We zijn nu 14 maanden zonder hond en missen het toch al wel een tijdje.
Echter, hebben we best wat 'eisen' als gezin met kinderen én katten.
We zijn een jong gezin met kinderen van 10 maanden en 9 jaar oud.
Hele lieve rustige kinderen en de oudste wilt ook graag met dieren werken later
áls hij geen profvoetballer kan worden
Wij wonen aan de rand van de woonwijk in een grote nieuwbouw hoekwoning met tuin en
vrijuitzicht op weilanden waar je via landpaden het buitengebied in gaat. Ook zijn er genoeg
weilanden, hondenuitlaatplaatsen en een meer met park in de buurt.
Verder zijn wij wel ondernemend en gaan graag in het weekend naar het bos e.d.
Wij willen graag een herplaatser en geen pup. Het liefst tussen de 1 en de 6 jaar.
Bijvoorbeeld een hond die de eigenaren financieel niet meer kunnen behouden of iets.
Ik kijk vooral op MP. Ook houd ik asiels in de gaten maar daar vind ik eigenlijk tot nu toe
geen hond die én met andere honden kan , én met kinderen én met katten.
Verder moet de hond dus in zoverre dat kan met kinderen kunnen. Uiteraard houden wij dit altijd
in de gaten maar het moet niet zo zijn dat de hond heel snel bijt. Wij houden signalen zoals grommen
wegkijken en liptrekken goed in de gaten.
De hond moet met katten kunnen kunnen of in ieder geval niet jagerig zijn op andere dieren.
Onze katten zijn honden al gewend en doen niets.
De hond moet toch wel aardig sociaal zijn aangezien ik vaak met mijn moeder ga wandelen.
Zij woont vlak bij aan de dijk met daarachter de uiterwaarden voor uren wandelplezier.
Haar hond is een hele sociale gecastreerde reu.
Daarnaast hebben wij de voorkeur voor een middel grote hond.
Aardig wat wensen dus, maar dit vinden wij erg belangrijk als gezin zijnde.
Mijn man werkt fulltime, en ik werk vanuit huis en ben dus veel thuis. Af en toe ga ik
bij klanten op gesprek en ben dan 1 a 2 uur van huis , maar werk verder vanuit huis en
ben eigen baas. Gemiddeld werk ik zo 2,5 uur per dag aan de eettafel
Ik heb dus tijd genoeg en het is zeker niet als er nog ergens aan gewerkt moet worden.
Zo vind ik het erg leuk om een cursus te volgen. Met onze vorige hond deed ik flyball en behendigheid.
We hebben nu contact met 2 mensen.
De 1 is helaas een grote hond maar voldoet verder aan alle eisen en wonen in de buurt.
Ik twijfel nu dus heel erg omdat ik eigenlijk echt graag een middelmaatje wil, ik vind dat een handzaam maatje zeg maar. Maarja het met kinderen kunnen etc is het allerbelangrijkste dus hoe zwaar weegt
de grootte voor ons? Ze wonen 20 minuten bij ons vandaan dus zou best kunnen kijken toch...?
Deze mensen hebben de hond pas kort en zijn 2e eigenaar. Hun dochter van 1,5 blijkt allergisch.
Vind dat altijd zo moeilijk die verhalen he, is het waar etc? Maar ik heb wel een goed gevoel bij deze mensen.
De ander komt uit het buitenland en zit sinds enkele maanden in een gastgezin in NL.
Zij voldoet op papier aan al onze eisen en is voor zij naar NL kwam nagekeken, geënt, gesteriliseerd en gecontroleerd op (veel voorkomende) aandoeningen etc.
Wij hebben overigens ervaring met honden, ik ben ermee opgegroeid en mijn moeder heeft met honden gewerkt (asiel en hondenpension) en we hebben zelf uiteraard ook al een hond gehad.
Alleen nu met zo'n kleine vind ik het toch weer spannend om een passende, 'volwassen' hond te zoeken.
Sorry voor het lange uitgebreide verhaal maar vindt het fijn het te delen en wellicht wat mentale steun te krijgen in onze zoektocht
vind het best eng, een volwassen hond met onbekende achtergrond met kinderen...