Vorig jaar zijn er 2 babypoesjes in onze schuur gaan wonen, wij wisten wel dat zij er zaten maar ze lieten zich nooit zien want ze waren bang voor mensen. Uiteindelijk kwamen ze wel tevoorschijn en kon je ze zien zitten eten, maar je mocht ze nooit aanraken etc. Nu wonen die poesjes hier ongeveer een jaar, 1 is naar de buren verhuist en loopt daar nu rond, de ander komt bij ons elke dag aan de deur voor eten. Inmiddels zijn we zo ver dat ze soms binnenwandelt, maar zodra iemand beweegt rent ze gauw naar buiten. Wij kunnen haar ook aaien, ze loopt echt naar ons toe en ze spint zelfs.
Het is een poes, logischerwijs nog niet gesteriliseerd en heeft zelfs al kittens gehad. De kittens zijn naar het asiel gebracht aangezien wij in totaal met 9 zwerfkatten zaten.
Vandaag tijdens het aaien heb ik haar opgepakt en binnengezet (oppakken vond ze niet leuk). Ik wil haar graag binnenhouden en als ze een beetje gewend is aan binnen zijn, met haar naar de DA voor sterilisatie. Dan kan ze daarna gewoon weer naar buiten als ze wil.
Ze zit momenteel onder de bank en lijkt er voorlopig niet meer onder weg te willen. Ik vind het ZO zielig voor haar. Ik vraag me af wat het beste is voor de poes, hoe moet ik nu handelen?
Oja, ik heb hier ook nog een kater van een half jaar oud lopen, hij gaat af en toe bij haar kijken maar zonder resultaat. Ze zijn al een tijdje vriendjes dus ze kunnen wel met elkaar overweg.

Gelukkig gaat mijn andere katje af en toe bij haar kijken. Je kan trouwens wel een arm onder de bank steken en haar dan aaien, en dan purrt ze ook
Ze heeft alleen nog niet echt zin zich te laten zien.