Vorig jaar woog hij 33 kilo en dat was echt te mager. In overleg met de dierenarts heb ik hem toen op 800 gram per dag gezet. De bedoeling was om hem zo rond de 37 kilo te gaan krijgen. Van de zomer nog gewogen en toen woog hij 36 kilo, op zich netjes dus ik had bedacht dat hij rond deze tijd zou moeten gaan minderen met voer. Toevallig deze week weer gewogen en tot mijn schrik was hij ineens 42 kilo! Dus met haast op dieet!
Maar nu, mijn dilemma: ik heb 1/3 van zijn voer afgehaald. Dat betekend dat hij 520 gram op een dag krijgt, 260 gram per voeding. Als hij het op heeft, staat hij heel sip in zijn bakje te kijken en likt het hele ding helemaal schoon. Wat hij hiervoor nooit deed. Ik wil dat hij afvalt, maar ik wil hem ook niet de hele dag met een honger gevoel laten zitten. Zou ik er toch weer een beetje bij moeten doen? Dat hij 600 gram per dag gaat krijgen? dus 1/4 van de oorspronkelijke hoeveelheid afhalen? Of is het gewoon een beetje wennen voor hem en maak ik me onnodig zorgen?
Snoepjes krijgt hij haast niet. Hij krijgt 's avonds voor het slapen gaan 1 frolicje. Dat wil ik hem ook niet afnemen. eigenlijk is het vreemd dat hij zoveel is aangekomen, want we zijn sinds de zomer meer gaan wandelen. Ik vraag me ook af waar die laatste kilo's ineens vandaan gekomen zijn. Hij heeft wel een dikke en volle vacht en ik wist dat hij wel een beetje aan de zware kant was, maar ik dacht dat het rond de 39 a 40 kilo was. Dus er moeten echt wat kilootjes vanaf.
Mijn vriend vind me een overbezorgde moeder
maar ik wil de hond geen honger laten lijden. Misschien maak ik me ook wel onnodig zorgen hoor, het zou zo maar kunnen.
Iemand tips? 
dat ze het er op doen