Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 00:05

Hoi allemaal,
Ik heb eigenlijk nog nooit een topic op Beestenboel geopend, maar ik ben toch wel op zoek naar tips.
Wij hebben een Golden retriever van bijna 12 jaar (over 2 maandjes). Het is een hele speelse hond, die nog steeds zijn momentjes heeft. Hij slaapt wel meer dan vroeger, maar dat is logisch (denk ik) gezien zijn leeftijd. Vledder (de hond in kwestie) heeft altijd een goede conditie gehad. Hij ging altijd mee met hardlopen, zeker wel een uur. Dit trok ie altijd prima. Kortom, een gezonde blije hond.

Het laatste jaar is Vledder in een korte tijd erg aangekomen, en dit gewicht gaat er moeilijk weer af. Hij heeft af en toe wel last gehad van zijn huid, die is rood en schilferig. Vorig jaar zijn we hiervoor naar de dierenarts geweest en na bloed/urine-onderzoek bleek hij last te hebben van zijn schildklier. Hier krijgt hij sinds die tijd 2x per dag een pilletje voor, Forthyron. Hij is wel iets minder dik geworden, maar nog steeds heeft hij overgewicht. Als bijwerking van de Forthyron heeft hij nu meer last van zijn huid. Vledder gaat nog steeds mee hardlopen overigens, maar maximaal een km of 5 en op een heeel rustig tempo. Als hij nu een flinke wandeling heeft gemaakt of echt hard/lang heeft hardgelopen is ie 's avonds en de volgende dag echt een beetje stijf. Daarom krijgt hij op DA advies sinds een paar weekjes nu ook glucosamine bijgevoerd (2 pillen per dag van de Kruidvat, heeft de DA aangeraden).

Ik ben zelf eigenlijk al een hele tijd nieuwsgierig naar KVV, en wil dit al een tijd proberen. Mijn moeder was niet enthousiast, maar is nu ook wel bereid om het te proberen. Vledder heeft zijn hele leven brokken gehad, van C1000 huismerk tot Royal Canin en op dit moment krijgt hij al ruim een jaar Frolic. Hij eet eigenlijk alles prima. In het verleden heeft hij trouwens een weekje plakken vers vlees bijgevoerd gekregen bij zijn brokken, dit was op advies van een dierenspeciaalzaak. Ik weet niet meer welk merk dit was. Hij kreeg hier geen diarree oid van.

Welke KVV raden jullie aan voor onze hond? En waar moet ik als newbie op letten? Ik heb al het een en ander op internet gelezen, op voedingswijzer ed. Morgen gaan mijn moeder en ik naar een dierenspeciaalzaak in de buurt waar ze enkele soorten KVV verkopen voor advies.

De hond in kwestie
Afbeelding

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Re: Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:39

Zo op de foto oogt hij niet aan de dikke kant.

Je kan het beste een complete voeding aanschaffen. Dan hoef je niet te prutsen met de juiste verhoudingen. En een KVV is voor iedere hond weer anders, de ene doet het goed op KVV A en de ander minder/ niet.

Merken waar je makkelijk aan kan komen:
- Smuldier (daar doet de mijne het goed op)
- Kivo
- Loteringen
- Prince
- Rodi

Gemiddeld voer je 20-30% v.h. hondengewicht aan vlees, maar dit is per KVV ook verschillend.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:53

Ik voer voornamelijk carnibest maar wissel dat af met smuldier en soms rodi voor variatie.
Ik heb een chihuahua die het daar erg goed op doet en binnenkort komt er een sheltie pup bij die ook op KVV gaat. Ikheb overigens niets tegen brokken zolang het hoogwaardige vleesbrokken zijn.

De meeste KVv's zijn geschikt zolang je een compleet versie neemt. Maar ik ben zelf wel voorstander van het afwisselen en variëren van KVV merken en diersoorten. Waar je ook veel informatie kunt vinden over KVV is Barfplaats.nl die heeft op de site en afdeling KVV op het forum veel info. Succes!

