Konijntje overleden wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 13:39

Ceriadwen schreef:
het komt niet in je op dat ze nerveus en onrustig is en dat ze blij is dat er iets (in dit geval iemand) langs komt om haar een soort van comfort te geven?


Ze is niet nerveus & onrustig! Ze was juist nerveus & onrustig toen dat andere konijn erbij zat en toen we haar gingen matchen met het konijn waren ze 2 maatjes!

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:43

Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat een konijn geen maatje nodig heeft en opgepakt wilt worden... Egoïstisch. :n

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 16:14

Het kan zijn dat ze nerveus en onrustig was toen het andere konijn erbij zat omdat het hok te klein was. Het (nieuwe) hok wat ze nu heeft vind ik al aan de kleine kant als vast verblijf. Als zij eerder met een ander konijn in een hok zat wat even groot of kleiner is, dan kan dat voor onrust en nervositeit zorgen. Konijnen moeten elkaar ook kunnen ontlopen als ze dat willen. Als ik de hele tijd met mijn beste vriendin in een kleine ruimte zou zijn, zou ik denk ik ook wat onrustig enzo worden. Ruimte is heel belangrijk. Mocht je een konijn erbij nemen, dan raad ik je aan een groter hok te kopen of een vaste ren aan het huidige hok te maken, ook al lopen ze elke dag ook nog los in de tuin.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 18:09

Het hok wat ik hiervoor had was 3x zo groot! :) En dit hok is voor slaap verblijf ook groot genoeg! De rest van de dag loopt ze los in de tuin!

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:15

Een konijn is een groepsdier en heeft een maatje nodig punt. Jammer dat er zulke mensen zijn die liever aan hun eigen plezier denken met een konijn, natuurlijk vindt hij jou leuker nu, zijn enige aandacht op de dag is die van jou.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 18:17

Jammer dat een topic op bokt altijd zo negatief is! Ik hou me mond hier, ik doe mijn best voor mijn konijntje en op dit moment is dit de beste optie! een vriendje kan er altijd nog bij!

Succes nog voor de rest maar ik heb geen zin in een eindeloze discussie! Een GROOOOOT min punt aan de mensen hier op bokt ;)

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:27

Ginootje schreef:
Jammer dat een topic op bokt altijd zo negatief is! Ik hou me mond hier, ik doe mijn best voor mijn konijntje en op dit moment is dit de beste optie! een vriendje kan er altijd nog bij!

Succes nog voor de rest maar ik heb geen zin in een eindeloze discussie! Een GROOOOOT min punt aan de mensen hier op bokt ;)


Min punt voor jou eerder. Je zegt wel dat je je best doet maar als dat werkelijk zo zou zijn had je er al een maatje bij genomen. :')

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:28

Een konijntje kan in uitzonderlijke gevallen wel gelukkiger zijn zonder maatje. Ik heb hier zelf een gecastreerde ram. Zijn vriendinnetje moest 2 jaar geleden ingeslapen worden. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe vriendin. We hebben geprobeerd hem zelf een nieuwe vriendin uit te laten zoeken in de opvang. Maar hij wilde niks van de andere konijnen weten. We dachten dat hij zich misschien niet zeker genoeg voelde bij het koppelen in de opvang. Het is tenslotte wel een vreemde omgeving. Daarna hebben het dus nog anders geprobeerd. We hebben 5 koppelingen hier thuis geprobeerd met verschillende voedsters en begeleiding van de opvang erbij. Maar onze ram werd er niet gelukkiger op. Hij werd chagrijnig tegen ons en at steeds minder. Hij was ook beduidend minder speels. Ook wilde hij van geen van de vrouwtjes iets weten. Ze moesten vooral uit de buurt blijven.
Uiteindelijk hebben we daarom toch besloten hem alleen te houden. We hebben hem wel van buiten, naar binnen verhuisd. Anders is het wel heel eenzaam. Hij woont nu dus gezellig bij ons in huis en is weer helemaal de oude geworden.
In uitzonderlijke gevallen kan het dus wel dat het konijn toch de voorkeur geeft aan alleen wonen.
Dat neemt niet weg dat je op zijn minst moet proberen om opnieuw te koppelen. Het zijn en blijven sociale dieren.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 18:34

lotlot2 schreef:
Ginootje schreef:
Jammer dat een topic op bokt altijd zo negatief is! Ik hou me mond hier, ik doe mijn best voor mijn konijntje en op dit moment is dit de beste optie! een vriendje kan er altijd nog bij!

