeer mijn katten zo goed mogelijk bij te houden (al merk ik dat dit vrij lastig begint te worden)
Ik heb haar al verteld dat ze haar kamer moet opruimen, dat haar katje ziek word, bloedarmoede begint te krijgen, slomer word etc. Gisteren heb ik haar weer ingesprayed met vlooienmiddel...en zojuist heb ik haar met haar kop vol vlooien aangetroffen
Mijn vriendin riep haar dat ze NU haar katje moest gaan wassen, ivm de vele aanwezige vlooien die we nu zagen. ''Ja, straks!'' kregen we als antwoord. Ik was er flink klaar mee, want dit was al de zoveelste keer. Ik heb het katje gepakt, vlooienshampoo erbij gepakt, en hopsa, weer gewassen. De spray werkte duidelijk niet, en de vele vlooien kropen gewoon omhoog om dit te ontwijken. Ik heb meer dan 50 vlooien weggespoeld/gewassen, en tijdens het afdrogen nog weer verder geplukt

Ik heb al gezegd; Als je het niet aan kan, doe haar dan weg (ik kan mijn twee onderhouden, de logees worden natuurlijk vergoed door de eigenaar zelf, maar ik kan niet extra vlooienmiddel/dierenartsbezoek betalen voor haar. Daarbij, het is háár kat)
Als het zo door gaat, kunnen we een gat voor haar graven, etc.
Ik dring niet tot haar door, en ze geeft haar geld lukraak uit (maar duidelijk aan foute dingen...we hebben dit katje nu al sinds juli en sindsdien ook al vlooien)
Ik word er zelf nu knettergek van. Mijn vriendin en ik worden gebeten, mijn eigen katten hebben vlooien, en haar katje heeft er duidelijk last van.
Zijzelf; het kan haar niks schelen. Ze lacht er om en maakt er grapjes over.
Hoe kan ik het nu in hemelsnaam nog duidelijker maken?
Iemand tips?
vlooienbeten jeuken zo verschrikkelijk..
) .
)
noh, misschien wel een idee