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 02:32

Ik vind een kwalitatief goede KVV voor een hond veel te duur. Dan zou ik voor mijn hond van 25kg al snel 75 euro per maand kwijt zijn en dat is dan zonder de extra's. (Groente-fruitmix, visje, eitje e.d.)
Zelf ben ik overgestapt op BARF, vanwege de kosten dus en zo heeft mijn hond wat te kauwen en bepaal ik zelf wat ik er in stop.

Dingen die ik niet wil hebben in een KVV:
Kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en conserveermiddelen.
Premix (hetgeen het recht geeft een KVV 'compleet' te noemen)
Calciumpreparaat (voorkeur bij mij is bot als calciumbron)
Granen
Meer dan 20% orgaan of incomplete variatie van orgaan. (De helft van het orgaan moet pens zijn, de andere helft hart, lever, nier)
Zo vind ik een hele hoop 'complete' KVV's dus helemaal niet compleet.

Het beste zou je zelf kunnen gaan malen. Dan weet je wat er in gaat, kost stukken minder en kun je het dus ook aanpassen mocht je hond niet goed reageren. (Bijv. meer orgaan en minder spiervlees geven) Bot zou je niet hoeven te malen zolang de hond gezonde tanden heeft, maar je kunt ook gemalen bot kopen. (Dus 100% gemalen eendkarkas of kalkoennekken bijv.)

Zelf ben ik tevreden over Tinlo, wat de kat nog wel eens krijgt. Haaksbarf is ook een goed merk, maar nog duurder dan Tinlo.

Note: ik kan een enorme pietlut zijn als het op de verzorging van m'n dieren aan komt. Goedkopere merken KVV zal heus ook prima zijn voor je hond. En Smuldier (verkrijgbaar in de supermarkt) is ook echt een vooruitgang op Frolic, maar wel heel vet. En dat zul je sowieso terugvinden bij de beschikbare KVV's: goedkoop = vet.

De percentages van LhinnOlijf kloppen niet. Je voert 2-3% vh ideale lichaamsgewicht van de hond. Dus weegt je hond 35, maar is z'n ideale gewicht 30, dan voer je dus 2-3% van 30kg per dag. Als je hond aanleg heeft om dik te worden kan het ook zijn dat hij aan 1.5% genoeg heeft. Wel zou ik dan kiezen voor magere vleessoorten, zodat de hond genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:36

nou is smuldier weer vet -O-

zat er niet eerst teveel orgaan in,is het nu weer te vet....tis ook altijd wat met smuldier......

maar laat ik maar zo zeggen,smuldier is zo "vet" dat je over het algemeen er veel meer van moet voeren als bv lotgering...omdat dát pas een vette kvv is....

en smuldier is zelfs een zeer grote verbetering op brokken met hoge vleeswaarde,je wilt toch niet dood gekookte vleesmeel ook maar enigsinds vergelijken met vers vlees???


ik zou vooral een kvv voeren die jou hond lekker vind :) ,hier krijgen ze vanalles,ook met een paar korrels granen erin ( ahv-breda) of bibi ( met rijst) en ze eten hier bergen smuldier weg..

hondjes doen het er super op +:)+

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:18

Smuldier heeft 14% schapenvet erin zitten, tel daar nog het vet van het spiervlees bij op en dan heb je een vette kvv. En inderdaad Lotgering is nog vetter.
Voor een hond met overgewicht zijn die merken mijns inziens dus niet geschikt. Zeker als de hond aanleg heeft om dik te worden door een medisch probleem.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:47

dus kan je ook minder voeren,scheelt tenslotte ook weer in kosten... :) ,maar om smuldier te vergelijken met frolic??!! :n

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:08

Ja, als ik jou alleen friet geef, zal ik je ook minder hoeven voeren dan wanneer ik gekookte aardappel geef om op gewicht te blijven. En als je aanleg hebt om dik te worden, zul je helemaal weinig nodig hebben. Goedkoop ja, maar of dat nou de gezondste manier is?