Succes nog voor de rest maar ik heb geen zin in een eindeloze discussie! Een GROOOOOT min punt aan de mensen hier op bokt ;)


Min punt voor jou eerder. Je zegt wel dat je je best doet maar als dat werkelijk zo zou zijn had je er al een maatje bij genomen. :')


Ik weet zelf wat ik doe, als ik merk aan mijn konijn dat ze behoefte heeft aan een maatje komt die er echt wel maar op dit moment merken wij aan haar dat ze veel beter in haar vel zit zonder maatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:41

Jeetje TS, je steekt je kop wel heel erg in het zand. Je kunt toch op zijn minst probéren een maatje te zoeken? Zolang je dat niet geprobeerd hebt kan je ook niet zeggen dat je konijn alleen gelukkiger is, want weet jij veel hoe je konijn is als hij/zij nu wel weer een maatje krijgt...

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 18:43

eefj33 schreef:
Jeetje TS, je steekt je kop wel heel erg in het zand. Je kunt toch op zijn minst probéren een maatje te zoeken? Zolang je dat niet geprobeerd hebt kan je ook niet zeggen dat je konijn alleen gelukkiger is, want weet jij veel hoe je konijn is als hij/zij nu wel weer een maatje krijgt...


Jeetje eefj33 als jij nou eens ophoudt met mij dingen verplichten dan zal ik hier ook blijven updaten & reageren!
Maar op de manier waarop het nu gaat heb ik er geen zin in ;)

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 18:44

Gelukkig zijn er mensen via de PB die me wel gelijk geven & me begrijpen jammer dat jullie dat niet doen ;)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:44

Ik had 2 zussen, ook uit een opvang,ze hadden hun hele leven al bij elkaar gezeten en net als echte zussen was er van tijd tot tijd ook ruzie tussen de dame's.Op 10 jarige leeftijd overleed 1 zus en ik dacht ook o wat nu.Maar tot mijn grote verbazing vond de andere zus het heerlijk alleen.Konden we de zussen nooit pakken kwam de zus nu vrolijk kijken wat ik te eten had en kwam uit mijn hand eten ,ik kon ze aaien.Ik zag ze heerlijk in het zonnetje liggen en ze is zo toch nog 11 jaar geworden.Een behoorlijke leeftijd voor een konijn.Mijn zussen bezaten wel een enorme buitenren waar ook nog een konijnen flatgebouw in stond waar de dame's sliepen.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 18:45

beatje schreef:
Ik had 2 zussen, ook uit een opvang,ze hadden hun hele leven al bij elkaar gezeten en net als echte zussen was er van tijd tot tijd ook ruzie tussen de dame's.Op 10 jarige leeftijd overleed 1 zus en ik dacht ook o wat nu.Maar tot mijn grote verbazing vond de andere zus het heerlijk alleen.Konden we de zussen nooit pakken kwam de zus nu vrolijk kijken wat ik te eten had en kwam uit mijn hand eten ,ik kon ze aaien.Ik zag ze heerlijk in het zonnetje liggen en ze is zo toch nog 11 jaar geworden.Een behoorlijke leeftijd voor een konijn.Mijn zussen bezaten wel een enorme buitenren waar ook nog een konijnen flatgebouw in stond waar de dame's sliepen.


Weer iemand dat het wel kan dat konijnen ook alleen kunnen zijn!
Bedankt voor je berichtje beatje!

Anoniem

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:50

Ik verplicht niets, ik heb alleen medelijden met je konijn ;) Bovendien open je een topic voor advies, maar het enige waar je wel open voor staat is het alleen houden van je konijn. Open dan ook geen topic als je niet overal voor open staat...

