Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:15

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van dit topic: [BB-ITP] Asielhond gevonden, straks ophalen! ( daar lees je het verhaal over onze nieuwe hond) weer een topic, helaas..

Oké, de parasiet is weg. Worm vrij, hart en longen klonken goed.
Maar na 2 dagen was het weer feest, diarree.. Héle erge diarree.. Eigenlijk heeft hij in die (bijna) 4 weken nog geen 1 keer normale ontlasting gehad, ook niet met diarree remmers. Dan maar licht verteerbaar voer en kleine beetjes. Duur voer gehaald bij dierenarts, hielp niet. Vers vlees, kip met rijst, licht verteerbaar brok.. Hij eet een 2 handjes en laat verder alles staan. Na het eten standaard een soort van ophoest aanval, soort van keihard roggelen waarbij er groen slijm uit zijn mond en neus komt.
Maar het ergste vind ik de spuitpoep.. tijdens poepen jankt hij de hele boel bij elkaar en het spuit er letterlijk uit, letterlijk! het is water heeft niets met poep te maken meer..

Elke nacht ligt mijn huis vol met water poep en elke dag met uitlaten spuit alles eruit.

Zijn gedrag is perfect, speels druk en vriendelijk.. Drinken doet hij een normale hoeveelheid. Diarree remmers, maagbeschermers.. het doet niks. Alleen het overgeven is gestopt.
Tijdens het optillen laat hij pijn zien, denk ik.. Hij gromt wanneer je dit doet, al zou dit ook nog een kwestie van opvoeden kunnen zijn. Ik weet het niet, ik weet niks meer.

Bloed/urine/poep uitslagen zijn allemaal negatief. Er komt niks "raars" uit. Zijn gewicht is veel en veel te laag, was het al toen ik hem kreeg. Hoe lang hij al diarree heeft is niet bekend, hij zat al onder de poep in het asiel.. Dus waarschijnlijk al een tijdje. temperatuur is ook goed en constant.

Maandag ga ik Utrecht bellen voor advies.. Want ik weet het niet meer.. Ik ben zo ontzettend veel geld en tijd verder en ben nog niks opgeschoten :(

Wie oh wie heeft misschien al een idee?

Ook al is het goed en lief bedoeld.. Aub geen tips/meningen over voer.. geloof me, we hebben van alles geprobeerd en hij laat alles staan. Dit probleem ligt niet bij voer, ik weet het gewoon zeker want zelfs van rijst of gekookte kip gaat hij vol aan de diarree. Er is gewoon iets mis met deze hond, niemand weet alleen wat.

;( Ik vind het zo erg, zo frustrerend.. Ik wil weten wat hij heeft..


Zijn verhaal in het kort. Komt van asiel en helaas achteraf van broodfok. Is mager en 11 maanden oud. Wij hebben hem nu 4 weken bijna.

Een foto hoe zijn ontlasting eruit ziet ( niet voor zwakke magen!) http://www.mijnalbum.nl/Foto800-BKN48KAK.jpg

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:18

Zou hij geen beschadiging hebben aan zijn organen?

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:20

Arm beestje wat moet dat naar zijn!
Je zou eens kunnen vragen naar Canikur, het is geen medicijn, maar het ondersteunt de darmen die door alles waarschijnlijk best een klap hebben gehad.
Mijn katten likken het zo van mijn vinger dus je zult hem waarschijnlijk ook niet hoeven te pesten om het binnen te krijgen.
Ik zou willen dat ik kon vertellen wat het was maar als zelfs de dierenarts het niet meer weet moet je net iemand tegen komen die hetzelfde heeft meegemaakt.

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:20

Zijn ontlasting is een groot vraagteken.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:21

1 van mijn honden had dit vorig jaar ook,alleen die bleef wel heel goed eten,maar ook zo'n vreselijke diarree,uiteindelijk is hij geopereerd en bleek dat zijn darmen ( dikke en dunne darm) vreselijk ontstoken waren en onder de abcessen zaten...

de dierenartsen hadden nog nooit zoiets gezien,hij is toen op prednison gezet,en is echt een poosje kritiek geweest ,maar heeft het uiteindelijk wel gered,is zelfs prednison vrij geworden,iets wat bijna ondenkbaar was...

hier is wel zijn verhaal te lezen: http://www.4pootjes.com/viewtopic.php?f=38&t=583
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 19-10-13 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:22

Een vrouw bij mij op stal is dierenarts, enige waar zij aan dacht is misschien iets mis met het slijmvlies van zijn maag. Het op roggelen na het eten geven vond zij ook een raar iets.