Als je terug leest zie je mij ook zeggen dat Smuldier nog steeds een vooruitgang is op Frolic brok, maar dat ik het voor deze hond specifiek niet de geschikste KVV vindt. Als je dan toch overstapt voor z'n gezondheid en gewicht zou ik dus voor magere vleessoorten kiezen, het liefst hoog in voedingswaarden (wild bijvoorbeeld).

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:30

ik denk dat als je had geschreven dat je een hond met dit specifieke probleem geen smuldier zou geven omdat je het een vette kvv vindt,anders overkomt als smuldier goedkoop = vet te noemen...en het dan te vergelijken als frolic :+ ,zal je zeggen: smuldier is beter als orijen,alleen al omdat het vers vlees is wat niet dood gekookt /verhit is..

maar goed,lees altijd zulke negatieve dingen over smuldier,lijkt ook steeds dramatischer te worden,en zo slecht is smuldier niet..het is een prima kvv...

ik heb een schildklier probleem hond gehad deze kreeg ahv en smuldier..alleen die had tegenover gestelde,die was broodmager en niet dik te krijgen op smuldier :n ,was het maar waar...ging op het laatst bijna 3 kilo vlees per dag in die hond en dan nog ribben te tellen..

en smuldier vergelijken met friet...zucht... -O- -O- -O-

ik ben echt pro vers,maar dat doorslaan daarin is iets waarin ik me nog steeds niet kan vinden...

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:33

kimmie261 schreef:
ik denk dat als je had geschreven dat je een hond met dit specifieke probleem geen smuldier zou geven omdat je het een vette kvv vindt,anders overkomt als smuldier goedkoop = vet te noemen...en het dan te vergelijken als frolic :+ ,zal je zeggen: smuldier is beter als orijen,alleen al omdat het vers vlees is wat niet dood gekookt /verhit is..

en smuldier vergelijken met friet...zucht... -O- -O- -O-


Ik denk dat je me niet helemaal snapt kimmie en ook m'n eerste post niet teruggelezen hebt. Ik zeg dat smuldier sowieso een vooruitgang is op frolic. Dus liever een vettere kvv, dan een ongezonde brok vol met granen.
Jij gaf zelf aan: "dus kan je ook minder voeren, scheelt tenslotte ook weer in kosten". Ik zeg niet dat smuldier zo ongezond als friet is, wel dat je niet zomaar minder kan voeren van vet eten omdat ze toch op gewicht blijven. Dan kom je al snel voedingsstoffen tekort.

Van Lotgering werd mijn hond op 350g al te dik. Bij Smuldier had hij met 400g ook een speklaagje (maar niet echt te dik) en met 500g Tinlo was hij mooi op gewicht. Dan kan ik wel zeggen: lekker goedkoop, dan geef ik hem 250g Lotgering, maar zo werkt het natuurlijk niet.

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:54

ik zou dan kiezen voor hert of paard, dit zijn de wat duurdere vleessoorten maar voor een hond met een aandoening altijd beter als een te zoute brok of een standaard vlees soort ( bijv. kip, rund, vis )
ik zou je dan ook aanraden om niet naar een de dichts bijzijnde dieren'speciaalzaak' te gaan, maar naar onder andere verkooppunten wat specifiek vers vlees verkopen. een dierenspeciaalzaak heeft ook wel vlees in de 'etalage' staan maar ( vind ik persoonlijk) niet het voer wat je daadwerkelijk moet hebben voor je hond. En dan nog maar eens te bezien of degene die in de dierenspeciaalzaak werkt er ook daadwerkelijk verstand er van heeft.

wel moet je er dan mee opletten dat je hond enkele keren diarree kan krijgen.

