Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carrotcake
Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:55

Sorry ik lees nu pas dat het een reu is!! :o sorry! Ik weet niet of het voor reuen ook op gaat. Volgens mij wel....

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:48

ashley1 schreef:
Willeke12 schreef:
Ashley mijn chihuahua's krijgen ook tinlo maar die lusten ook niet alle smaken, konijn eend en kip eten ze niet maar als ik er pensdressing doorheen doe dan wel :o


Haha ook typisch. Pens vind hij juist niet lekker en Tinlo konijn is zijn lievelingssmaak, dat geef ik als hij weer een paar dagen niet heeft gegeten :-)

Je geeft al aan dat hij niet van pens houd, maar in veel soorten kvv zit pens. Zou dat niet een mede oorzaak kunnen zijn?

ashley1 schreef:
Ik laat de worsten een kleeiin beetje ontdooien en snij het dan met een scherp mes in stukken van 100 gram, die ik dan in losse diepvries zakjes doe en het gauw in de vriezer doe. De zakjes nummer ik met een stift zodat ik iedere dag een andere smaak kan pakken.
Ik haal het 's avonds uit de vriezer en leg het in een bakje in de koelkast om te ontdooien.
Soms wordt het wel eens vergeven om het er de avond van te voren uit te halen en dan wordt het 's morgens uit de vriezer gehaald.

Kan het zijn dat het te koud is? Is soms best wel eens zoeken.
De één maakt het niets uit en vreet het hoe je het voor zet (sommige zelfs nog half bevroren) maar de ander heeft het liever op kamertemperatuur terwijl weer een ander het het liefst uit de koelkast heeft.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:31

Ik zal nog eens gaan zoeken naar kvv zonder pens, iemand die toevallig uit zijn/haar hoofd een merk of soort weet te noemen? Ook heb ik net een rodi worst gekocht, eens kijken wat hij daar van vind. Kan best zijn dat hij het stik goed eet omdat t nieuw is maar dan ben ik alleen maar blij :')

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:59

Probeer anders eens een kvv voor katten, daar zit namelijk geen pens in, dan kan je kijken of daar de oorzaak ligt.

Ik meen dat de Kivo Kip en Vis variant ook zonder pens is, maar er zullen gerust meer merken zijn.
En anders enkelvoudige kvv soorten gaan afwisselen om te proberen. Zi zei je snel wat hij wel en niet eet.
En op basis daarvan een menu samenstellen dat het wel compleet word.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 16:08

Ik heb hem net de ongekoelde rodi worst voorgeschoteld. En er werd aan gesnuffeld, gelikt, nog wat meer gesnuffeld en toen nog een keer gelikt... en toen kreeg ik de welbekende blik naar me toe geworpen: "thanks but no thanks, ik heb liever wat anders".

Nou dat krijg je dus niet!! _-:(

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:19

Zie dat Jilleroo simpons ook al genoemd heeft. Ik heb ook zo'n mieremuis die ook nog eens vreselijk allergisch is voor van alles en nog wat. En na 7 maanden aankutten met prednison, antibiotica, vlezen, brokken en alle zooi en meer ben ik nu overgestapt naar de lam brokken van Simpsons, en ze heeft er al die tijd nog neit zo goed, mooi en gezond uitgezien.
Ben er erg over te spreken en qua prijs ligt hij hoog, maar niet in de hoogste segmenten.
Dus zou dat zeker aanraden al je het zat bent. En anders eventueel de 80/20 versies waarin veel vlees zit verwerkt. Ook die zijn goed te doen, ook een kleine brok dus prima te nakken voor een chi'tje :D

En inderdaad kivo, meningen zijn er over verdeeld maar ik woon erop 5 minuten rijden vandaan :+ en ben erg tevreden. Hondewaf verdraagt helaas erg weinig dus momenteel geen kvv, maar als ik ooit weer wat probeer dan zal het van daar zijn. Koop elke maand voor anderen in en die hebben dus zeker verschillende maken. Die hebben inderdaad ook zonder pens. Zie dat je in zeeland woont, ga de 23e weer die kant op. Weet niet of het te vinden is in zeeland, waar je precies woont en of je wat wil. Want dan neem ik wel wat mee als dat af te spreken valt. Valt allciht te proberen misschien.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:03

En al eens geprobeerd om maar 1x in de 3 dagen eten aan te bieden?

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:13

Heb het topic vluchtig doorgelezen en heb zelf niet zo veel verstand van kvv, dus zal daarover wijselijk mijn mond houden.
Maar wil je per sé bij kvv blijven? Anders zou je ook nog de Royal Canin mini exigent kunnen proberen, speciaal ontwikkeld voor kleine kieskeurige hondjes.

Samenstelling:
gevogelte-eiwit (gedroogd), dierlijk vet, tarwevoermeel (voorgekookt), rijst, plantenproteïne-isolaat*, dierlijk eiwit (gehydrolyseerd), maïsvoermeel, lignocellulose, gedroogde bietenpulp, visolie, mineralen, fructo-oligosaccharide, borage-olie (0,1 %).

ruw eiwit ruw vet ruwe vezel ruwe as.
30.0 % 22.0 % 2.7 % 4.1 %

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:18

ashley1 schreef:
Ik zal nog eens gaan zoeken naar kvv zonder pens, iemand die toevallig uit zijn/haar hoofd een merk of soort weet te noemen? Ook heb ik net een rodi worst gekocht, eens kijken wat hij daar van vind. Kan best zijn dat hij het stik goed eet omdat t nieuw is maar dan ben ik alleen maar blij :')


Tinlo heeft alleen de groentemix met pens. De andere smaken zijn allemaal zonder pens..

