Jeuk op de kont

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duimelotje

Jeuk op de kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 18:54

Mijn hond doeschie heeft erge jeuk op haar kont. Of teminste, ze zit de hele tijd te dabben op die plek en als je haar daar aanraakt dan is dat voor haar een soort kietelen. Maar door het dabben krijgt ze ook echt korstjes dus het gaat van kwaad naar erger...

Hiermee zijn we al meerdere keren naar de da geweest. Er was verder niks ergs ofzo wat Doeschie had maar misschien moesten we toch van voer wisselen. Dat heeft uiteindelijk niks geholpen en we weten nog steeds niet wat we ermee moeten. We laten haar nu korter scheren, dan heeft ze er al ietsie minder last van. Maar het blijft erg sneu..

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of weten wat het kan zijn?

Ps; Dit is een itp topic van Doeschie, hier is ze net geschoren en heeft ze al minder last [BB-ITP] Doeschie en haar trui

Duimelotje

Re: Jeuk op de kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:01

Niemand heeft hier ervaring mee? :n

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:04

Dabben ? Dat ken ik niet...

Klinkt als een hotspot

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:18

amigootje schreef:
Dabben ? Dat ken ik niet...

Klinkt als een hotspot

Ze zit daar de hele tijd te krabben/likken, ik merkte in mijn itp topic al dat niet iedereen het woord kent.. Zal wel Brabands zijn :')

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:31

Ik ben een brabander maar kende t woord ook niet, alhoewel ik ook niet écht Brabants praat haha.
Kan het misschien zijn dat ze schurft oid heeft waardoor ze daar zo 'dabt' (jaja nieuw woordje geleerd :+ ).

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:33

Kim_14 schreef:
Ik ben een brabander maar kende t woord ook niet, alhoewel ik ook niet écht Brabants praat haha.
Kan het misschien zijn dat ze schurft oid heeft waardoor ze daar zo 'dabt' (jaja nieuw woordje geleerd :+ ).

Nee ze heeft geen schurft... Verder eigg helemaal niks van een huidziekte volgens mij. Wij zater misschien te denken aan een allergie, maar omdat het meerdere keren van voer wisselen niet heeft geholpen... :=

Waar Bokt eigg wel niet allemaal goed voor is.. ! _O-

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:37

Waar bijt ze rondom haar staartje? Dan zouden het ook nog wel eens de anaalklieren kunnen zijn. Hoewel een dierenarts dat ook wel weet. Als medisch alles is uitgesloten zou een allergie zeer goed kunnen. Voordat je dan op het juiste voer etc. zit kun je wel een hele tijd verder zijn.

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:42

@thats_me Het is op de rug voor het staart tot idd een deel van het staartje. Haar anaalklieren zullen hier zeker een rol bij spelen, maar die worden uitgeknepen ofz? In ieder geval zodat ze er geen last meer van heeft, Maar alleen dat is het niet...

Ja met het voer duurt het ondertussen wel erg lang, we zijn al zo'n 4x gewisseld, en 1 soort voer moet je 6 weken aanhouden, dus reken maar uit..

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:45

Mijn hondje deed dit ook, er is een vlooienpil voor waardoor ze stoppen met krabben dit hielp erg goed bij mijn hondje en die pil is net nieuw.

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:51

@levidepevi okeee, daar ga ik dan maar is wat meer informatie overzoeken! Dankjewel! :)

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:00

Mijn hond heeft een allergie aan vlooien en heeft toen ook heel veel zitten krabben bij/aan haar staart.
Hierbij kreeg ze ook korstjes en na een paar behandelingen met vlooienmiddel in nek en met een vlooienpilletje was het over.

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:02

@_Silke We hebben sowieso van die standaard behandelingen voor in de nek tegen vlooien die ze volgens mij 1x per maand moet! Dat vlooienpilletje is dus wel interessant. Maar als ze vlooien zou hebben, zou dat dan niet al vrij snel duidelijk moeten zijn?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:27

één vlo kan al voor reactie zorgen bij een dier met vlooienallergie. Je hebt dus niet veel nodig.

Echter blijven dit toch zaken die een dierenarts wel naloopt.

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 20:51

Thats_Me schreef:
één vlo kan al voor reactie zorgen bij een dier met vlooienallergie. Je hebt dus niet veel nodig.

Dat is precies waar ik mee zat, want Doeschie is zeker meerdere malen door de da onderzocht en een vlo zou dan toch wel opgemerkt zijn? :?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:05

Wat voor voer heb je allemaal al getest dan, om voedselallergie uit te sluiten?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:34

Beniesje schreef:
Thats_Me schreef:

Dat is precies waar ik mee zat, want Doeschie is zeker meerdere malen door de da onderzocht en een vlo zou dan toch wel opgemerkt zijn? :?

Hoeft niet. Kan ook in je huis zitten en als er een dan in contact komt met je beestje is het al raak.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:41

Hebben ze de anaalklieren toen ook geleegd? En je zegt: anaalklieren zou goed kunnen. Hoezo dan?

En inderdaad wat voor soorten voer heb je geprobeerd? Honden kunnen van allerlei verschillende dingen in het voer jeuk krijgen:
-Granen
-Dierlijk eiwit (vaak kip, rund, lam soms ook geit/hert)
-Planten van de nachtschade familie (tomaat, aardappel e.d.)