@zonnebloem18: Hij heeft Finidair Forte gehad als diarree remmer.. Maar zelfs dit werkte niet..

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:24

@kimmie261: Wat voor behandeling is daar aan vooraf gegaan? Want ik heb het idee dat ik van het kastje naar de muur ga.. Want dan dit voer dan die test dan weer dit.. Maar niks helpt.. Maar hij is nog geen 1 keer van binnen bekeken, nu moet ik weer 5 dagen rijst met gekookte kip proberen.. Vandaar dat ik Utrecht ga bellen, want mijn dierenarts ( heb al 2 verschillende) doen niks.

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:25

sterkte! Had je topic gezien en dacht nog wat een mooie hond! en dat vanuit het asiel..
(niet gemeen bedoeld maar denk dat je dit soort er niet vaak tegenkomt toch?)

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:25

Wat verschrikkelijk sneu dat je waf nog steeds zo aan de schijterij is. Als het met voer niet op te lossen is dan is een ritje naar utrecht denk ik echt geen overbodige luxe , zeker als alle tests negatief zijn.... Sterkte en succes want dat hondje verdient een leuk leven.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:26

Ik denk aan de darmen, dat daar iets goed mis mee is.
Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee, het kan van alles zijn. Heb je hem al inwendig laten checken? Een scan laten maken?
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 19-10-13 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:26

Ziet er toch vooral uit alsof het hele verteringsproces gewoon niet op gang is gekomen, alsof het vanaf de maag zonder enige bewerking door het darmstelsel zo naar buiten loopt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:28

Ik zou inderdaad verder gaan naar een dierenkliniek die alle apperatuur hebben, je hebt alles al geprobeerd medicatie en verschillend voer maar grote kans dat er binnenin iets mis en dan heeft al dat duur voer natuurlijk geen baat.

Misschien dat ze foto's kunnen maken of met een cameratje binnen kijken.

Veel beterschap aan de hond gewenst en aan jou natuurlijk ook veel succes.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:29

In Utrecht zijn ze goed vind ik. Wij komen er met onze adoptie- blinde - blindegeleidehond ook. Die heeft onverklaarbare ontstekingen aan zijn poot. Sinds de second opinion in Utrecht gaat het beter...

Heel veel sterkte en beterschap!

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:29

@Kimbers: Nee, en ik wil dat dus wel laten doen maar volgens mijn dierenarts gaan we eerst andere dingen proberen omdat zijn gedrag goed is. Hij heeft energie voor 10 en doet absoluut niet zielig.. Is zelfs heel vrolijk. Maar ik wil het zelf wel vandaar advies bij Utrecht.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:30

nessah,ik heb nog even een link erbij gezet naar een topic waar alles wel in te vinden is,en ja we zijn toen begonnen met diarree remmers,en AB,hij heeft 2 maanden echt de zwaarste AB gehad die er is,en nog diarree pff,bloedonderzoeken ,echo's maar hij bleef maar diarree houden,uiteindelijk is hij open gemaakt om te zien wat er nu aan de hand was en dat bleken dus echt darmen te zijn vol met abcessen en zwaar ontstoken,eigenlijk hadden ze ook niet verwacht dat hij dit zou overleven...

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:30

Nessah schreef:
Een vrouw bij mij op stal is dierenarts, enige waar zij aan dacht is misschien iets mis met het slijmvlies van zijn maag. Het op roggelen na het eten geven vond zij ook een raar iets.

@zonnebloem18: Hij heeft Finidair Forte gehad als diarree remmer.. Maar zelfs dit werkte niet..

carnicur pro is geen medicatie of diarree remmer maar een probiotica

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:30

ja het is voor mij gewoon zo dubbel omdat hij niet ziek lijkt. Hij laat geen pijn zien, is vrolijk, rent keihard, speelt, is druk.. Alleen het eten en poepen is een ander verhaal. Dat maakt het zo lastig..

