Wel is ze super slim dus deze week is ze qua zindelijkheid al op een niveau dat ze bij de deur gaat staan, het commando zit kent, weet dat ze beneden moet blijven als we even naar boven zijn (al komt ze nog wel is achterop, maar ze gaat dan vanzelf weer naar beneden als je haar gewoon negeert).
We kregen de tip om haar in een bench te doen als we weg zijn en s nachts. Dus dit hebben er vd week ook al flink geoefend, ik had van iemand een puppyren gehuurd voor een week zodat haar ruimte iets groter is en ze rustig kon wennen. Aan het 'opgesloten' idee. Dat is me goed bevallen want ze heeft minimaal gepiept, en gaat nu dus uit haarzelf in haar mandje in de bench liggen dus weet al dat dat haar plekje is. S nachts gaat de bench wel dicht en heb ik de eerste nachten op de bank geslapen, en vanacht weer in m'n eigen bed en bleef ze ook weer vrij rustig gelukkig. Vd week moet het ren echter weer terug en moet ze dus in de bench als we weg zijn, daar verwacht ik geen problemen mee. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe lang jullie jullie pup in de bench hielden voor je het aandurfde haar los te laten als je weg was? Vandaag loopt ze al steeds vrij rond wanneer ik naar boven ben, en merk dat dit gewoon goed gaat, daarstraks zag ik alleen een slipper bij het mandje in de buurt waar hij normaal niet staat
We hebben er overigens nog een oudere hond bij, maar zij was al 2 toen we haar kregen dus heeft nooit in een bench gezeten.
, ze gaat dan ook zekert ongein uithalen als ze te lang alleen is. Als we eens een hele dag weg gaan gaat ze in de stal.

), want hij sloopt wel. Ook als ik 2 tellen naar boven ga sloopt hij al. Het gaat steeds beter, maar nog niet goed genoeg om hem los te laten. (nu moet ik eerlijk bekennen dat hij ook geen uren alleen zit in de bench, dan zit hij in een hele ruime kennel buiten)