maar ik zou zo wie zo adviseren om van de frolic af te blijven en je een gezonde maaltijd voor je hond te zoeken.
ik weet niet waar je woont, maar wij verkopen ook vers vlees en zitten in midden limburg

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:55

wil helemaal niet zeggen dat als je 100 gram minder voert van een bepaald voer dat ze dan meteen tekorten gaan krijgen :n

als 400 gram genoeg is,is het genoeg...

en smuldier zou al een hele grote verbetering zijn ipv frolic :) :j

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 21:42

Bedankt allemaal voor de informatie!
Ik ben van de week met Vledder langs geweest bij de dierenzaak waar ze kvv verkopen, en we hebben Carnibest natuurvoer en Kjen's brokken meegekregen. Mijn moeder vond het een grote stap om gelijk helemaal over te stappen op vlees, dus we geven hem nu 's ochtends Kjen's brokken (300g) en 's avonds 250g Carnibest. De Kjen's brokken zijn ook natuurlijke brokken, dus geen rotzooi zoals de Frolic. Vooralsnog eet Vledder alles goed. Hij heeft alleen twee van de drie keer de Carnibest weer eruit gegooid (overgegeven dus). De eerste keer was het zowiezo te koud (bleek achteraf), dus de keer erop heb ik er heet water over gegooid tot het niet koud meer was. Vandaag had ie het er weer na twee tellen, maar at hij het later voor we het op hadden geruimd weer op. En nu zit het er nog in. Ik had het vandaag misschien te nat gemaakt, want het zag er toen hij het had uitgekotst precies zo uit als in zijn bak. Nog tips voor dit overgeven?

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 01:07

Hoeveel weegt jullie hond? De hoeveelheden die je nu geeft is ongeveer voor een hond van 40 kilo. (Verschilt natuurlijk ook per hond)

Met oudere honden is het altijd opletten met overstappen. Aangezien je zegt dat de hond het uitspuugt zou ik kleinere hoeveelheden geven. Dus bijv: 's ochtends 100g Carnibest, 's middags 300g brokken en 's avonds 100g Carnibest.
Als de Carnibest heel erg in de smaak valt zou je het ook tijdens het wandelen kunnen gebruiken als beloning (in een zakje meenemen en als 'jackpotbeloning' gebruiken).
Dan zou je bijv. 's ochtends 150g Kjen's brokken, 250g Carnibest verdeelt over 3 wandelingen, 's avonds 150g Kjen's brokken kunnen geven.

Ook zou je kunnen kijken of het misschien aan de manier van eten ligt, als het hap-slik-weg is dan zou het ook goed daarvan kunnen komen. Dan zou een kong weer uitkomst kunnen bieden.

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 01:26

Vers vlees moet een dag ontdooien tot kamer temperatuur voordat je het aan de hond geeft. Je vraag betrefdt KVV, kan ik geen antwoord opgeven wel mijn ervaring. Ik ben sinds een jaar ook aan t dokteren met 1 van mijn honden, ook overgestapt op Smuldier. de overstap op vers vlees heeft enkeld haar karakter mat opgewekter gemaakt maar de doffe vacht en schilvers bleven. mijn hiond heeft jaren op geperste Brok gestaan van het merk Cavom, 1e 5 jaren heeft ze het erg goed gedaan op dit voer. Op haar 6e jaar begon de vacht te veranderen en kreeg ze meer jeuk; alles onderzocht en uitgesloten. Sinds een halfjaar is ze ook gesteriliseerd sindsdien is haar vacht complete kale ravage geworden. Ik wist het niet meer en schaamde mij kapot als ik met dr over straat wandelde. Vers vlees was voor mijn hond ook niet echt de oplossing, ook voor mij zelf vondt ik het best onhandig het vers vlees. Ik had al veel positieve ervaringen gehoord over het brok merk Farmfood, was daar niet mee begonnen omdat Cavom en farmfood bijna het zelfde is qua voersamenstelling. Ik heb nu sinds 2 weken mijn hond op Farmfood brok, ongelooflijk maar waar na een week kan de glans terug, ze hersteld erg snel qua vacht.