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:51

Ginootje schreef:
beatje schreef:
Ik had 2 zussen, ook uit een opvang,ze hadden hun hele leven al bij elkaar gezeten en net als echte zussen was er van tijd tot tijd ook ruzie tussen de dame's.Op 10 jarige leeftijd overleed 1 zus en ik dacht ook o wat nu.Maar tot mijn grote verbazing vond de andere zus het heerlijk alleen.Konden we de zussen nooit pakken kwam de zus nu vrolijk kijken wat ik te eten had en kwam uit mijn hand eten ,ik kon ze aaien.Ik zag ze heerlijk in het zonnetje liggen en ze is zo toch nog 11 jaar geworden.Een behoorlijke leeftijd voor een konijn.Mijn zussen bezaten wel een enorme buitenren waar ook nog een konijnen flatgebouw in stond waar de dame's sliepen.


Weer iemand dat het wel kan dat konijnen ook alleen kunnen zijn!
Bedankt voor je berichtje beatje!

mijn tante heeft fokkerijen voor konijnen en zei zecht prima alleen als ze veel aandacht ruimte en speelgoed krijgen!

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:52

Ginootje schreef:
Gelukkig zijn er mensen via de PB die me wel gelijk geven & me begrijpen jammer dat jullie dat niet doen ;)

hahahhahahhah :)

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:56

Ach ja. Zo zijn er altijd mensen die hun eigen mening hebben. Ik respecteer het wel, maar vind het ook wel een beetje treurig.

Een konijn wiens partner is overleden wordt natuurlijk aanhankelijker naar de mens toe. Want het heeft niets anders meer. Het zit de hele dag alleen te kijken en is dus blij als iemand hem/haar komt bezoeken.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 19:04

eefj33 schreef:
Ik verplicht niets, ik heb alleen medelijden met je konijn ;) Bovendien open je een topic voor advies, maar het enige waar je wel open voor staat is het alleen houden van je konijn. Open dan ook geen topic als je niet overal voor open staat...


ik heb een topic geopend voor advies van haar gedrag een maand geleden! Dit gedrag vertoont ze nu niet meer ;) Ik dacht laat ik een update plaatsen maar had het beter niet kunnen doen!

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:13

Echt bokt weer hoor.... :roll:
TS, jij kent je konijn het beste....wie zijn wij om daar vanchter een computer te over oordelen...

Het konijn van mijn man zat ook altijd alleen,kon niet gekoppeld worden...kwam niks tekort en heeft een heerlijk leven gehad (overleden op 14 jarige leeftijd)

Laptopmuis schreef:
Een konijn wiens partner is overleden wordt natuurlijk aanhankelijker naar de mens toe. Want het heeft niets anders meer. Het zit de hele dag alleen te kijken en is dus blij als iemand hem/haar komt bezoeken.

Hoeft niet hoor,
had ook 2 konijnen waarvan de 1 overleed.
Nou...ze was al niet aanhankelijk en dat werd ze ook niet na het overlijden van haar partner.
Kon er ook niks bij zetten,want dit konijn kon alleen met dat ene mannetje...en de rest waarmee we haar wilden koppelen werd het hok 'uitgegooid'

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 19:15

Bedankt voor je reactie @nientje78! Dat doet me goed :)

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:46

Nientje: koppelen in het hok van 1 van de konijnen is ook vragen om moeilijkheden. Koppelen doe je op neutraal terrein, zodat er niks is om te 'verdedigen' o.i.d. Toen bij 1 van mijn rammetjes de voedster was overleden, heeft het een ruime week en 6 voedsters later gekost om de match te vinden. Dit is gebeurt bij een konijnenopvang. Niet zomaar opgeven dus.

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:56

mijn konijn wil ook alleen....

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:19

millennium schreef:
Nientje: koppelen in het hok van 1 van de konijnen is ook vragen om moeilijkheden. Koppelen doe je op neutraal terrein, zodat er niks is om te 'verdedigen' o.i.d. Toen bij 1 van mijn rammetjes de voedster was overleden, heeft het een ruime week en 6 voedsters later gekost om de match te vinden. Dit is gebeurt bij een konijnenopvang. Niet zomaar opgeven dus.

Ik heb ook verstand van dieren hoor, en ja....koppelen deed ik altijd op neutraal terrein ;)

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:32

Oke, omdat je aangeeft dat de rest waarmee je probeerde te koppelen het hok uit werd gegooit?