Een van mijn konijntjes, Milkshake, ziet niet zo goed. Of misschien zelfs helemaal niet meer. Ik merk al langer dat zijn zicht niet geweldig is. Al jaren. Vroeger zag hij beter. Het is een ontzettend tam beest dat in een rotvaart op je af komt als ie je ziet. Tegenwoordig doet hij dat niet meer zo snel, alleen als je kabaal maakt.. en als je het voerbakje neer zet dan is ie echt even aan het zoeken. Nu lijkt hij er totaal geen last van te hebben, hij rent door zijn binnenhok, trapje op en af, door het kattenluik naar buiten de buitenren in enz.. Maar ik ben toch eens benieuwd hoe veel ie nog zou zien.. Weet iemand of je dit kan testen, en hoe? Ik heb wel eens snelle bewegingen vlak voor zijn ogen gemaakt, maar misschien is ie gewoon te tam om te knipperen
Het is trouwens geen staar, de ogen zijn helder, en de dierenarts zag er ook niets vreemds aan. Ouderdom misschien, hij zal tegen de 8 jaar zijn ondertussen..
Verder vroeg ik me af hoe je het beste het gehoor van een konijn kan testen. Ik maak nl altijd een geluidje als ik kom voeren, en daar reageert hij de laatste tijd minder snel op.. maar misschien komt dat gewoon doordat ze de laatste tijd te veel voer hebben..