Kijk maar eens op Farmfood.nl

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 01:38

Bedankt voor de tips! Dit is de hoeveelheid die de vrouw in de winkel adviseerde, maar mijn vader en ik twijfelde al of ze van de Kjen's niet de dagdosering had gegeven, en dat dus nog door de helft moet. Dus 150g brokken en 250g carnibest is wel een goede hoeveelheid per dag? Vledder weegt nu 32 kg, maar moet weer ongeveer 25 kg gaan wegen. Ik heb de carnibest een dag van tevoren uit de vriezer gehaald, door de helft gesneden en laten ontdooien. Het was vandaag nog een klein beetje bevroren toen ik het eruit haalde. Blijkt wel dat het op het koudste stukje van de koelkast stond en de koelkast vrij koud staat. Je kunt het dus ook prima 's middags al uit de koelkast halen voor 's avonds dan misschien? Kleine porties ga ik morgen proberen :)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:26

Als het ideale gewicht 25 kg is, dan moet je daar naar voeren. Kjen's dagdosering is 1% van het ideale lichaamsgewicht. Carnibest ongeveer 2% van het ideale lichaamsgewicht.
150g brok + 250g Carnibest is voor een hond van 27,5 kilo. Als jullie hond door schildklierproblemen sneller aankomt, zou het kunnen dat dit ook teveel is, maar je kan het best even aankijken.

Je kunt het best eerst buiten de koelkast leggen om een beetje te ontdooien en daarna verder in de koelkast te ontdooien. Maar geheel buiten de koelkast ontdooien kan ook prima als je alles die dag opvoert.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Welke KVV bij oude hond met schildklier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 13:02

Okey, dan gaan we vanaf nu 125g geven van de Kjen's. Zou er nog verschil zitten in hoe vet de verschillende soorten zijn? we hebben nu de smaak kip met rijst, maar je hebt ook zalm met rijst en lam met rijst.

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:04

Snoekiej schreef:
Bedankt allemaal voor de informatie!
Ik ben van de week met Vledder langs geweest bij de dierenzaak waar ze kvv verkopen, en we hebben Carnibest natuurvoer en Kjen's brokken meegekregen. Mijn moeder vond het een grote stap om gelijk helemaal over te stappen op vlees, dus we geven hem nu 's ochtends Kjen's brokken (300g) en 's avonds 250g Carnibest. De Kjen's brokken zijn ook natuurlijke brokken, dus geen rotzooi zoals de Frolic. Vooralsnog eet Vledder alles goed. Hij heeft alleen twee van de drie keer de Carnibest weer eruit gegooid (overgegeven dus). De eerste keer was het zowiezo te koud (bleek achteraf), dus de keer erop heb ik er heet water over gegooid tot het niet koud meer was. Vandaag had ie het er weer na twee tellen, maar at hij het later voor we het op hadden geruimd weer op. En nu zit het er nog in. Ik had het vandaag misschien te nat gemaakt, want het zag er toen hij het had uitgekotst precies zo uit als in zijn bak. Nog tips voor dit overgeven?



Kjen's is inderdaad een zeer goede brok, die mijn leverancier ook heeft en die ik ( als zo nodig) ook in mijn assortiment kan meenemen.
Het is een kwalitatief dure brok, maar zeer natuurlijk :)

en hoe doet de hond het er op ?

qua overgeven, het kan altijd. zoals je zelf al aan geeft zal het er aan hebben gelegen dat het te koud was. je kunt het vlees ook gewoon buiten de koelkast houden ( afgedekt) dan is het ook al een stuk minder koud. ik ben zelf niet zo voor water er bij doen

( en kijk eens voor het supplement Mifloran KH, eventueel bij ons te verkrijgen)

