Kat plast niet op bak maar gaan verhuizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Kat plast niet op bak maar gaan verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:30

ik zou ze een week brengen om te kijken of ze daar netje skattenbak zindelijk is. Als blijkt dat ze dat is dan zou ik me verder geen zorgen maken dat ze na verhuis 3 weken binnen moet blijven. Je weet dan dat ze uiteindelijk wel op de bak gaat en netjes zindelijk is. Dat ze voordien in oude en vertrouwde omgeving weer naar buiten mag en weer buiten plast maakt dan toch niet uit? Ik zou ze niet in pension doen en dan verhuizen met de andere katten. Dan heeft ze namelijk niet gelijk de nieuwe situatie met alle katten bij elkaar maar komt ze er als buitenbeentje nog eens tussen terwijl die andere 2 al een week met elkaar bezig zijn.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 02:02

Ik zou een kat die niet goed op een kattenbak gaat zeker niet 2x verhuizen in korte tijd. Dat zorgt voor veel stress en stress komt zindelijkheid niet ten goede.
Overigens weet ik niet of jouw reactie op mij gericht was dierenfan? Ik bedoelde namelijk niet dat je de kat OP de kattenbak moet opsluiten, maar in het huidige huis MET de kattenbak in een ruimte moet opsluiten. Hierbij bedoel ik ook niet 24/7 maar bijv. de nachten, of als je even niet op kan letten. Ga ook regelmatig erbij zitten/leuke dingen doen. Het moet geen straf-isoleercel worden.

wondertje
Berichten: 1093
Geregistreerd: 02-01-05

Re: Kat plast niet op bak maar gaan verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:05

Misschien een optie om de kat een aantal keer per dag uit te laten om de behoefte buiten te doen? Tot ze weer zelf naar buiten mag.