Over op farmfood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Over op farmfood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:36

Hoi bokkers!

Ik heb zoekfunctie gebruikt maar kreeg geen echte antwoorden en alleen oude topics...

Ik heb een boerenfox van net 3 jaar. In juli kreeg ie jeuk en moest ie soms overgeven. De dierenarts dacht toen aan voedselintolerantie en we zijn overgegaan op Royal Canin Hypoallergenic.
Het ging in de tussentijd erg goed met Vinnie, niet meer overgegeven en geen overdreven jeuk meer. Nu heb ik hem laatst zn vlooienmiddel weer gegeven (langere tussentijd nu ivm najaar) en meteen begon de jeuk weer hevig terug te keren. Ik heb nu ook enkele keren weer een koekje van 'vroeger' gegeven en dat triggert hem niet. Ook heeft ie in een onbewaakt ogenblik de brokken van mijn ouders' hond op gegeten en ook hier geen last van.
Ik ben nu dus heel erg aan het twijfelen of Vinnie überhaupt wel intolerantie heeft en ben me aan het oriënteren op een andere brok, die wel veel gezondheids voordelen heeft maar niet meteen hypoallergeen is en nu viel m'n oog op Farmfood brokken. Vers vlees heeft Vinnie nooit goed gegeten, maar wil dit evt wel bij gaan voeren. Maar ia er iemand die mij kan vertellen of Farmfood brok evt een optie is voor ons? Nog een voordeel vind ik dat dat hier in de DSZ te krijgen is en de RC moet ik altijd bestellen.

Alvast bedankt voor het lezen en de reacties!

idefix4

Re: Over op farmfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:40

Mijn Jack heeft ook een voedsel intolerantie. Die gedijt het beste op bonzo! Zodra ze wat anders krijgt is het spugen en bloed poepen. Nu wordt mij verteld dat bonzo veel kleurstoffen heeft, maar ja, ze doet het er nu 12 jaar goed op. Ik zou zeggen: probeer het en zorg dat je kip en rijst in huis hebt. Als het mis gaat, is het 2 dagen gekookte kip met rijst voeren en dan krabbelt ze er weer boven op. Jeuk is naar voor je hond, maar te overzien. Als dat ontstaat, weet je dat het niet het voer voor je hond is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:54

Farmfood is een aardige brok. Ik denk dat het gewoon het proberen waard is.

Met het oog op de vlooienmiddel. Welk vlooienmiddel geeft je?

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:58

mijn hond heeft ook een voedselallergie en reageerde zelfs op het hypoallergene voer van de dierenarts. Nu krijgt ze ook Farmfood (al jaren) en daar doet ze het echt super op. Ze heeft vrijwel geen last van de reacties die ik in het verleden bij haar heb gezien.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:02

Farmfood is heel goed voer. Wordt goed samengesteld!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 22:02

Fijn om te lezen!

Annepaardoes ik had advantix en las dat de jeuk daarbij vaker voorkomt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:37

Joanne1987 schreef:
Fijn om te lezen!

Aaah ik had al een beetje zo'n vermoeden. Ik hoor zo vreselijk veel verhalen over extreme jeuk van het gebruik van advantix. Snel weg doen en overgaan op een ander middel voor de volgende behandel beurten.
De kans is zeer groot dat de jeuk dus daar vandaan kwam en dat het niets met het eten te maken heeft.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 23:59

Ja idd!
Ben nu ook meteen gaan zoeken en kwam erg veel gevallen tegen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 07:33

Joanne1987 schreef:
Fijn om te lezen!

Advantix heeft mijn hond ook dusdanig op gereageerd dat ze heel draaierig werd en moest overgeven, daarnaast een dikke pluk witte haren kreeg op de plek waar de druppels hadden gezeten.. Voor mij nooit meer dat rot spul!!
Ik ontvlooi ook gewoon NIET preventief, elke maand die rotzooi op m'n honden wil ik absoluut niet, want niet alleen advantix is zooi, ze zijn het uiteindelijk allemaal

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 10:54

Heb je helemaal gelijk in! Voelde me ook echt heel erg schuldig...
Had farmfood ook gemaild nog en die raden aan om voor de overschakeling eerst te beginnen met 1x per week fresh te geven en zo op te bouwen