Schuwe kat meenemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schuwe kat meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:35

Even en vraagje , mijn ouders hebben een (extreem) schuwe poes. Ze is mishandeld geweest en begint steeds meer uit haar schulp te komen , ze heeft haar kleedje onder de tafel en ze heeft knuffelminuten (dan komt ze zelf even bij me op schoot , doet ze ook alleen bij mij zowat )

Overdag is het druk : Maten van mijn broer , mijn neefjes en gewoon veel drukte. Zij gaat dan naar zolder en blijft daar tot het rustig is , ze kan gewoon niet tegen drukte en vreemden vooral vrouwen met hakschoenen dan kruipt ze achter de bank en trilt ze ook weleens.

Nu opperde ik het idee haar mee te nemen als ik het huis verlaat , als gezelschap en voor haar rust. Niet direct maar na een paar maanden als ik alles op de rit heb , heb nu nog geen huisje maar dit kan niet lang meer duren.

Haar kleedje gaat mee als herkenning , haal hetzelfde voer en ze durft niet naar buiten erg handig dus dat gevaar is er dan niet.

Maar de hamvraag , kan een 8 jarige extreem schuwe poes nog wel verhuist worden? Tegen de tijd dat ik dan weer verhuis is zij vast al overleden , ze is nu 3 andere katten gewend en 4 mensen. Dan gaat ze naar alleen met mij , zou dit voor haar kunnen werken , de rust en amper vreemden of ga ik haar hiermee zo erg verwarren en dat ze doodziek van ellende wordt of zal dat meevallen? Zou dit goed voor haar zijn?

justkid

Re: Schuwe kat meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:37

Ja ik denk dat het heel goed zal uitpakken :j ze zoekt zelf al een rustig plekje en bij jou alleen heeft ze dat ook.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:40

Als jou ouders haar willen houden, zou ik haar mooi daar laten. Hangt er ook een beetje van af hoe zij met de kat omgaan. Geven ze haar ook aandacht of is het meer jouw kat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:42

Nou als ze geen aandacht wil dan laten we haar , ze trekt wat naar mijn broer maar ligt altijd wat onder de tafel. Soms komt ze bij mijn moeder maar gaat dan bij mij staan op den duur, mijn andere kat (Muis van mn boktnaam) krijg ik nooit meer mee :P

En soms gaat ze bij mijn moeder liggen rollen op de tafel op het puzzelboekje of de krant :') , maar alleen als het rustig is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:48

Dan zou ik haar mooi daar laten, dat is ze gewend. En ze zoekt zelf immers el een rustig plekje als het haar te druk word.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:49

gewoon meenemen. veel fijner voor haar. en ze zal wat langer nodig hebben om te wennen mss, maar het komt wel goed ;)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:54

ik heb 2 gevallen gezien waarin een extreem schuwe kat na verhuizing ineens ontzettend kalm is geworden.
Dus ik zeg gewoon doen. :)
Eventueel kan feliway misschien wat helpen?
Heeft bij mijn katten ook goed gewerkt met hun kennismaking en ook bij de kat van mijn moeder die een trauma had opgelopen. (tevens ook de kat die daarna na verhuizing relaxt werd en nu bij iedereen op schoot kruipt)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:24

feliway + hier en daar kattenkruid :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:31

Catnip dat ken ik , maar Feliway is ontspannend?

Afbeelding

Dit is de diva , na een ruig spelletje met haar kleed besloot ze om toch maar heel open op haar kleed te slapen :P . Ze speelt veel de laatste tijd

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:37

wij hebben hetzelfde kleedje haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 07:11

gewoon doen zo te lezen heeft ze nu heel veel stress en die verhuizing naar een rustige omgeving met het ongeveer enigste persoon dat ze vertrouwd kan wel eens een heel andere kat geven! En als ze de andere katten erg blijkt te missen dan gewoon een kameraad halen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:14

@martine haha hij was zo goedkoop en het is een deel van haar nu. Zit te dubben om 1 op reserve te halen :')

Dan neem ik haar mee , mist ze een andere kameraad dan kijk ik of 1tje in het asiel nog hulp en een thuis nodig heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:25

Ik zou haar ook meenemen als ze nu ook veel stress heeft.
Dat ze niet meer leeft als jij na je eerste huisje gaat verhuizen hoeft trouwens niet, wij hebben 2 katten gehad die 19 jaar geworden zijn en 1 die 23 geworden is dus ze kan nog best wat jaren mee gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:38

Gewoon meenemen, wellicht komt ze goed bij.

Mijn kat heb ik van iemand overgenomen en ik heb haar niet eens goed kunnen bekijken, ze zat namelijk enkel onder de kast. Ze bleek zich nooit te laten zien.
Ik heb haar toch mee genomen en ja, ze heeft echt heel veel tijd nodig gehad om te ontspannen en wennen, maar nu is het de meest lieve, aanhankelijke, relaxte en mensgerichte kat die er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:34

Oh dan heb ik alle vertrouwen erin! , nu moet ze haar uitzet nog :P

http://www.dierenwerelddijkstra.nl/Webw ... -PINO.html

Dit vond ik een leuke krabmeubel , en ik wil een roze poepbak :P . Misschien kijk ik nog voor een goedkopere krabpaal als er maar een huisje aanzit en een plek waar ze hoog kan zitten.

Voer moet ik nog zien , want ze krijgt nu supermarkt brok maar ze is nogal dik en lui.. En ze komt pas al het huis af is dus rond maart of april , hangt van het huisje of ik hem krijg of ik nog een week wachten moet of langer erg onzeker maar ze komt lekker mee!