Zilvervisjes ken ik, die zijn het niet. Ik dacht even aan papiervisjes, maar lees dat die snel zijn, een slak wint het nog van deze dingetjes. Beschrijving komt ook niet helemaal overeen.
Hm, lastige klant hè? Dit is per toeval een foto op het papier trouwens, zitten hier vaak elders.
Dacht ik ga even een eigen foto proberen te maken, geen dingetje te zien natuurlijk. Het zijn kleine langwerpige beestjes, je kan ze nog verwarren met 'stofjes' maar die kruipen niet. Een millimeter breed, van een paar mm tot een halve centimeter lang. Je ziet er geen pootjes of antennes/voelsprieten aan, zo klein. Super traag. Ze zijn donker van kleur, ik meen in het midden iets lichter. Ok, shoot!
colunder
Geplaatst: 09-11-13 00:28
Hier zitten ze wel eens op de muur,ik heb ook geen idee wat het zijn.
Maar een larve van een graanklander zul je niet zo los vinden. Die leven namelijk in graankorreltjes.
Locanda
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 07:28
Snap er ook niks van, maar dit zijn wel de beestjes waar ze op lijken. Of eigenlijk, zien ze er gewoon zo uit. Maar die moeten echt 'in' een graanproduct zitten?
Deze foto is wel super close-up. Van normale afstand zie je de pootjes ook niet, alleen van dichtbij. Logisch ook, ze moeten ergens mee kunnen kruipen, en het zijn geen wormpjes. Zijn ze snel of traag?
_Tara_
Geplaatst: 11-11-13 08:39
De larven zitten in een graankorrel iets ja Maar de torretjes, die leven wel buiten de graankorrels. Op deze foto: http://www.bestprevco.nl/plaagdieren/55 ... lander.jpg is boven de graanklander zelf en onder de larve.
Edit: Ik denk dat je dus even in de war was met larve/tor, kan dat? En zo'n torretje loopt niet zo snel nee.
colunder
Geplaatst: 11-11-13 15:56
Mijn beestjes lijken niet op bovenstaand,ze zijn heel donker en zijn heeeeeeel sloom.