Arjan1983 schreef:
Vers vlees moet een dag ontdooien tot kamer temperatuur voordat je het aan de hond geeft. Je vraag betrefdt KVV, kan ik geen antwoord opgeven wel mijn ervaring. Ik ben sinds een jaar ook aan t dokteren met 1 van mijn honden, ook overgestapt op Smuldier. de overstap op vers vlees heeft enkeld haar karakter mat opgewekter gemaakt maar de doffe vacht en schilvers bleven. mijn hiond heeft jaren op geperste Brok gestaan van het merk Cavom, 1e 5 jaren heeft ze het erg goed gedaan op dit voer. Op haar 6e jaar begon de vacht te veranderen en kreeg ze meer jeuk; alles onderzocht en uitgesloten. Sinds een halfjaar is ze ook gesteriliseerd sindsdien is haar vacht complete kale ravage geworden. Ik wist het niet meer en schaamde mij kapot als ik met dr over straat wandelde. Vers vlees was voor mijn hond ook niet echt de oplossing, ook voor mij zelf vondt ik het best onhandig het vers vlees. Ik had al veel positieve ervaringen gehoord over het brok merk Farmfood, was daar niet mee begonnen omdat Cavom en farmfood bijna het zelfde is qua voersamenstelling. Ik heb nu sinds 2 weken mijn hond op Farmfood brok, ongelooflijk maar waar na een week kan de glans terug, ze hersteld erg snel qua vacht.

Kijk maar eens op Farmfood.nl


heb je al enkele supplementen geprobeerd ? wij hebben hier enkele natuurlijke supplementen waar de hond weer een glanzende vacht van krijgt.

zoals:

Kjen`s energy 250 gram (of 500gram) (voedingssupplement )

Bevat vitaminen, mineralen en aminozuren, essentieel voor:

- een verbetering bij vachtproblemen zoals verharen
- een mooie gladde huid- een sneller herstel bij verwondingen
- een betere stofwisseling
- soepele en sterke gewrichten

voor meer informatie kun je ons mailen. dit product is ook bij ons te bestellen.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:22

Kip met rijst zal het minst vet zijn als het goed is. Zalm en lam zijn iig vette diersoorten, kip is mager.

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:55

Arjan1983 schreef:
Vers vlees moet een dag ontdooien tot kamer temperatuur voordat je het aan de hond geeft. Je vraag betrefdt KVV, kan ik geen antwoord opgeven wel mijn ervaring. Ik ben sinds een jaar ook aan t dokteren met 1 van mijn honden, ook overgestapt op Smuldier. de overstap op vers vlees heeft enkeld haar karakter mat opgewekter gemaakt maar de doffe vacht en schilvers bleven. mijn hiond heeft jaren op geperste Brok gestaan van het merk Cavom, 1e 5 jaren heeft ze het erg goed gedaan op dit voer. Op haar 6e jaar begon de vacht te veranderen en kreeg ze meer jeuk; alles onderzocht en uitgesloten. Sinds een halfjaar is ze ook gesteriliseerd sindsdien is haar vacht complete kale ravage geworden. Ik wist het niet meer en schaamde mij kapot als ik met dr over straat wandelde. Vers vlees was voor mijn hond ook niet echt de oplossing, ook voor mij zelf vondt ik het best onhandig het vers vlees. Ik had al veel positieve ervaringen gehoord over het brok merk Farmfood, was daar niet mee begonnen omdat Cavom en farmfood bijna het zelfde is qua voersamenstelling. Ik heb nu sinds 2 weken mijn hond op Farmfood brok, ongelooflijk maar waar na een week kan de glans terug, ze hersteld erg snel qua vacht.