Willeke12

Berichten: 419
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:26

Sassol schreef:
En al eens geprobeerd om maar 1x in de 3 dagen eten aan te bieden?


Kleine hondjes mag je niet laten vasten omdat deze moeite hebben met het op peil houden van hun bloedsuiker..

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:38

Willeke12 schreef:
Sassol schreef:
En al eens geprobeerd om maar 1x in de 3 dagen eten aan te bieden?


Kleine hondjes mag je niet laten vasten omdat deze moeite hebben met het op peil houden van hun bloedsuiker..


Ja, nu vast de hond zelf. Het gaat erom dat je de link: vlees = eten krijgt. Nu kijkt de hond wat er in ligt, zint het hem niet loopt ie door. Misschien als je 1x in de 3 dagen eten aanbied en de hond standaard goed eet, je 1x in de 2 dagen kan aanbieden en de hond nog steeds blijft eten. En dan weer naar 1x per dag.

TS: zou je misschien kunnen omschrijven wat jullie nu doen met het eten? (Qua ritueel dus, want ik denk nog steeds dat het hem daarin zin)

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:43

De 4 Chihuahuas hier krijgen Rodi uit de diepvries zijn ze razend op!

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:03

Hier een link met verkooppunten van Kivo
http://www.kivo-petfood.nl/index_nl.htm

Meningen zijn idd verdeeld over Kivo. Tja het is een wat vettere kvv, maar mijn honden hebben het er goed op gedaan als ze het kregen
Zijn er in verschillende maten rollen.
Alleen één tips als je een rol laat ontdooien, prik er op voorhand een gaatje in.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:28

hier word smuldier nog het meeste gewaardeerd :roll: zeikerd :+

maar goed , hier is vriend ook huiverig voor castratie, je zou hem eventueel ook chemisch kunnen laten castreren via implantaat :j je hebt ze van een half en een heel jaar , word ingebracht als een chip onder de huid in de hals en heeft kwa gedrag en externe invloeden een zelfde resultaat als operatieve castratie
kun je langere termijn kijken hoe het voor de hond is om gecastreerd zijn zonder dat het onomkeerbaar is .


ik ga hier de simpsons proberen , dan krijgt hij 's avonds zijn vlees en een deel van zijn rantsoen als beloning via brokken

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:07

Ik zou persoonlijk voor de prik van max 6 maanden gaan, dat is namelijk geen implantaat.
Implantaat lees/hoor je wel eens minder leuke verhalen over

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:34

injectie van een half jaar? die ken ik niet, de normale chemische castratie via injecties werkt een aantal weken, geen maanden :n kan ook niet, dosering die je zou moeten gebruiken voor een half jaar zou zo hoog zijn dat dat niet injecteerbaar is zonder nare gevolgen , half jaar werkende chemische castratie is ook gewoon een implantaat, die hebben we hier namelijk in februari laten zetten en die heeft prima gewerkt, geen rare zaken/nare dingen :n is chipachtig kwa plaatsing en geeft gedurende 6 maanden de stoffen af.

je leest trouwens nog wel verhalen dat een implantaat bij grotere honden minder lang zou werken, maar hier heeft ie met 45 kg hond , 7 a 8 maanden zijn werk gedaan.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:44

Het allereerste wat ik zou doen is kijken of je niet gewoon teveel voert.. Daarnaast, wat is het voerritueel? Wat gebeurt er voor het eten?

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:52

Mijn reu is ook zo'n donder met eten, maar toen hij noodgedwongen tijdelijk chemisch gecastreerd moest worden (ontstoken prostaat) ging hij opeens eten. En echt alles wat los en vast zat. Los daarvoor had het nog een aantal voordelen maar dit is wel 1 van de grootste voordelen want ik werd er echt gek van dat ie niet at en dan niet te spreken over al die mensen zaten te zeuren dat ie te dun was.

Hierdoor hebben we toch de beslissing genomen en afgelopen dinsdag is hij echte gecastreerd....

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:04

Wij hebben toen onze Fb een injectie laten geven en die heeft ongeveer een klein half jaar gewerkt, daarna ging je goed merken dat hij toch weer last kreeg van zijn hormoontjes.
Maar goed dat is alweer een jaar of 5 geleden dat hij die gehad heeft. Wij hebben hem daarna laten castreren.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 13:01

Rodi diepvries ligt hier ook nog steeds aangebroken in de vriezer... heeft hij ook al laten liggen.
Ik heb nu Dog Lovers Gold gekocht, is geloof ik wel een goeie brok.
Als hij nu besluit niet te eten kan ik daar niet mee zitten.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:10

Heb je wel eens gebrobeert een klein beetje warm water over het vlees te doen, maak je er een beetje pap van.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:58

ashley1 schreef:
Als hij nu besluit niet te eten kan ik daar niet mee zitten.


Ook niet voor de gezondheid van de hond? Lijkt me toch echt dat je de oorzaak aan moet gaan pakken (dat je ondertussen voor brok kiest kan ik begrijpen) zeker bij zo'n kleine hond wordt vasten niet aangeraden.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:42

Ik zou zo'n hond juist meerdere keren per dag wat aanbieden . Zelf bv een boterham met smeerworst. Door het weinige eten is zijn maag ook niets meer gewent. Dus liever 6x per dag een heel klein beetje geven.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 23:45

Ik heb nu sinds maandag DLG gevoerd, hij at iedere dag braaf zijn bak leeg, vandaag de eerste dag dat hij zijn bak niet leeg had, ben benieuwd. Meestal is hij alles na een dag of 2 a 3 beu dus we zullen zien hoe het morgen gaat.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:53

Toch wel benieuwd... hoe at hij vandaag?