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:31

Je wilt geen tips over voer, maar ik lees een heel scala aan voer en je hebt de hond pas sinds kort (3 weken?).
Hoe lang heb je welk voer gegeven? Heb je ook stop dagen gehad?
Wat is er allemaal getest bij de DA? is er bijvoorbeeld ook op giardia of parvo- en coronavirus getest?
Heb je al aan homeopathische middelen gedacht? bijvoorbeeld okugest, Arsenicum album, Nux Vomica?

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:32

Wat wij hebben gemerkt met onze dieren die in hun jeugd niet goed verzorgd zijn en niet goed te eten hebben gehad (kat van straat, pony uit natuurgebied en hond van de straat uit Polen) is dat ze erg gevoelig zijn op de darmen. Ze zijn allen erg gevoelig voor verandering in voer en erg snel aan de diarree. Wij denken zelf dat dit komt omdat er door slecht eten en niet ontwormen de darmen toch wat beschadigd zijn geraakt. Bij onze dieren is het in de loop der tijd langzaam verbeterd maar het was niet zo extreem als de situatie van jullie hond. Wij hebben het op een gegevens moment maar geaccepteerd als iets wat bij ze hoorde omdat ze verder, net als jou hond, ook actief, speels en vrolijk waren. Sterkte ermee!

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:32

In je vorige topic was ik een stille meelezer, maar nu wil ik je toch echt wel even sterkte wensen! Het arme beestje ook,zo jong en dan al zoveel moeten meemaken.. Zn poep lijkt niet eens op poep, t arme beestje!
Is jullie andere hond wel weer helemaal opgeknapt?
Hopelijk kunnen ze er in Utrecht wat meer mee..

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:35

@Sorro; Ja daar is hij voor getest, en hij heeft giardia gehad 4 weken geleden maar is na de 2e test helemaal goed gebleken ( na behandeling). Ja, ik heb stop dagen gehad. Hij heeft op 3 soorten voer gestaan, dus 1 week per voer geprobeerd en nu dus een week kip met rijst.. Nee, ik ga niet rommelen met homeopathische middelen nu, ik wil weten wat er is en ben klaar met het hele symptoom bestrijden. Er is iets niet goed in zijn lichaam, ik weet alleen niet wat. Dus hoop mensen te vinden die ervaringen hebben hiermee. Hij is 11 maanden en broodmager, is iets wat opgelost moet worden en liever vandaag dan morgen. :(

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:36

Saintelette schreef:
In je vorige topic was ik een stille meelezer, maar nu wil ik je toch echt wel even sterkte wensen! Het arme beestje ook,zo jong en dan al zoveel moeten meemaken.. Zn poep lijkt niet eens op poep, t arme beestje!
Is jullie andere hond wel weer helemaal opgeknapt?
Hopelijk kunnen ze er in Utrecht wat meer mee..


onze andere hond is 100% beter gelukkig :)

Gevoelige darmen kan inderdaad, maar de geluiden en pijn die hij maakt met eten en poepen is echt niet goed. ( dat deed hij met pijnstillers ook)

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:37

Misschien een overbodige vraag dit, maar is op Giardia getest? Dan moet je meerdere keren ontlasting inleveren over de gehele dag. Uit een enkele keer ontlasting kan dit niet worden gezien.
Mijn hond komt ook uit het asiel (en buitenland). Daar kreeg ze als pup pap gevoerd waar ze eerst ontzettend van aan die diarree was. Ze heeft een stuk of vijf keer Giardia gehad, ondanks dat de dierenarts zei dat het niet mogelijk was dat dat meer dan een of twee keer voor zou komen in een hondenleven. Het is jammer dat we geen reukinternet hebben, want ik zou de geur van ontlasting met Giardia direct herkennen :D
Na vijf keer behandelen heb ik mijn hond probiotica gegeven om de darmen te ondersteunen. Daarna heeft ze het nooit meer gehad.
Wat sneu he, als ze zo enorm aan de diarree zijn.
Mijn hond was overigens ook speels en wel te mager destijds.

WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:37

Eet of krijgt hij melk druiven fruit chocola?

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:38

@Def: klopt, hier is hij 4 weken geleden op getest en hij had deze parasiet toen. Na behandeling heb ik hem nog een keer laten testen en toen was het goed.
@Valerieex: Eh nee? Hij krijgt voer wat voor honden is.