Kijk maar eens op Farmfood.nl


heb je al enkele supplementen geprobeerd ? wij hebben hier enkele natuurlijke supplementen waar de hond weer een glanzende vacht van krijgt.

zoals:

Kjen`s energy 250 gram (of 500gram) (voedingssupplement )

Bevat vitaminen, mineralen en aminozuren, essentieel voor:

- een verbetering bij vachtproblemen zoals verharen
- een mooie gladde huid- een sneller herstel bij verwondingen
- een betere stofwisseling
- soepele en sterke gewrichten

voor meer informatie kun je ons mailen. dit product is ook bij ons te bestellen.[/quote]

was dit voor mij bedoelt???? Zo jah:

Dank voor je tip, ik ben nu sinds 2 dagen het suplement appelazijn aan t toe voegen, wacht eerst dit even af. wel is de vacht door de Farmfood aanmerkelijk verbeterd!

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:57

Arjan1983 schreef:
Arjan1983 schreef:
Vers vlees moet een dag ontdooien tot kamer temperatuur voordat je het aan de hond geeft. Je vraag betrefdt KVV, kan ik geen antwoord opgeven wel mijn ervaring. Ik ben sinds een jaar ook aan t dokteren met 1 van mijn honden, ook overgestapt op Smuldier. de overstap op vers vlees heeft enkeld haar karakter mat opgewekter gemaakt maar de doffe vacht en schilvers bleven. mijn hiond heeft jaren op geperste Brok gestaan van het merk Cavom, 1e 5 jaren heeft ze het erg goed gedaan op dit voer. Op haar 6e jaar begon de vacht te veranderen en kreeg ze meer jeuk; alles onderzocht en uitgesloten. Sinds een halfjaar is ze ook gesteriliseerd sindsdien is haar vacht complete kale ravage geworden. Ik wist het niet meer en schaamde mij kapot als ik met dr over straat wandelde. Vers vlees was voor mijn hond ook niet echt de oplossing, ook voor mij zelf vondt ik het best onhandig het vers vlees. Ik had al veel positieve ervaringen gehoord over het brok merk Farmfood, was daar niet mee begonnen omdat Cavom en farmfood bijna het zelfde is qua voersamenstelling. Ik heb nu sinds 2 weken mijn hond op Farmfood brok, ongelooflijk maar waar na een week kan de glans terug, ze hersteld erg snel qua vacht.

Kijk maar eens op Farmfood.nl


heb je al enkele supplementen geprobeerd ? wij hebben hier enkele natuurlijke supplementen waar de hond weer een glanzende vacht van krijgt.

zoals:

Kjen`s energy 250 gram (of 500gram) (voedingssupplement )

Bevat vitaminen, mineralen en aminozuren, essentieel voor:

- een verbetering bij vachtproblemen zoals verharen
- een mooie gladde huid- een sneller herstel bij verwondingen
- een betere stofwisseling
- soepele en sterke gewrichten

voor meer informatie kun je ons mailen. dit product is ook bij ons te bestellen.


Citaat:
was dit voor mij bedoelt???? Zo jah:

Dank voor je tip, ik ben nu sinds 2 dagen het suplement appelazijn aan t toe voegen, wacht eerst dit even af. wel is de vacht door de Farmfood aanmerkelijk verbeterd!


dat was idd voor jouw bedoeld :). ooh super dat het l wat verbetering heeft :): ga zo door zou ik zeggen :)

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 12:20

Hey, even een update voor wie geïnteresseerd is :)
De Carnibest bleef toch niet goed gaan. Soms hield hij het binnen, maar soms gooide hij het er toch weer uit, ondanks dat we het in twee porties gaven en echt de tijd gaven om het warm te laten worden. Mijn moeder zag het daarom niet meer zo zitten met de Carnibest, dus toen de rollen op waren zijn we volledig overgestapt op Kjen's brokken. Hij krijgt nu ongeveer 300 g per dag (iets minder), en hij doet het er goed op. Zijn vacht ziet er een stuk rustiger uit, en het is een stuk beter voer dan de brokken uit de winkel! Ben blij dat we overgestapt zijn :)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:00

Wat niet werkt, werkt niet. Fijn dat hij het goed doet op Kjen's brokken!